Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از مصاحبه «محمد اسماعیل کوثری»،نماینده اسبق مجلس و مشاور فرمانده کل سپاه، به شرح زیر است:

در صحبت های خود به سفر به سوریه و عراق اشاره کردید، خاطره ای از این سفر در حضور سردار سلیمانی دارید؟

 در سفری که از سوریه برمی گشتیم ایشان چند صندلی جلوتر نشسته بودند که درخواست کردند الان بهترین فرصت برای برگزاری یک جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کف هواپیما جلسه گذاشتیم تا مشکلات ایشان را بشنویم و پیگیری کنیم. جلسه خودمانی بود و ایشان هم در مدت یک ساعت و خورده ای که از دمشق به تهران رسیدیم گفت و گو کردند. این نشان دهنده حساسیت و پیگیری های مستمر و برخوردهای مناسب ایشان است، نمایندگان خیلی این برخورد برایشان خوشایند بود. چند ماه قبل از شهادتشان بود که به یکی از شهرستان های استان کرمان دعوت شده بودیم اتفاقی در هواپیما  همسفر بودیم، باز هم گفتند که یک گوشه ای بنشینیم و مطالب را با هم در میان بگذاریم.  زمانی که به کرمان رسیدیم ایستادند تا آخرین لحظه که ماشین بیاید. این محبوبیت و برخوردها همین طوری به دست نمی آید و ایشان فرمانده ارشد شناخته شده ای بودند. در همان سفر همانطور که در بیرون از محدوده سالن انتظار قدم می زدیم، شاید ۱۵ و ۱۶ نفر از تاکسی داران و راننده های تاکسی آنجا جمع بودند، ایشان با یکی به یکی آنها روبوسی کرد و حالشان را پرسید، این یعنی عمل خالصانه و عمل صادقانه. ارتباط و اخلاقشان بسیار بسیار عالی بود در هر جایی که حضور پیدا می کردند با رفتار خوش باعث جذب مردم می شدند.

به نظر شما هستند کسانی که بخواهند راه شهید سلیمانی را ادامه دهند؟

بله. در زمان دفاع مقدس خیلی ها مانند حسن باقری، حاج احمد متوسلیان و... دانشجو بودند اما به فرمان حضرت امام آمدند. حاج همت، حسین خرازی، احمد کاظمی، باکری و عزیزان ارتش که بحث آنها جایگاه خودش را دارد.

شهادت ایشان هر چند ضربه سنگینی برای ما بود اما با این حال برادر عزیزمان آقای قاآنی هستند. سردار قاآنی حتی دو سه سال زودتر از حاج قاسم در نیروی قدس سپاه بود یعنی کاملا مسلط هستند اما هر عزیزی جای خودش را دارد. 

حاج قاسم شناختی از سوریه، عراق و لبنان داشتند. خیلی از بچه های عراق را در زمان جنگ شناختیم در قالب لشگر ۹ بدر، یعنی یک سری از مجاهدین عراقی بودند و یکسری هم معاندین، کسانی که پشیمان و اسیر شده بودند و داوطلبانه به این جمع آمدند لذا از همان موقع آنها را می شناختیم و این شناخت باعث شد که مسائل منسجم و سازماندهی شوند و برای انجام عملیات آماده شوند. در هر جایی رییس یا مدیر یا فرمانده در اصل، محور کار است هر چقدر آن فرمانده تدبیر دقیق تری انجام بدهد و خودش هم پای عملش بایستد، قطعا موفقیت بیشتر است، حاج قاسم در آنجا ایستادند اما تدبیر مقام معظم رهبری بسیار بالا بود اینکه می فرمودند به نیروهای مسلح سریع دستور بدهید به این علت که داعشی ها تا ۳۵ کیلومتری مرز ما از غرب کشور یعنی مرز خسروی آمده بودند، این شد که ایشان دو تدبیر کردند یک اینکه به نیروهای مسلح گفتند سریع بروید و جلوی آنها بایستید و بگویید از اینجا جلوتر بیایید با ما طرف هستید و با آنها مقابله کنید.

۲۱۶۲۱۶

کد خبر 1471776

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان، شب گذشته ۷ اردیبهشت با کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهرهای اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجراهای زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • جام حذفی فوتبال / رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت