Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جریان دیدار با مدیر و فعالان موسسه شهید تهرانی مقدم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی همچنین شهید تهرانی مقدم که تحول بزرگی در صنایع دفاعی ایجاد کرد، اظهار کرد: همت بلند، نظربلندی و آینده‌نگری، بزرگ اندیشی و درک عظمت خداوند متعال، وجه مشترک این شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتصال به خدا و اتصال به ولایت، ویژگی شهدایی همچون شهید تهرانی مقدم بود که به جای وابستگی به بندگان خدا، به خدای متعال تکیه کردند و هرگز امیدی به دیوار در حال فرو ریزی آمریکا نداشتند.

امام جمعه یزد، گفت: کسانی که به آمریکا تکیه می‌کنند، گویی به یک دیوار در حال فرو ریزی تکیه کرده‌اند که به تعبیر قرآن کریم، اینها به لانه عنکبوت تکیه کرده‌اند.

ناصری یزدی با اشاره به رشادت‌هایی که سردار سلیمانی و شهید تهرانی مقدم و سایر شهدا در راه رفاه و تعالی مردم انجام دادند، بیان کرد: اینها هرگز برای بنده خدا بد نمی‌خواهند زیرا عاشق خدا و دین خدا هستند و کسی که عشق به خدا و دین و ولایت دارد، بندگان خدا را نیز دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اینها برای آسایش و امنیت بندگان خدا فارغ از دین و نژاد و قومیت آنها، از جان خود هم دریغ نکردند و  همواره در مسیر رضایت خدا قدم برداشتند.

وی شجاعت را یکی از صفات بندگان خوب خدا دانست و گفت: این ویژگی هم در امام و هم در شاگردان ایشان وجود داشت و اگر قرار بود فردی همچون حاج قاسم سلیمانی شجاع نباشد، با هلی‌برد به قلب شهر محاصره شده توسط دشمن نمی‌رفت تا محاصره را بشکند.

امام جمعه یزد با بیان این‌که این افراد از غیر خدا نمی‌ترسند، تصریح کرد: خداوند متعال نیز به اینها قدرت می‌دهد که در مسیر خود با اطمینان خاطر قدم بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در موسسه شهید تهرانی مقدم، عنوان کرد: استقلال و تقویت قدرت تفکر و تعقل از مواردی است که باید در این مجموعه با نگاه ویژه به آن پرداخته شود زیرا شهید تهرانی مقدم یک پژوهشگر، محقق و دانشمند بود و اگر صاحب تفکر نبود، به عنوان پدر صنعت موشکی ایران شهرت نمی‌یافت.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که افرادی همچون سردار سلیمانی‌ها و شهید تهرانی‌مقدم‌ها انسان‌ها شجاع و دارای قدرت تعقل و تفکر قوی بودند، گفت: سطحی‌نگری در مکتب این شهدا جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این‌که با سیاست‌های کثیف انگلیسی‌ها قدرت تفکر و تعقل و تدین به تدریج از سیستم آموزشی ما حذف شد، افزود: اکنون نیز تبعات این پدیده در فضای مجازی مشاهده می‌شود و می بینیم که عده‌ای بدون تفکر، القائات مطرح شده در فضای مجازی را می‌پذیرند و قدرت تشخیص درست از نادرست را ندارند.

وی تصریح کرد: باید فرزندان این مرز و بوم را از ابتدا محقق و متفکر تربیت کنیم تا بتوانیم در آینده شاهد رشد افرادی همچون شهید تهرانی مقدم با روحیه ولایی باشیم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد شهید امام جمعه آمریکا شهید تهرانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند

 ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد با بیان این که در اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، اظهار کرد: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

وی با اشاره به این که کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، توضیح داد: این کانال ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده است و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا می‌باشد.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای طرح دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این طرح، پیشگیری از مسدود شدن مسیر‌های اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن می‌باشد تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آبگرفتگی به وجود آید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند