Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:27:22 GMT

سردار دلها همراه دانش‌آموزان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۰۴۲

سردار دلها همراه دانش‌آموزان خراسان رضوی

نسل چهارم انقلاب اسلامی اینبار درس مقاومت و ایثار را گونه‌ای دیگر فرا می‌گیرند و مکتب سردار سلیمانی را به عنوان سردار دلها در راس آموزشهای خود در کلاس درس مشق می‌کنند تا ماندگار شود.

درس امروز معلمان برای نسل آینده‌ساز ایران اسلامی به عنوان مهمترین درس، معرفی شخصیت سردار سلیمانی است که در ادامه معرفی انقلاب اسلامی به عنوان واقعه بزرگ تاریخی و پدیده اجتماعی سیاسی برای آموزش درس مقاومت در برابر استکبار و ظالمان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان سنگر علم و دانش بر خود می‌بالند که امروز درس مقاومت را مرور و بار دیگر با معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدا و ولایت تجدید میثاق می‌کنند.

در این میان آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد است که سهم مهمی در تربیت ، تعلیم و پرورش نسل آینده‌ساز کشور است. 

تبیین برای نسل جوان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: شهید سلیمانی مصداق عینی یک فرد انقلابی است که در توسعه و صدور انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت و انسجام در محور مقاومت با روحیه‌ای عملگرا و به دور از شعار، فعالیت می‌نمود.

قاسمعلی خدابنده به مراسم تشییع باشکوه پیکر پاک شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: سردار دلها برای خدا کار می‌کرد و اخلاص آن شهید عامل عزیز شدن و نفوذ در قلبها بود.

وی افزود: با توجه به جایگاه و ارزش آن شهید بزرگ در پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلابی و اسلامی لازم می‌دانیم نسل جوان و دانش‌آموز را به هر ترتیبی با ابعاد مختلف تفکرات و شخصیت آن شهید آشنا نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به صفای باطن سردار دلها که عامل نورانیت چهره وی بود نیز اشاره و بیان کرد: صلابت و اقتدار این سردار سپاه اسلام مثال زدنی بود به شکلی که حتی اسم سلیمانی لرزه به اندام دشمنان می‌انداخت.

وی به عقلانیت دینی موجود در گفتمان و کردار سردار سلیمانی نیز اشاره و بیان کرد: آن شهید والامقام در برابر خداوند تسلیم و در مقابل مومنین بسیار فروتن و خاشع بود. 

خدابنده ادامه داد: همچنین شهید سلیمانی نفوذ ایران را در منطقه بسیار گسترده کرد تا آنجا که الان تمامی تصمیمات منطقه‌ای حتما با حضور و نظر جمهوری اسلامی ایران گرفته می‌شود.

وی گفت: شهید سلیمانی ورای سابقه نظامی دارای منش اخلاقی و انسانی بود لذا امیدواریم در آموزش و پرورش با تربیت اسلامی نسل جدید بتوانیم سردار سلیمانی‌های بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماییم.

اجرای ۱۰ هزار فعالیت

رییس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: در راستای ضرورت تبیین ارزشها و آرمانهای شهید سلیمانی برنامه‌های متنوع و متعددی در این استان برنامه‌ریزی شده که در حوزه پرورشی ادارات آموزش و پرورش و مدارس اجرا می‌شوند.

احمدرضا افشاری در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا به صورت مشخص همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۳۵۰ فعالیت منطقه‌ای و شهرستانی در مدارس خراسان رضوی اجرا شد و با توجه به اجرای این فعالیتها در مدارس در صورت اجرای یک فعالیت در یک مدرسه حداقل  ۱۰ هزار فعالیت در این زمینه در مدارس استان اجرا شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در خراسان رضوی دو جشنواره با موضوع سردار سلیمانی در دو زمینه متفاوت برنامه‌ریزی شد که شامل شب شعر سردار سلیمانی و جشنواره تولید محتوای رسانه‌ای هستند. .

رییس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شب شعر مکتب سردار سلیمانی با حضور و ارائه ۵۰۰ اثر از سوی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان به صورت مجازی دیروز ۱۳ دی ماه برگزارش شد. ارائه آثار هنری در قالب جشنواره تولید محتوای رسانه‌ای با موضوع سردار شهید نیز تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون افزون بر دو هزار اثر از سوی دانش‌آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی به دبیرخانه مرکزی جشنواره شهید سلیمانی در فریمان رسیده است. 

افشاری ادامه داد: ارائه اثر در مقطع ابتدایی به شکل دکلمه خوانی و نامه به سردار، در مقطع متوسطه در قالب کلیپ، پادکست، پوستر، نرم‌افزار، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه صورت گرفته است.

وی گفت: در بخش فرهنگیان نیز ارائه اثر در قالب موشن‌گرافی، کلیپ، پوستر و پادکست تعیین شده است.

افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی بنام سردار سلیمانی

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هم گرامیداشت نام و یاد سردار دلها را وظیفه تک تک ایرانیان ذکر و بیان کرد: در این راستا ساخت مجتمع آموزشی سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان بزرگترین مجتمع در این استان تهیه و همزمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

ابوالقاسم بابایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بنا به عنوان شاخص‌ترین پروژه آموزشی در خراسان رضوی تحت عنوان مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی در حاشیه شهر مشهد دایر می‌شود. 

وی ادامه داد: این مجتمع شامل پیش دبستانی، مقاطع اول و دوم ابتدایی و مقاطع اول و دوم متوسطه دارای ۴۹ کلاس، کارگاه و آزمایشگاه و همچنین دو سالن ورزشی، دو آمفی تئاتر، دو تالار کتابخانه، سالن بازی کودکان و دیگر تاسیاست لازمه است. 

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی در منطقه محروم و حاشیه شهر مشهد با زیربنای ۱۲ هزار و ۴۵۷ مترمربع و با گنجایش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بنا شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با صرف اعتبارات دولتی پارسال آغاز شد و برای ساخت،آماده‌سازی و تجهیز آن تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

چراغ فروزان عرصه ایثار و شهادت

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وظیفه است که یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی را گرامی بداریم و به بهترین شکل ممکن، آیین‌های گرامیداشت و بزرگداشت سردار دلها برگزار شود لذا در این راستا آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با تمام توان وارد میدان شد. 

علی غفاریان پناهی افزود: حضور میلیونی مردم شهیدپرور ایران اسلامی در مراسم تشیع پیکر پاک و مطهر سردار بزرگ اسلام و ایران سردار حاج قاسم سلیمانی نشانگر جایگاه ممتاز آن شهید بزرگ و همچنین قدرشناسی مردم است زیرا شهید سلیمانی چراغ فروزان عرصه ایثار و شهادت می‌باشد و در قبال آن وظیفه‌داریم برنامه‌های گرامی داشت و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار بزرگ هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شوند. 

وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با همدلی به اجرای چند اقدام متحد و هم‌زمان در سطح استان مبادرت کردند و در این چارچوب چندین مورد برنامه اصلی در دستور کار قرار گرفت. 

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اعتقادیم امروز ضرورت دارد نسل آینده را بیش از پیش با عرصه ایثار و شهادت آشنا سازیم.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم

اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با تجلیل از خانواده شهدا هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی از خانواده‌های مدافع حرم نیز به شکلی شایسته تقدیر کرد. 

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص گفت: در قالب "طرح یاد یاران" که چندین سال است که در ادارات آموزش‌ و پرورش استان اجرا می‌شود با اهدای شاخه گل، لوح سپاس و هدایا نسبت به مقام شهدای مدافع حرم  و خانواده محترمشان ادای احترام شده است.

وی افزود: ادارات آموزش ‌و پرورش و مدارس خراسان رضوی همچنین بنا به رسالت خود در اجرای فضاسازی و حسب جایگاه ویژهی شهید سردار قاسم سلیمانی سعی مردند تا فضاسازی محیطی را به بهترین شکل ممکن و در شأن آن شهید انجام دهند. 

۵۴۰ یادواره مجازی شهدا

غفاریان پناهی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۵۴۰ یادواره متمرکز با حضور مسوولان استانی و روسای ادارات آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی در بستر فضای مجازی در قالب نرم‌افزار شاد با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شهید سلیمانی برگزار شد. 

وی به برگزاری جشنواره مجازی طرح استانی سرگذشت پژوهی(شهیدپژوهی) هم‌زمان با نخستین  سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با محوریت یادبود سردار دلها به همت اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: موضوعات مورد توجه این برنامه "سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گام دوم انقلاب، شهدای مدافع سلامت، جهش تولید و استکبارستیزی" هستند که دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند آثار خود را در زمینه آنها تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه  سال ۱۴۰۰به مدارس تحویل دهند. 

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نمایشگاهی از تصاویر سردار شهید سلیمانی نیز در قالب نرم‌افزار شاد در کانالهای مدارس ایجاد شده تا آثار خوب کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در گرامیداشت این مناسبت در فضای مجازی ارائه شود. 

وی گفت: دانش‌آموزان خراسانی با استفاده از ابزار هنر، موسیقی، سرود، کارهای گروهی و تجسمی احساسات پاک خود را نسبت به شهید سلیمانی بیان کرده‌اند که ارائه عمومی آن در فضای مجازی موجب حرکت و تکاپوی بسیار خوبی شده است.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس مشهد فریمان قاسم سلیمانی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس مشهد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدارس مشهد فریمان قاسم سلیمانی دانش آموزان اخبار کنکور سالگرد شهادت سردار سلیمانی مدارس خراسان رضوی حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی خبرنگار ایرنا مجتمع آموزشی ادارات آموزش شهید سلیمانی دانش آموزان سردار شهید سردار دلها دانش آموز اداره کل آن شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری

به گزارش خبرنگار مهر، نادر کریمی بیرانوند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم اظهار کرد: سنندج از امروز تا دهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روی است که در راستای ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مدارس غرب کشور برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: از راهکارهای سند تحول بنیادین مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و هر دانش‌آموز باید تا پایان دوره تحصیلی یک مهارت که منجر به اشتغال شود را بیاموزد و این دوره برای مدیران مدارس در راستای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ساحت اقتصادی که در شش ساحتی که برای آموزش دانش‌آموزان وجود دارد بدرستی تبیین نشده تا دانش‌آموز بتواند وارد بازار کار شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته گذشته در دولت بحث مهارت‌آموزی در مدارس نظری تصویب شد و ردیف اعتباری برای این مهم درنظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهارت آموزی در مدارس نظری را نبود ساعت درسی مهارت‌آموزی دانست و گفت: تغییر ساختار آموزشی در حوزه متوسطه در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است تا بتوان زمانی در برنامه درسی دانش آموزان برای مهارت آموزی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای دانش‌آموز در قالب ۳۰۰ ساعت در طول سه سال تحصیلی متوسطه مهارت‌آموزی گنجانده می‌شود تا منتج به شغل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیتی برای آموزش مهارت آموزی هستند

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس شبانه‌روزی اوقات فراغت خوبی برای دانش‌آموزان دارد و می‌توان با استفاده از فضای این مدارس سعی می‌شود مهارت به دانش‌آموزان این مدارس آموزش داده شود.

کریمی بیرانوند اذعان کرد: تا زمانیکه ساحت اقتصادی رشد نکند و دانش‌آموز توانمندی ورود به بازار کار را نداشته باشد نمی‌توان به تحقق این ساحت آموزشی دست یافت.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: از مشکلات آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است، در چند سال اخیر استخدام جدی شد و از کل ظرفیت تربیت معلم استفاده می‌شود و اگر دانشگاه فرهنگیان نتوانست نیرو تربیت کند از طریق آزمون و مصاحبه نیرو جذب می‌شود.

وی عنوان کرد: کردستان سال گذشته ۹ هزار ساعت در حوزه متوسطه نظری به صورت غیرموظف از بازنشستگان و دانشجو معلمان ترم هفت، برای جبران کمبود نیرو استفاده کردیم.

اجرای طرح «شهیدمحمودوند» برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت پوشش تحصیلی دور دوم متوسطه در کشور و چگونگی شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیل بیان کرد: در پوشش تحصیلی متوسطه دوم، بسیاری از دانش آموزان بدلیل اینکه جذب بازار کار می‌شوند ترک تحصیل می‌کنند اما براساس اجرای طرح «شهید محمودوند» دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردند با بررسی کد ملی آنها دانش‌آموزان ثبت نام نشده شناسایی شدند و مسؤولان استان‌ها موظف شدند تا افرادی را برای پیگیری این دانش‌آموزان موظف به کار کنند.

وی اضافه کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از دانش‌آموزان از طریق تحت پوشش قراردادن در کمیته امداد و بهزیستی به چرخه تحصیل بازگشتند و عده‌ای نیز به دلیل مهاجرت یا فوت ثبت نام نکرده بودند که شناسایی شدند.

کریمی اذعان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش برگشتند.

وی یکی از مسائل آموزش و پرورش را حضور کمرنگ دانش‌آموزان پایه دوازدهم بعد از تعصیلات نوروز دانست و گفت: این آسیب بزرگی برای دانش‌آموزان است چرا که در این زمان دانش‌آموز با نحوه طراحی سوال آزمون نهایی آشنا می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امتحانات پایه دهم و یازدهم هم از امسال نهایی هستند و آزمون آنها در حوزه‌های اجرا و تصییح آن به صورت الکترونیکی است.

کد خبر 6089831

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد