Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عاملان ترور شهید سلیمانی در امنیت و آرامش نخواهند بود. - اخبار استانها -

قاضی ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت:  عاملان ترور شهید سلیمانی در امنیت و آرامش نخواهند بود و  مردم منتظر پاسخ قاطع به این ترور ناجوانمردانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سپهبد سلیمانی، شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و افزود:  دلیل تبریک شهادت شهید سلیمانی به خاطر این است که وی فردی بود که تشنه شهادت بود و شهادت حق این سردار بزرگ بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: اگر برخی افراد همانند سردار سلیمانی در حالت عادی و در بستر بیماری و شرایط سنی دنیا را ترک کنند و به شهادت ختم نشود حیف است و  باور شخصی  و فردی من  این است که شهادت بهترین و والاترین پاداش خداوند برای جانفشانی‌های حاج قاسم سلیمانی بود.

عتباتی تصریح کرد:  در طول سالیان سال چه در طول جنگ تحمیلی و چه  بعد از آن و چه در دوره‌های بسیار تاثیرگذار انقلاب و نظام اسلامی  در جبهه مقاومت شاهد سخت‌کوشی‌های شهید سلیمانی بودیم و به نوعی شهادت شایسته این سردار عزیز بود.

حاج قاسم یک مکتب، یک راه و یک مسیر بود

وی افزود: حاج قاسم یک مکتب، یک راه و یک مسیر بود که با شهادت این یک فرد این مسیر تمام نشده  و ارزش‌های مکتبی حاج قاسم برای سالیان و قرن‌های متوالی قابل استفاده خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد:  مسئولین هنر و رسانه باید تمام زوایای زندگی شهید گرانقدر را نه تنها برای کشور و جوانان ایران بلکه برای تمامی انسان‌های آزادی‌خواه دنیا تعریف کنند و بگویند که این شهید بزرگوار برای چه ارزش‌هایی و چگونه جان خود را در راه اسلام تقدیم کرد.

عتباتی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی جان خود را در راه ولایت و جبهه مقاومت تقدیم کرد و یاد و خاطره‌اش هیچوقت فراموش نمی‌شود.

والی هرات: مکتب شهید سلیمانی مکتب مشترک ماستاجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل موفقیت آمیز بوددادگاه محکومیت عاملان ترور شهید سلیمانی شبیه‌سازی می‌شود

وی با بیان اینکه ترور شهید سپهبد سلیمانی در ابعاد مختلف قابل بررسی است، گفت:  از بعد حقوق و دستگاه قضایی که با دستوراتی که رئیس دستگاه قوه قضاییه صادر کرده اقدامات قضاییه گسترده‌ای در مرکز و حوره‌های مختلف قضایی و بین‌المللی  انجام شده و این موضوع بعوان پرونده مهم در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه این ترور ناجوانمردانه رسوایان حقوق بشر را رسواتر خواهند کرد، افزود: مدعیان حقوق بشر که دم از حقوق انسان‌ها و احترام به حاکمیت‌های دولت می‌زنند که چگونه نقاب از صورتشان کنار می‌رود و چهره خود را به نمایش می‌گذارند که در نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها و حقوق ملت‌ها خود را نشان دادند.

عتباتی افزود:  یک مقام رسمی نظامی کشور که به دعوت کشور دیگری بصورت رسمی از طریق یک گذر و پرواز رسمی بعنوان مهمان وارد کشوری می‌شود و کشور ثالث که هیچگونه حقی در آن کشور ندارد با تحریم و اشغال نیروهای خود را در آن مستقرکرده اقدام به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی کرده است.

وی افزود: بسیار تاسف بار است که این امر را بصراحت اعلام می‌کند،  یقینا این امر از بعد حقوق بین المللی و حقوق بشر قابل بررسی است و تاسف بار است  افرادی که پز حقوق بشر و ارزش‌های حاکمیتی  را می‌دهند  در این زمینه حرف نمی‌زنند و  نهادهای حقوق بشر نیز هیچگونه حرکتی انجام نمی‌دهند و اتحادیه اروپا و سازمان بین الملل و نهادهای حقوق بشر نیز اداعای مختلف بیان می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد:  این دوگانگی و تبعیض‌ها برای ملت‌ها مشخص است که در موضوعات مختلف،  حقوق بین المللی و حقوق بشردر طول سالیان نشان داده‌اند و حرف آنها در بین ملت دیگر ارزشی ندارد و کسی برای ادعاها ارزش قائل نیست.

عتباتی گفت:  در بعد نظامی اقدامات  مقدمه‌ای انجام شد و سپاه عزیز انتقام اولیه را گرفت و مردم منتظر پاسخی قاطع برای انتقامی واقعی از عاملان این ترور هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان با این حرکت خود روند تاثیرگذاری تفکر روحیه مقاومت و سازش را تسریع کردند، افزود:  این برای مردم و برای همه امت اسلامی ضایعه و داغ بزرگی بود که سالیان سال اثر این داغ از بین نمی‌رود  و راه شهید سلیمانی و ارزش‌ها و تفکراتش ادامه خواهد داشت.

گفت‌وگو اکبر رزمی

انتهای‌پیام/141/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اردبیل عاملان ترور شهید سلیمانی شهید سلیمانی حاج قاسم حقوق بشر ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در عملیات هماهنگ مأموران انتظامی در سازمان اطلاعات این فرماندهی دو نفر از عاملان اصلی درگیری و برهم زنندگان نظم و آرامش مردم در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرستان اصفهان موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز و برهم زدن امنیت و آسایش شهروندان نیز شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهمان آغاز و در نهایت هویت دو نفر از عاملان اصلی این درگیری شناسایی شدند و اقدامات میدانی برای دستگیری متهمان متواری در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی خوب مأموران در سازمان اطلاعات این فرماندهی، سرانجام هر دو متهم در یک عملیات دقیق و هماهنگ قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و از آنان تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد.

سردار هاشمی‌فر با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن با رفتارهای قانون گریزانه خود، آسایش مردم و امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند.

کد خبر 748763

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد