Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ درصد فوتیهای ناشی از ویروس کرونا و بیماری کویید ۱۹ در آبان ماه و آذرماه جاری رخ داده است.

وی ادامه داد: آمارهای مطرح شده کرونایی شامل بیماران بستری در بیمارستان ها و افراد مشکوک به کروناست که در مرکز جامع سلامت امام رضا(ع) مه ولات از آنها آزمایش گرفته شده است و افرادی که به پزشکان سطح شهر مراجعه می کنند را شامل نمی شود و شهروندانی که هر گونه علائم مشکوک دارند حتما به مرکز کووید ۱۹ شهرستان واقع در مرکز امام رضا (ع) مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی جامعه و جدی گرفتن کرونا گفت: طولانی شدن استقرار این بیماری در جامعه، سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد، حضور مردم در مراسم تشییع جنازه و عروسی و عزا در منازل و حضور کارگران فصلی موجب شیوع این ویروس در این شهرستان شده است.

دهقان افزود: در حال حاضر مه‌ولات در وضعیت زرد کرونایی قرار داد و با هدف افزایش هوشیاری و هشدار به مردم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های  بهداشتی و اعلام وضعیت خطر شیوع ویروس همه گیر کرونا، خودروهای امداد رسان ۱۱۵، آتش نشانی، هلال احمر و خودروهای راهنمایی و رانندگی با به صدا در آوردن آژیرهای خود در خیابان ها به راه افتاده و به مردم برای  رعایت بیشتر نکات بهداشتی هشدار می دهند.

وی ادامه داد: ارائه  خدمت شبانه روزی مدافعان سلامت، توزیع ماسک بین مردم و بیماران در بیمارستان، خانه های بهداشت و مراکز درمانی، ضدعفونی شهر با همکاری خیرین، شهرداری و تامین دارو و درمان بیماران نیازمند اقدامات مهم این شبکه در مقابله با کروناست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات با اشاره پروژه های عمرانی و در دست اقدام این شبکه افزود: طی ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برای تسهیل در تکمیل پروژه هایی مثل ستاد شبکه، مرکز جامع سلامت حاج عیسی شیردل، اورژانس شادمهر، اورژانس خیرساز ازغند و مرکز جامع سلامت شهر شادمهر  ۴۰ میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان مه ولات اختصاص داد.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مه ولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مه ولات ویروس کرونا مه ولات اخبار کنکور جامع سلامت مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست