Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:33:41 GMT

آیت‌الله مصباح تا پای جان از ولایت فقیه دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۲۳۰

آیت‌الله مصباح تا پای جان از ولایت فقیه دفاع کرد

حجت الاسلام بهرامی خوشکار گفت: مرحوم آیت الله مصباح هم در مقام تئوری و هم در مقام مصداق با تمام حرارت از ولایت فقیه دفاع می کرد او ولایت فقیه را حافظ اصلی آرمان های انقلاب می دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان در رابطه با شخصیت مرحوم« آیت الله مصباح یزدی» اظهار کرد: باید شخصیت «حضرت آیت الله مصباح» از چند بعد و چند وجه مورد مطالعه قرار دهیم یکی از حیث علمی که در حوزه و در مدرسه علمیه درس خواند و به مقام اجتهاد رسید و فیلسوف بزرگی شد و در هر دو جهت سبب خیر گردید و باقیات الصالحاتی در این زمینه ها از خود باقی گذاشت و شاگردان زیادی نیز پرورش داد که امروز هر کدام منشأ خیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جهت سیاسی «حضرت آیت الله مصباح» در جهت دفاع از انقلاب و از آرمان های انقلاب گام های زیادی برداشتند و منتهی چون با افرادی دیگر اختلاف نظر داشتند این اختلاف نظر سبب نمی شود که زحمت ها و تلاش های هر طرف را نادیده بگیریم انسان ها چون انسان هستند فکر می کنند و می اندیشند و با یکدیگر اختلاف نظر دارند مهم این است که نظریه هر کدام و هر طرف چه نتیجه ای داشته باشد.

حجت الاسلام بهرامی خوشکار افزود: نظرات و آرمان های آیت الله مصباح بسیار کمک کننده و یاری رساننده به انقلاب و ولایت فقیه بود می دانیم که رهبری و ولایت فقیه جزو ارکان اصلی انقلاب اسلامی ایران است، آیت الله مصباح حاضر بود تا پای جان از ولایت فقیه دفاع کند.

وی تصریح کرد: ایشان هم در مقام تئوری و هم در مقام مصداق با تمام حرارت از ولایت فقیه دفاع می کرد او ولایت فقیه را حافظ اصلی آرمان های انقلاب می دانست و به شخص حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که هم اکنون سکان دار انقلاب هستند احترام می گذاشت و بولهبری اذعان کرد: آیت الله مصباح به سیاست به عنوان یک ابزار نگاه  نمی کرد بلکه دنباله رو سیاستی بود که با اصول انسانیت و معیارهای اسلامی سازگاری داشته باشد و نتیجه این طرز فکر بود که با تمام اشخاصی که سیاست به عنوان یک ابزار و یک پله برای رسیدن به آرمان های دنیوی نگاه می کرد اختلاف نظر شدید داشت.

حجت الاسلام بهرامی خوشکار همچنین به ویژگی های شخصیتی مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» اشاره و خاطرنشان کرد:  آیت الله مصباح، شخصی خودساخته و وارسته بود به امیال دنیوی بها نمی داد او مردی بی هوا و هوس بود هوس های نفسانی را از خود دور کرده بود در وجود خود تزکیه و تعلیم را توام کرده  و به هر دو بها می داد همان طور که تعلیم و تعلم و دانش در او رشد کرده بود به همان مراتب تزکیه و دوری از هوا و هوس را در خود پرورش داده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ولایت فقیه دفاع آیت الله مصباح ولایت فقیه حجت الاسلام اختلاف نظر هم در مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالحسین معزی ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل اظهار کرد: آموزه های کربلا نه تنها جوانان ما را در دوران دفع مقدس به اوج سلحشوری و ایثار رساند بلکه امروز جوانان غیرتمند این سرزمین در سنگر دفاع از این نظام و دستاوردهای انقلاب در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان رشید این ملت و سرو قامتان سپاه پاسداران در عملیات غرورآفرین وعده صادق چنان انتقامی را از دشمنان گرفتند که برای همیشه درس عبرت برای مستکبران و مستبدان باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در تداوم این حرکت عزتمندانه دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی نیز برای اعلام بیزاری از صهیونیسم خیزش عظیمی را به راه انداخته اند که نتیجه هلاکت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

معزی بیان کرد: این دانشجویان در مقابل کاخ سفید و مراکز حساس اروپا فریاد حمایت از غزه و توقف کشتار بیرحمانه در این سرزمین را سر داده و بر اضمحلال صهیونیسم جهانی تاکید دارند.

وی افزود: قطعاً این خیز عظیم آزادیخواهان جهان بنیان صهیونیسم و رژیم جعلی اسرائیل را که به کودک کشی و نسل کشی معروف است از بین برده و زمینه آزادی مظلومان جهان را از یوغ استکبار فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموری هلال احمر به عنوان تعهدات بین المللی و خارج از مرزها اظهار کرد: هرچند هلال احمر با حوادث غیرمترقبه شناخته شده است اما این مجموعه ماموریت کاستن از آلام بشریت را در کنار انجام وظایف و رسالت بشردوستانه برعهده دارد.

آیت الله معزی با قدردانی از مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل تصریح کرد: حجت الاسلام اکبر قیامی در مسئولیت جدید این نهاد تلاش خواهد کرد تا رسالت سنگین این مجموعه به شکل شایسته انجام شده و ماموریت ها در راستای اعتلای هلال احمر به سرانجام برسد.

کد خبر 6091101

دیگر خبرها

  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند