Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی به رهبرمعظم انقلاب و جامعه علمی و حوزوی کشور، با اشاره به شخصیت علمی این عالم فقید، اظهار کرد: این عالم فقید از شخصیت بی بدیل و بی نظیری از نظر علمی، اخلاقی و اخلاص برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی شاگردان بسیاری را در زمینه های گوناگون علمی پرورش داده است، تصریح کرد: یکی از زمینه هایی که این عالم فقید در آن بسیار شاخص محسوب می شد فلسفه اسلامی بود و با وجود اینکه ایشان از فیلسوفان حکمت متعالیه محسوب می شد اما فیلسوفی صاحب نظر نیز به شمار می رفت که در این راستا می توانیم به حاشیه بر نهایه الحکمه اشاره کرد که توسط این فیلسوف ربانی به تالیف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این عالم ربانی در زمینه معارف قرآن نیز صاحب نظر و صاحب قلم به شمار می رفت و از نخستین کسانی بود که تفسیر موضوعی قرآن را با روشی خاص و درک عمیق بسط و گسترش داد و تدریس کرد. این عالم ربانی همچنین در فلسفه اخلاق نیز دیدگاه نو و قوی داشت.

وی اضافه کرد: از نظر اخلاقی نیز ایشان صاحب نظر بود و مجموعه بسیار غنی و مستحکمی از ایشان برجای مانده است و دروس اخلاق که توسط این عالم ربانی تدریس می شد امروز گنجینه های گرانقدری است که توسط موسسه ایشان جمع آوری و در اختیار تشنگان علم و معرفت گذاشته می شود که بهترین و سالم ترین کتاب ها در زمینه اخلاق به آیت الله مصباح یزدی تعلق دارد.

آیت الله غروی با اشاره به دیگر ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: این عالم فقید در کنار شخصیت علمی دارای شخصیتی معتقد به نظام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی مثال زدنی بود، گفت: ایشان از نخستین کسانی بود که در ارتباط با علوم انسانی دارای دیدگاهی خاص بود که در همین راستا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پس از آن موسسه علمی امام خمینی(ره) را تاسیس کرد و خدمات گسترده تحقیقی و پژوهشی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی عالمی مخلص بود که براساس دیانت و اخلاص عمل می کرد و از نظر تفکر اسلامی و معرفتی دارای یک عمق و از صلابت و سلامت خاص برخوردار بود که ایشان را در کنار سایر بزرگان نمونه کرده بود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله غروی آیت الله مصباح یزدی فیلسوف آیت الله مصباح یزدی عالم فقید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود