Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  وحید حقیقت‌دوستی درباره تبیین جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در دوران کرونا اظهار کرد: در این راستا نشست‌های تخصصی در قالب وبینار و مسابقات کتابخوانی برگزار کرده‌ایم که مورد استقبال دانشجویان نیز واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه دارای سه کانون فرهنگی با عنوان «کانون جرعه نور» در حوزه نماز، «کانون معرفت رضوی» در حوزه ولایت و «کانون شهروند مسئول در مسئله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف» فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه درباره اینکه دانشجویان در دوران شیوع ویروس کرونا تا چه اندازه از فعالیت‌های فرهنگی استقبال کرده‌اند؟ چنین پاسخ داد: با توجه به نبود دانشجویان در دانشگاه آنان از برنامه‌های فرهنگی به‌صورت مجازی استقبال پرشوری داشته‌اند.

مشارکت پرشور دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه»

حقیقت‌دوستی افزود: دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» و تهیه بسته معیشتی نیز همکاری لازم را داشته‌اند، به‌طوری‌که در زمینه معیشتی توسط معاونت فرهنگی با کمیته امداد برای کمک به خانواده دانشجویان مستمند اقدام کردیم.

وی درباره سازماندهی امور رفاهی، معیشتی، روانشناختی و ورزشی دانشجویان به آنا گفت: در زمینه روانشناختی مشاوره دینی، فرهنگی، تربیتی و روانشناسی به دانشجویان و خانواده‌ آنان به‌صورت مجازی با استفاده از استادان مجرب ارائه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه مطرح کرد: این دانشگاه در زمینه ورزشی و تربیت‌بدنی  هم برنامه‌های ورزشی خوبی را برای شادابی و طراوت دانشجویان در دوران کرونایی تدارک دیده است.

تشریح فعالیت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه در حوزه قرآنی

حقیقت‌دوستی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه فلسفه وجودی و مأموریت اصلی معاونت دانشجویی ایجاد بستری مطمئن برای مشارکت دانشجویان است، این مشارکت مورد رضایت شما بوده است؟ مطرح کرد: همکاری و مشارکت گسترده دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی به‌صورت مجازی بسیار مطلوب بوده است.

وی  درباره فعالیت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در حوزه قرآنی بیان کرد: در حوزه قرآنی تفسیر سوره «شوری» در ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی، ارسال روزانه پیام قرآنی در فضای مجازی وابسته به دانشگاه قرائت یک صفحه از قرآن به‌صورت روزانه نظارت بر درس آشنایی قرآن کریم، برگزاری جلسات مستمر گفتگوی تمدن‌ساز در اندیشه قرآنی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه درباره فعالیت این معاونت در حوزه کرسی آزاداندیشی نیز تبیین کرد: گروه‌بندی استادان و دانشجویان  با موضوعات متناسب با ایام کرونا با موضوعات «چالش‌های کرونا و پساکرونا»، «تأثیر فضای مجازی بر نظام خانواده» و «تأثیر کرونا بر نظام آموزشی (فرصت یا تهدید)» در راستای کرسی‌های آزاداندیشی بوده است.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1086156 برچسب‌ها جشنواره از حماسه تا حماسه اندیشه تمدن‌ساز آموزش مجازی کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره از حماسه تا حماسه اندیشه تمدن ساز آموزش مجازی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه معاونت فرهنگی صورت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت تشکل‌های اسلامی اساتید، دانشجویی و بسیج دانشجویی و حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دومین پنل دانشگاهی در قالب کرسی علمی ـ ترویجی ویژه تبیین تحولات فلسطین اشغالی با عنوان «تبیین ابعاد حقوقی و اقتصادی تحولات فلسطین اشغالی» در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت در این نشست با بیان مطالبی به تحولات اخیر غزه و عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ را شاکریم که خون‌های پاک شهیدان ما در جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق با عملیات تنبیهی رزمندگان غیور و حماسه‌ساز سپاه اسلام ثمر داد و با فروپاشی هیمنه پوشالی و بازدارندگی تزئینی و تارعنکبوتی ارتش صهیونیستی، شکستی تاریخی و راهبردی برای اشغالگران ثبت و یوم‌الله دیگری در تاریخ میهن رقم خورد.

غلامرضا شعبانی‌نیا افزود: بدون تردید، یکی از مشوق‌های ارتکاب گسترده این جنایات از سوی رژیم اشغالگر، بی‌کیفر ماندن آمران و عاملان جنایات ارتکابی است و رژیم اشغالگر با احساس مصونیت در قبال بی عملی و انفعال جامعه بین‌المللی، مستمراً به ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌المللی مشغول بوده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به مناسبات میان حقوق و سیاست و پرداختن به همه جنبه‌ها و ابعاد مختلف موضوع تأکید کرد و گفت: لازم است به اهمیت توجه به آرمان‌خواهی و مقاومت مردم فلسطین در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقش و جایگاه حقوقدانان، به‌خصوص حقوقدانان مسلمان در حمایت و انعکاس وضعیت کودکان، زنان و محکومیت عدم رعایت حقوق بشر در غزه پرداخته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت تبیین کرد: نقش دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی با هدف آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، کینه‌توزی‌ها و توطئه‌پراکنی‌های دشمنان این نظام شکوهمند بیشتر از اقشار دیگر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم در این نشست ضمن خیرمقدم و قدردانی از اقدام تلافی‌جویانه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله پهپادی و موشکی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، آن را غرورآفرین دانست.

سیروس فارسی بیان کرد: ظلمی که نسبت به زنان و کودکان مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد و از سویی جسارت رژیم صهیونیستی به خاک ایران در سوریه غیرقابل بخشش بود که باید به آن پاسخ داده می‌شد.

استاد گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم ضمن تبیین ماهیت جنگ غزه به‌عنوان یک مخاصمه مسلحانه بین‌المللی، به این جنگ به‌عنوان یک جنگ نامتقارن اشاره کرد.

علی زارع توضیح داد: باید ابعاد مختلف این مخاصمه را به‌خصوص از حیث حق بر جنگ و حق در جنگ، حقوق و تکالیف طرفین به‌‌خصوص در وضعیت اشغال و نقش سازمان ملل متحد در این موضوع مورد توجه و تحلیل قرار داد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم به تشریح کارآمدی و نقاط قوت و ضعف حقوق بین‌الملل در مواجهه با جنگ غزه اشاره کرد و ضمن تبیین جنایات بین‌المللی ارتکابی و انفعال اولیه حقوق بین‌الملل در واکنش به این جنگ عنوان کرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل متحد در این زمینه، دستاورد قابل توجهی برای حقوق بین‌الملل است.

قهرمان سلوکی‌نژاد همچنین بر ضرورت اتحاد و همبستگی کشور‌های اسلامی در مواجهه با توطئه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش آنا، مسعود رودکی معاون آموزشی، معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، میثم حیدری عضو شورای اسلامی شهر مرودشت و عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه