Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@06:55:30 GMT

عمر دلار 4200 توماني سرآمده است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۴۱۳۴

عمر دلار 4200 توماني سرآمده است

خبرگزاری آریا- کارشناس اقتصادی گفت: تخصیص دلار 4200 تومانی در این روزها، هیچ نفعی، برای مصرف کننده و تولیدکننده ایرانی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا از اتاق بازرگانی تهران، آقای هادی حق شناس افزود: اکنون افراد زیادی درباره پیامد‌های حذف دلار 4200 تومانی می‌گویند، با این حال باید گفت، فردای حذف این نرخ برای دلار، هیچ اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در سال گذشته زمانیکه تخصیص ارز 4200 تومانی به گوشت متوقف شد، هیچ اثر معناداری بر قیمت این محصول و تورم آن نداشت.
این کارشناس اقتصادی افزود: البته در این بین، نباید حمایت دولت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه را فراموش کرد، از این رو طبیعی است که دولت باید از روش‌های مختلف، حمایت خود از این اقشار را ادامه دهد.
حق شناس گفت: دولت زمانی قیمت 4200 تومان را برای دلار رسمی اعلام کرد که قیمت دلار در بازار آزاد از مرز 25 هزار تومان و 30 هزار تومان عبور نکرده بود، اما اکنون قیمت دلار در کانال 25 هزارتومان در نوسان است. وی افزود: بنابراین شرایط امروز که حذف ارز 4200 تومانی را بررسی می‌کنیم با سال 97 متفاوت است.
حق شناس با بیان اینکه مبنای تعیین قیمت کالاها، بازار آزاد است، نه قیمت دولتی آن، گفت: برای نمونه، در یک ماه گذشته، قیمت مرغ برمبنای بازار آزاد این کالا شکل گرفته، درحالیکه خوراک طیور با ارز 4200 تومانی در اختیار مرغداری‌ها قرار گرفته است که این مسئله در مورد روغن و اقلام دیگر از جمله بعضی دارو‌ها نیز صدق می‌کند.
حق شناس گفت: دولت در مقطعی دریافت که تخصیص ارز 4200 تومانی به کنترل نرخ ارز و تورم کمک می‌کند,، اما امروزه فاصله معنادار این نرخ با دلار در بازار آزاد، تنها به بسترسازی برای رانت و فساد دامن زده است.
این کارشناس اقتصادی گفت: اینکه بخشی از خوراک طیور احتکار شده و دان مرغ به طور غیررسمی در بازار فروخته شده است، ناشی از اختلاف قیمت قابل توجه دلار 4200 تومانی و دلار آزاد است.
حق شناس افزود: به نظر می‌رسد اکنون دولت و مجلس، درباره ارز 4200 تومانی به جمع بندی رسیده اند و قوه مجریه و مقننه دریافتند که اگر نرخ ارز در بودجه یکسان سازی نشود، این بستر رانت و فساد تداوم پیدا می‌کند.
حق شناس گفت: در صورت ادامه این شرایط، باید هزاران مامور و ناظر را برای توزیع اقلام و کالا‌های اساسی به کار گرفت، درحالیکه چنین کاری ممکن نیست و تجربه روغن و مرغ هم نشان داد در عمل، چنین نظارت‌هایی به نفع مردم تمام نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دلار ارز 4200 تومانی بازار آزاد دلار 4200 حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

 

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA