Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:05:28 GMT

افزایش ۴ درصدی فوتی‌های تصادفات در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۲۰۰

افزایش ۴ درصدی فوتی‌های تصادفات در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: طی هشت ماهه امسال فوت ناشی از تصادفات در استان ۴ درصد افزایش دارد.

سرهنگ عباس مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارزیابی انجام‌ شده از وضعیت تصادفات درون‌شهری، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده خودروهای سواری ۷۰ درصد و موتورسیکلت‌ها ۱۳ درصد حوادث را به خود اختصاص می‌دهد و توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن حق‌تقدم، بیشترین عامل حوادث رانندگی در زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد حوادث رانندگی در شهرهای زنجان بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد، افزود: بر اساس آمار اعلامی توسط اداره‌کل پزشکی‌قانونی استان، در هشت ماهه امسال با ثبت ۲۶ فوت ناشی از تصادفات، تعداد فوتی‌ها ۴ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به تصادفات جرحی، ادامه داد: تصادفات جرحی در زنجان در سال‌جاری کاهش ۲۹ درصدی یافته، به طوری که از ۱۷۸۷ مورد در سال گذشته به ۱۲۷۳ مورد در هشت ماهه امسال رسیده است؛ همچنین تعداد مجروحان تصادفات نیز با ۲۹ درصد کاهش مواجه است.

رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان، با بیان اینکه تصادفات خسارتی نیز کاهش ۴۳ درصدی داشته است، تصریح کرد: در مجموع تصادفات در زنجان طی سال‌جاری کاهش ۳۴ درصدی داشته، به طوری که از ۳۰۱۶ فقره تصادف هشت ماهه سال گذشته به ۱۹۷۶ فقره کاهش یافته است.

مظفری خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۵۸۳ هزار و ۱۷ تخلف ثبت ‌شده و در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۰ هزار و ۴۹۶ فقره تخلف ثبت ‌شده بود که نشان از رشد ۲۷ درصدی دارد. همچنین توقیف موتورسیکلت ۳۶ درصد کاهش و توقیف خودرو ۳۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان حوادث رانندگي مرگ و میر جاده ای استانی اجتماعی ماهه امسال هشت ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ (بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده

وی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال ۱۴۰۳، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهد کرد.

رئیسی گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیان/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229011 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته