Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات عمومی دیوان عدالت اداری به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و درخواست تقاضای ابطال ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴، در خصوص اینکه «دانشجو پس از تدوین رساله به شرط کفایت دستاوردهای علمی و چاپ یک مقاله علمی - پژوهشی مستخرج از رساله با تایید استاد راهنما مجاز است در حضور داوران از رساله خود دفاع کند» پس از بحث و بررسی این شرط را حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استدلال به اینکه بند ۴ قسمت (ب) ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۸۳یکی از وظایف و اختیارات وزارت علوم را  تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی موسسات آموزش عالی و رعایت اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی قرار داده و ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی است زیرا از یک سو صرف پذیرش مقاله و صدور گواهی پذیرش مقاله به امضای سردبیر مجله علمی - پژوهشی مبین احراز اوصاف علمی بودن مقاله نگارش شده است.

همچنین به این دلیل که چاپ مقاله جزو مصادیق معیارها و استانداردهای علمی نیز محسوب نمی شود و همین طور طولانی بودن فرایند چاپ مقالات و الزام آنها به چاپ مقاله به صورت مطلق و بدون وجه به شیوه مدیریت حاکم بر مجلات علمی – پژوهشی موجب اضرار به منافع عموم دانشجویان است، بنابراین با اکثریت آرا ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ را قابل ابطال دانست و مقرر کرد، صرف ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریات علمی - پژوهشی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری برای دفاع از پایان نامه خود کفایت می‌کند.

47232

کد خبر 1472236

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دیوان عدالت اداری دوره دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی‌ثابت پیش از ظهر دوشنبه در سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: این کنفرانس در سطح بین‌المللی و گسترده در حال برگزاری است و استقبال از این رویداد علمی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس علمی ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در جریان این کنفرانس ۳ روزه ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: این میزگردها در حوزه‌های گوناگون است و تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ سخنرانی در این کنفرانس سه روزه گفت: در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

کریمی ثابت با بیان اینکه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از میزبانی اصفهان در این کنفرانس قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 6098103

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد