Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی به دلیل پایداری جو طی ۵ روز آینده برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

از اواخر وقت فردا و طی روز دوشنبه له دلیل وزش باد، از میزان غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین و قم کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بعدازظهر فردا تا سه شنبه به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی، بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.


سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش آلودگی هوا و مخاطرات آن برای تمام گروه‌های سنی هشدار داد.

توصیف سامانه: تداوم و تشدید پایداری هوا

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه ۹۹/۱۰/۱۳: تهران، کرج، قم، مشهد

یکشنبه ۹۹/۱۰/۱۴: تهران، کرج، قم، مشهد

دوشنبه ۹۹/۱۰/۱۵: اصفهان، مشهد

سه‌شنبه ۹۹/۱۰/۱۶: تهران، کرج، قم

چهارشنبه ۹۹/۱۰/۱۷: تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز

پنج‌شنبه ۹۹/۱۰/۱۸: تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز، مشهد

اثر مخاطره: پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌ها به شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی و در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری افزایش غلظت آلاینده‌ها تا شرایط بسیار ناسالم.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی و کاهش آلاینده‌ها، تاکید به عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا پارسی خبر سازمان هواشناسی افزایش غلظت آلاینده ها شنبه ۹۹ ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف و ناپایدار همراه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و بارش پراکنده طی امروز و فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته آینده بر روی استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز و روز شنبه هشتم اردیبهشت از مناطق مستعد و ارتفاعات در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در نواحی مستعد بارش پراکنده رگباری مورد انتظار است، طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر وقت سه‌شنبه جو پایدار حاکم خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه فعال بارشی بر روی استان از سمت غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دما بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 748090

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد