Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: نیکی هیلی نئوکان جامعه ستیز، با فریاد برآوردن از اینکه سوسیالیسم آمریکا را به تصرف خود درآورده، در حال روغنکاری چرخ های خود برای ورود به کارزار انتخاباتی سال 2024 است. 
او امروز در توئیتی نوشت: «سال 2020 سال تبدیل شدن سوسیالیسم به جریان اصلی بود. این ایدئولوژی خطرناک که در هر جا به محک آزمون گذاشته شده شکست خورده و قربانیان بسیاری پشت سرش باقی گذاشته، اکنون در راه تبدیل شدن به سیاست اقتصادی پیش فرض حزب دمکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گرایش هولناک آینده تک تک آمریکاییان را تهدید می کند.»
بله ای مردم آمریکا او درست می گوید! کشوری که در آن جمهوریخواهان هر روز را صرف فریاد برآوردن در این باره می کنند که سوسیالیسم در آمریکا محقق شده و دمکرات ها تمام روزشان را صرف کسب اطمینان از این می کنند که چنین چیزی هیچ گاه امکان تحقق پیدا نکند.
در همین حال بیرون از دنیای فانتزی جادویی نیکی هیلی، جایی که جو بایدن  در حال محکم کردن یک نظم جهانی مارکسیستی است و برنی سندرز در پارک مرکزی شخصا  میلیاردرها را با گیوتین گردن می زند، آمریکاییان حتی در حالی که میلیون ها تن از آنها در طول همه گیری کرونا مشاغل خود را از دست می دهند، از حمایت های مالی و مراقبت های درمانی محروم می شوند.
در عالم واقعیت، جهان هنوز در پرستش پر شر و شور خدای بزرگی که سرمایه داری نامیده می شود گرفتار است. و تکان دهنده این است که جهان رو به مرگ پیش می رود.
ما در سیاره ای متناهی با منابعی متناهی و یک زیست بوم متناهی زندگی می کنیم که پیش از آنکه به جایی غیرقابل سکونت تبدیل شود، ظرفیتی متناهی برای لطمات وارده به خود دارد. علم به ما می گوید که ما با نرخ فزاینده ای که بر سر آن می توان بحث کرد، شتابان به سمت نقطه گسست روانیم. یعنی بسته به اینکه به نظر کدام دانشمندان اعتقاد داشته باشید، ممکن است طی چند دهه یا خیلی خیلی زودتر از آن به این نقطه برسیم.
سرمایه داری که در حال حاضر نیروی محرک غالب رفتار انسان در جهان است، دقیقا دو راه حل بالقوه را برای این معما مطرح می کند. اولین راه حل وانمود کردن به این است که معمایی وجود ندارد و به همین دلیل است که نمودار «ون» در مورد انکارگرایی اقلیمی و حمایت از سرمایه داری همواره چرخه ای نزدیک به هم را نشان می دهد. دومین راه حل تمام و کمال مبتنی بر این امیدواری است که قرار است نوعی نوآوری تکنولوژیک پایدار یک روز قبل از آنکه رفتار انسان ها ما را از لبه صخره انقراض به پایین پرتاب کند به نجات ما بیاید.
که یعنی تنها پاسخ سرمایه داری برای بلایی که هم اکنون مبتلا به گونه ماست، این ایمان کوکورانه است که هر آن قرار است جهان توسط مشتی میلیاردر اتحادیه ستیز حوزه فناوری نجات داده شود؛ کسانی که روزها یک به یک می گذرند بی آنکه انتخاب آنها این باشد که از ثروت های هنگفتشان برای خاتمه دادن به گرسنگی جهانی استفاده کنند.این گزاره ناگفته ای است که در پشت تمام استدلال ها برای تداوم سرمایه داری وجود دارد.
از وقتی که اتاق های پژواک ایدئولوژیک نشان داده اند استدلال ها تعاریف خود را به گونه ای تدوین کنند که می تواند گفتگوی بین ایدئولوژی ها را به امری محال تبدیل کند، من روشن کرده ام که منظور من از سرمایه داری، سیستم فعلی حاکم بر جهان امروز ماست که در آن  به طور کلی محرک رفتارهای انسان، تحصیل سود و ثروت است. این سیستم حاکم سودآوری و رقابت است که به مهم ترین عامل تعیین کننده رفتارهای انسان بر روی این سیاره تبدیل شده است. 
تحصیل سود به عنوان عامل محرک رفتار انسانی چیزی است که ما را به اینجا رسانده است. تا وقتی که از بین بردن محیط زیست سودآور و سود محرک رفتار انسان باشد، انسان ها همچنان به نابود کردن محیط زیست ادامه خواهند داد. در این صورت وقوع چنین اتفاقی اجتناب ناپذیر است.
از این رو هدف این بحث عملا ربطی به این ندارد که آیا سینه چاکان سرمایه داری اعتقاد دارند سیستم فعلی «سرمایه داری واقعی» هست یا نه، یا آیا معتقدند که بازارها «آزاد» هستند یا نه، یا آیا مدل تئوری اقتصادی مکتب اتریش را ترجیح می دهند یا کینزی را. از آنجا که ما درباره هر سیستمی صحبت می کنیم که در آن تحصیل سود و رقابت محرک رفتار انسان ها در مقیاسی جمعی است، ضرورتا در باره هر تعریفی از سرمایه داری که شما ترجیح می دهید محقق شود صحبت می کنیم. در نتیجه در این باره به انجام بازی های کلامی خشک نیازی نیست.
پس بار دیگر می گویم تنها استدلال برای تداوم مسیر فعلی گونه انسان، این باور کاملا کورکورانه است که جمعی از توانگرسالاران اتحادیه ستیز طمعکار چون الون ماسک قرار است فناوری های جدیدی را توسعه دهند که  نابود کردن سیاره زمین را برای هر انسانی به کاری غیرسودآور خواهند کرد و سرعت انجام این بازدارندگی آنقدر هست تا از یک فاجعه زیست محیطی دور شد. باوری که فقط اندکی احمقانه تر از این باور است که انتخاب جو بایدن موجب نجات جهان خواهد شد.
طبقه توانگر سالار نگهبانان خوبی برای جهان ما نیستند. آنها انسان های خوبی هم نیستند. آنها خردمند نیستند. حتی واجد هوش خاصی هم نیستند. آنها فقط به شکل بسیار سودآوری زرنگ هستند و وجودشان سرشار از میل به له کردن هر کس دیگری است که سر راهشان قرار می گیرد.
طبقه توانگر سالار برای اطمینان از سود حداکثری، کنترل بر سیستم های سیاسی ما را خریداری کرده، رسانه های خبری را با هدف بمباران تبلیغاتی مردم خریداری کرده تا آنها را به حمایت از وضع موجودی وادارد که خودشان قلمروهای پادشاهی شان را بر اساس آن بنا کرده اند. همچنین آنها برای تضمین تداوم هژمونی تک قطبی آمریکا، ائتلاف هایی را با سازمان های دولتی جامعه ستیزی تشکیل داده اند که انسان ها را در سراسر جهان به قتل می رسانند. این ها همان کسانی هستند که ما مسئولیت نوآوری و توزیع فناوری های در حال ظهور را به آنها وا گذاشته ایم و از ما خواسته می شود باور کنیم که آنها جهان را نجات خواهند داد؟
آنها جهان را نجات نخواهند داد. آنها همچنان به کسب قدرت و سود ادامه خواهند داد، تا جایی که ما از لبه صخره انقراض به پایین پرتاب شویم. این تنها کاری است که آنها بلدند.
ما هرگز نمی توانیم با رقابت و مصرف کردن راهی برای خروج از این بحران موجودیتی بیابیم که با رقابت و مصرف کردن آن را پدید آورده ایم. سرمایه داری هرگز کاری نمی کند که رها کردن یک درخت به حال خود از قطع کردن آن سودآورتر باشد، رها کردن منابع فسیلی در زیر زمین سودآورتر از استخراج آنها باشد. پول هیچ خرد و بینشی ندارد، مهم نیست که چقدر بتوانید آن را در برابر تورم یا برخورداری از پشتوانه طلا  قدرتمند کنید. بازارها نمی توانند ما را از این بحران به بیرون رهنمون شوند، مهم نیست که سعی کنید چقدر «آزاد» باشند. مشکل خود سرمایه داری است. نه نوع غلطی از سرمایه داری. فقط و فقط خود سرمایه داری.
تنها راه بقای بشریت از تهدیدات موجودیتی ناشی از فروپاشی زیست محیطی و جنگ هسته ای که اکنون  با آن مواجه است، این است که با چرخشی بنیادین از یک مدل مبتنی بر رقابت به یک مدل مبتنی بر همکاری روی آورد. مدلی که در آن برای از میان برداشتن موانع بزرگی که به سرعت به آن نزدیک می شویم با یکدیگر و با محیط زیست خود همکاری کنیم، به جای پا گذاشتن روی سر یکدیگر در تقلایی دیوانه وار برای شناور ماندن روی آب و نابود کردن حیات زیست بوم های زمین برای پشتیبانی از این سیستم به خاطر سود.
حتی اگر بخواهید این ادعای به شدت قابل بحث را مطرح کنید که سوسیالیسم درهر جا که به محک آزمون گذاشته شده شکست خورده، شناختی صادقانه از وضعیت مان ما را مجبور به پذیرش این واقعیت خواهد کرد که سرمایه داری نیز شکست خورده است. سیستم تحصیل سود سیری ناپذیر ما به بهای نابودی جهانی که در آن زندگی می کنیم و ما را به سمت  انقراض سوق داده، به اندازه هر سیستم دیگری که احتمالا می توانست این کار را انجام دهد شکست خورده است.
پس گفتن اینکه فاصله گرفتن از رقابت و تحصیل سود به این دلیل غیرقابل دفاع است که تا پیش از این هرگز به اجرا گذاشته نشده و چون وضعیت فاجعه بار کنونی ما نتیجه مستقیم کاری است که پیشتر به آن دست زده ایم، هر کاری که انجام می دادیم ما را به همین نقطه می رساند، موضعی غیرعقلانی است. اگر می خواهیم به عنوان یک گونه نجات پیدا کنیم، لازم است هر کاری را که به کلی بی سابقه است انجام دهیم. ما مجبوریم الگوهای قدیمی مان را کنار بگذاریم و چیزی به کلی جدید را امتحان کنیم.
جهانی که در آن به جای رقابت و تحصیل سود، همکاری در منافع بشریت محرک رفتارهای انسانی باشد، به راستی هیچ سابقه ای ندارد! نفس بحران فعلی ما نیز واقعا هیچ سابقه ای ندارد. اکنون زمان «یا متحول شو یا بمیر» است.
ما در روزگار بی سابقه ای زندگی می کنیم و روزگار بی سابقه  تدابیر بی سابقه ای را مطالبه می کند. ما باید از چسبیدن به راه های شکست خورده قدیمی در انجام امور خود دست برداریم و شجاعت حرکت به سوی راهی به کلی جدید برای زیستن را به دست بیاوریم.
نویسنده: کیتلن جانسون  (Caitlin Johnstone) روزنامه نگار مستقل استرالیایی
منبع: https://b2n.ir/419592 

انتهای پیام. 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری سرمایه داری انسان سرمایه داری رفتار انسان محرک رفتار شکست خورده بی سابقه انسان ها سابقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر

در ادامه نهضت خدمت رسانی به مردم گروه جهادی پزشکی منجی با حضور جمعی از پزشکان و متخصصین با مشارکت گردان شهید صابری در راستای مکتب حاج قاسم، شبکه بهداشت و درمان انار، مجتمع مس سرچشمه، بنیاد شهید، ائمه جمعه انار و امین شهر بخشداری انار و شورای اسلامی و شهرداری امین شهردر تخصص‌های:


داخلی غدد و گوارش، دندانپزشکی، زنان، اطفال، مغز و اعصاب، مشاوره پوست و مو، توانبخشی قلبی و ریوی، مشاوره روانشناسی، تداخلات دارویی، ارتوپدی، طب تراز و عمومی در تاریخ جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه با حضور در مرکز جامع سلامت امام سجاد (ع) امین شهر به ارائه خدمت به شهروندان پرداخته و مراجعین با حضور در این جمع جهادی به صورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار  گفت: گروه جهادی پزشکان ناجی پزشکانی هستند که ما از تاریخ۱۳ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرستان انار میزبان هستیم.

 وی در ادامه گفت: چندماه پیش این گروه در لطف آباد انار خدمت رسانی کردند و این سری این گروه در روستای بیاض، امین شهر و گلشن به مردم ارائه خدمات بصورت رایگان میدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟