Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: قضات در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده‌ها اهتمام بیشتر و ویژه‌ای داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی دیدارهای سرزده از حوزه‌ها و مجتمع‌های قضایی را از رویکردهای مهم نظارتی دستگاه قضایی در استان خواند و اظهار داشت: باید میزان رضایت‌مندی مردم در همه شهرها و بخش‌های استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر حُسن انجام امور در مجتمع‌های قضایی بر عهده سرپرستان و مدیران است خواستار نظارت حداکثری مدیران واحدهای قضایی در سراسر استان بر زیر مجموعه شد و تصریح کرد: با اعمال مدیریت صحیح و دقیق می‌توان ضمن برقراری نظم در ارائه خدمات قضایی رضایت‌مندی عمومی از خدمات ارائه شده را به بالاترین سطح افزایش داد.

امام جمعه تبریز: کارشناسان رسمی دادگستری مسیر قضات را هموار می‌کنند اجتهادی: دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق درباره ماینرها تکلیفی برای قضات تعزیرات ایجاد نمی‌کند رئیس دیوان عالی کشور‌: اجرای عدالت مسامحه‌پذیر و نفوذ‌‌پذیر نیست/قضات در صدور احکام برای مردم خرج‌تراشی نکنند

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به موضوع اهمیت کار مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجی‌گری در کاهش دعاوی در محاکم قضایی اشاره و بیان کرد: تمرکز شوراها باید بر حل و فصل دعاوی و به سازش رساندن آن باشد.

وی در بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی شیراز نیز به آمار عملکردی شعب اشاره کرد و گفت: قضات و کارکنان مجتمع علاوه بر تکریم ارباب رجوع و دقت در کار قضایی نسبت به آمار عملکردی ماهانه حساسیت داشته باشند و در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده‌ها اهتمام بیشتر و ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در پایان بر نظارت دقیق رئیس مجتمع و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تأکید و خاطر نشان کرد: در دوران تحول قضایی همه اجزای مجموعه قضایی باید دغدغه اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با امر تحول داشته باشند.

انتهای پیام/424/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داشته باشند استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به استان هرمزگان و در نخستین برنامه از سفر رسمی و بدون تشریفات خود، با قریب به هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضائی استان هرمزگان دیدار کرد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام و کشورمان، سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان و اقدام علیه ظالمان است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن از مردم غزه را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده و خیزش دانشجویی در نقاط مختلف دنیا در حمایت از فلسطین، روز به روز درحال گسترش است؛ این نکته قابل ذکر است که مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند و بدون تردید خداوند پاداش این مجاهدت‌ها و حمایت‌ها را خواهد داد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیروهای انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین روز کارگر را نیز گرامی داشت و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات همکاران قضائی گفت: شهادت می‌دهم که مسؤولان مربوطه در ستاد قوه قضائیه تمام وسع خود را به کار گرفته‌اند تا مسائل و مشکلات معیشتی شما همکاران قضائی را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضائی و قضات این استان تشکیل دهد.

رئیس عدلیه افزود: مجموعه قضائی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضائی استان هرمزگان گفت: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی از ناحیه مراجعان مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند؛ لذا قدر خانواده خود را بسیار بدانید؛ مبادا اضطراب و سنگینی کار را به خانه منتقل کنید؛ نگویید من وسایل زندگی را برای خانواده‌ام فراهم کردم و به این امر اکتفا کنید بلکه با حضورتان و عطوفت‌تان اجازه ندهید خدای ناکرده گسستی در خانواده‌تان ایجاد شود.

کد خبر 6094837

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد