Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@02:10:04 GMT

آغاز واکسیناسیون کرونا در50کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۷۵۶۰

با گذشت یک سال از شیوع بیماری کووید ۱۹، حدود ۵۰ کشور واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز کرده‌‎ اند. ناطقان: خبرگزاری فرانسه پنجشنبه شب گزارش داد که چین اولین کشوری بود که از تابستان سال جاری واکسیناسیون آسیب پذیرترین افراد را آغاز کرده است.

تاکنون نزدیک به پنج میلیون نفر از مردم چین واکسینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه پکن واکسن سینواک را با کارآیی ۷۹ درصدی در برابر ویروس کرونا تصویب کرد.

روسیه نیز از پنجم دسامبر (۱۵ آذر) واکسیناسیون افراد پرخطر را با واکسن اسپوتنیک آغاز کرده و مجوز این واکسن در بلاروس و آرژانتین نیز تایید شده است.

در حوزه کشورهای آفریقا نیز الجزایر قرار است واکسیناسیون را با واکسن روسیه از ماه ژانویه شروع کند.

در حوزه قاره اروپا، انگلیس اولین کشوری بود که واکسیناسیون را با واکسن های فایزر و بیون تک آغاز کرد.

براساس گزارش بخش خدمات سلامت انگلیس، واکسیناسیون از ۸ دسامبر (۱۸ آذر) آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

کانادا و آمریکا نیز واکسیناسیون را از ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر)، سوئیس در ۲۳ دسامبر (۲۳ آذر)، صربستان ۲۴ دسامبر (۲۴ آذر) آغاز کرده اند.

تا کنون نزدیک به ۲.۸ میلیون نفر در آمریکا اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در منطقه اتحادیه اروپا نیز آلمان با انجام بیش از ۱۳۰ هزار واکسیناسیون در پنج روز بیشترین آمار تزریق واکسن در این منطقه را دارد.

در منطقه خاورمیانه نیز اسرائیل، بحرین، امارات، عربستان، قطر، عمان و کویت واکسیناسیون را با استفاده از واکسن فایزر و بیون تک آغاز کرده اند. منبع: عصر ایران برچسب ها: واکسیناسیون ، کرونا ، 50کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا 50کشور آغاز کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان