Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:09:46 GMT

دو روی سکه طرح ممنوعیت پارک کامیون‌ در بروجن

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۷۹۰

دو روی سکه طرح ممنوعیت پارک کامیون‌ در بروجن

«صبح‌ها با صدای استارت کامیون و گاز دادن‌های ممتد آن بیدار می‌شویم و در حالیکه چند ساعتی به ساعت بیداری صبح مانده دیگر خواب به چشمانمان نمی‌رود. بوی دود اگزوز کامیون سراسر خانه را فرا گرفته و نه می‌توان بوی دود را تحمل کرد و نه صدای مهیب کامیون را.

از آشفتگی خواب شب که بگذریم، چهره نازیبایی که هر روز با آن روبرومی‌شویم هم جای خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغن‌ریزی کامیون‌ها، تعویض روغن و لاستیک و سرویس آن در کوچه صحنه‌ای از یک پایانه باربری را جلوی چشمانت به تصویر می‌کشد و پستی و بلندی آسفالت کوچه و اشغال کردن بخش زیادی از عرض کوچه که تردد را برای همسایگان و عابران سخت کرده آسایش روز را هم از شهروندان گرفته است.»

این گلایه‌های یکی از شهروندان بروجنی است. معضلی که مردم شهر بروجن سالهاست با آن زندگی کرده و تردد و پارک کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین در سطح شهر آسایش روز و شب را از آنها گرفته است.

ساماندهی کامیون‌ها مطالبه چندساله مردم بروجن

فیاضی یکی دیگر از شهروندان بروجنی، جمع‌آوری ماشین‌های سنگین از سطح شهر و انتقال آن به پارکینگ را از مهمترین مطالبه‌های شهروندان می‌داند و در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مطالبه از هشت سال گذشته به دفعات با مسئولان در میان گذاشته شده و هر بار به دلایلی تحقق این مطالبه یا به مرحله اجرا نرسید و یا با شکست روبرو ‌شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی به شهر بروجن سفر کند و به کوچه‌ها و محله‌های مختلف شهر سری بزند متوجه حجم زیادی از کامیون‌های پارک شده در سطح شهر خواهد شد و غیرممکن است در هر کوچه و محله چند کامیون پارک نشده باشد.

این شهروند بروجنی به معضلاتی که مردم شهر در خصوص پارک کامیون‌ها با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: رانندگان ساعت پنج صبح اقدام به روشن کردن ماشین‌های خود می‌کنند و برای اینکه کامیون به اصطلاح خودشان گرم و آماده حرکت شود چندساعتی روشن می‌ماند و در طول این مدت زمان از صدای کامیون، خانه‌های مجاور به لرزه درمی‌آید و دود ناشی از آن تمام کوچه و خانه‌های مجاور را آلوده می‌کند.

فیاضی خاطرنشان کرد: پس از سالها طرحی از سوی دادستان و مدیریت شهری ارائه شده که به موجب آن هیچ راننده‌ای حق ندارد کامیون خود را در سطح شهر پارک کند و باید در سه پارکینگی که به همین منظور درنظر گرفته شده پارک کنند که این طرح که از ابتدای دی ماه آغاز شده رضایتمندی مردم را به همراه داشته و امید است در ادامه به خوبی اجرا شود.

پارک کامیون در شهر محل شکایت‌های متعدد مردمی

دادستان بروجن نزدیک به ۲ ماه است که مشغول خدمت در شهر بروجن شده است.

مهدی حاج‌آقا معمار، پارک ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها در سطح شهر را از شکایت‌ها و دغدغه‌های مردم در طول این مدت دانست و گفت: طی این ۲ ماه بارها مردم از این روند شکایت داشته و خواستار رفع این معضل بودند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا به منظور رفع مشکل مردم با همفکری مدیریت شهری بروجن و با یاری گرفتن از رسانه‌ها با نصب بنر در سطح شهر و با اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی با رانندگان اتمام حجت شد که از یکم دی ماه حق پارک کامیون در سطح شهر را ندارند.

مهدی حاج‌آقا معمار ادامه داد: از طرف دیگر برای رفع مشکل رانندگان در خصوص  ایمنی در پارکینگ‌ها، شهرداری بروجن سه باب پارکینگ مجهز به دوربین مداربسته و نگهبان معرفی کرد تا رانندگان مشکلی در خصوص پارک ماشین‌های خود نداشته باشند.

دادستان بروجن تصریح کرد: پارک ماشین‌های سنگین در محلات و نقاط مختلف شهر نه تنها آسایش مردم را گرفته بود بلکه خسارت‌های بسیاری به معابر شهری وارد کرده است از همین رو اجرای طرح ممنوعیت پارک کامیون در شهر بی‌شک آثار مثبت زیادی دارد.

مهدی حاج‌آقا معمار، همراهی و همکاری مردم شهر بروجن در اجرای این طرح را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است رانندگان در اجرای این طرح مشارکت خوبی داشته باشند.

وی در خصوص نوع برخورد با رانندگانی که در اجرای این طرح مشارکت نکنند نیز اظهار داشت: در ابتدا به رانندگان متخلف تذکر داده می‌شود و چنانچه پس از چندبار تذکر همچنان به رویه خود ادامه دهند، خودروهای آنها فک پلاک می‌شود.

مهدی حاج‌آقا معمار با بیان اینکه طبق قانون راهنمایی و رانندگی پارک ماشین سنگین در سطح شهر تخلف است، خاطرنشان کرد: از آنجاکه جریمه‌ای که برای این تخلف درنظر گرفته شده ناچیز است  این قانون بازدارندگی لازم را نداشته و بنا بر تصمیم دادستانی خودروهایی که از یکم دی ماه همچنان در سطح  شهر پارک شده باشند پس از چندبار تذکر فک پلاک می‌شوند.

دادستان بروجن افزود: در همین رابطه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۴۰ کامیون به سبب اخلال در نظم عمومی فک پلاک شده که با اخذ تعهد از رانندگان متخلف مشکل برطرف شده است.

به گفته وی چنانچه پارک کامیون در محلات و کوچه‌ها دارای شاکی خصوصی باشد، پرونده در دادسرا رسیدگی می‎شود.

مهدی حاج‌آقا معمار خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که شهرداری بروجن برای پارک ماشین‌های سنگین در پارکینگ‌های آماده شده در نظر گرفته به نظر می‌رسد دیگر بهانه‌ای برای تخطی از این برنامه وجود ندارد.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب پارک کامیون‌ در پارکینگ‌های شهر

شهردار بروجن نیز با تایید این موضوع که پارک ماشین‌های سنگین در شهر سالهاست که به معضل اساسی برای شهروندان و زیرساخت‌های شهری بروجن تبدیل شده است به خبرنگار ایرنا گفت: برای رفع این معضل در شورایی متشکل از شهرداری، شورای شهر، دادستانی و پلیس راهور مقرر شد تا از یکم دی ماه امسال تمامی کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین حق پارک در شهر نداشته باشند و در سه باب پارکینگی که در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده باید پارک کنند.

حمزه‌علی ولیان ادامه داد: این سه باب پارکینگ در محدوده شهر قرار دارند و به لحاظ بعد مسافت مشکلی برای رانندگان ایجاد نمی‌کند اما به منظور سرویس‌دهی مناسب به رانندگان سرویس تاکسی تلفنی برای این پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این پارکینگ‌ها سالهاست که خدمات می‌دهند و تاکنون مشکلی در خصوص سرقت به وجود نیامده با این وجود پارکینگ‌های درنظر گرفته شده برای این طرح را مجهز به دوربین مداربسته و نگهبان کرده تا مشکلی نیز در این خصوص بوجود نیاید.

ولیان خاطرنشان کرد: با هماهنگی با نیروی انتظامی بنا شده تا گشت‌های شبانه نیز در این مکان‌ها برقرار شود تا رانندگان از امنیت ماشین‌های خود اطمینان حاصل کنند.

شهردار بروجن با قدردانی از همکاری رانندگان شهر در اجرای این طرح، اظهار داشت: این طرح تاکنون به خوبی اجرا شده و رانندگان همکاری لازم را با این طرح داشته‌اند.

پرواضح است که پارک کامیون و ماشین سنگین در شهر نه تنها موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود بلکه زیرساخت‌های شهری را هم تخریب می‌کند و خسارت‌های بسیاری به بار می‌آورد و ضرورت دارد تا کامیون‌ها در پارکینگ‌ پارک شوند تا نظم عمومی حفظ و چهره شهر نازیبا نشود. این موضوع حتی مورد تاکید رانندگان هم هست اما در همین خصوص صنف رانندگان نیز مطالبات و خواسته‌هایی دارند که با توجه به اظهارات رییس انجمن صنفی کامیونداران بروجن در اجرای طرح ممنوعیت پارک کامیون در سطح شهر به این مطالبات توجهی نشده و این موضوع سبب می‌شود تا رانندگان با این طرح همراهی لازم را نداشته باشند.

نبود زیرساخت‌های مناسب در پارکینگ‌های بروجن

یعقوب طهماسبی‌فر با بیان اینکه در نشستی که به منظور ساماندهی ماشین‌های سنگین شهر بروجن از سوی مدیریت شهری و دادستانی بروجن برگزار شده نماینده‌ای از صنف کامیون‌داران حضور نداشته و این برنامه یک طرفه طراحی شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: در حالیکه رانندگان ماشین‌های سنگین یک طرف موضوع بودند ولی از آنها در این نشست دعوت نشد تا دغدغه‌ها و مطالبات آنها هم شنیده شود.

وی ادامه داد: این طرح به یکباره اجرا شد و بدون اطلاع قبلی به صنف رانندگان، بنرهایی در سطح شهر زده شد که از یکم دی ماه پارک کامیون در سطح شهر ممنوع است.

طهماسبی‌فر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح آماده نشده است، تصریح کرد: به گفته مسئولان سه باب پارکینگ برای پارک کامیون‌ها در نظر گرفته شده که ۲ پارکینگ مربوط به شرکت‌های باربری است و عصرها پس از پایان کار پارکینگ را می‌بندند و عملا به راننده‌ای که نیمه شب به شهر می‌رسد خدمات‌رسانی نمی‌کنند.

رییس انجمن صنفی کامیونداران بروجن ادامه داد: تنها پارکینگ شهرداری می‌ماند که این پارکینگ هم از نظر ایمنی در وضعیت قابل قبولی نیست و در محدوده‌ای بیابانی شکل و با استفاده از سیم توری محوطه‌کشی شده که این موضوع امنیت کامیون‌ها را به خطر می‌اندازد.

طهماسبی‌فر با بیان اینکه اجرای طرح ممنوعیت پارک کامیون در سطح شهر به شکلی که در حال حاضر اجرا می‌شود جز درآمدزایی برای شهرداری هدف دیگری دنبال نمی‌کند، اظهار داشت: در حالیکه پارکینگ شهرداری خدمات خاصی به رانندگان نمی‌دهد اما ماهانه ۲ میلیون تومان کرایه از رانندگان می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مسافت پارکینگ شهرداری تا شهر زیاد است و هر راننده‌ای که بخواهد در طول شب تا صبح به ماشین سرکشی کند یا آن را روشن کند تا باطری کامیون خراب نشود باید چند بار هزینه آژانس بدهد که این موضوع هزینه مالی زیادی در طول ماه به راننده تحمیل می‌کند.

طهماسبی‌فر افزود: از نظر امنیتی هم موارد زیادی بوده که حتی با وجود دوربین مدار بسته هم سرقت صورت گرفته و نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از سرقت باشد.

وی با بیان اینکه رانندگان شهر بروجن با اجرای طرح فعلی مخالف هستند و از زمان اجرای این طرح تاکنون بارها قصد اعتراض و تجمع در این خصوص را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: رانندگان معتقدند زمانی می‌توان این طرح را اجرایی کرد که زیرساخت‌های مناسبی در اختیار کامیون‌داران قرار گیرد که در حال حاضر چنین موضوعی محقق نشده است.

رییس انجمن صنفی کامیونداران بروجن افزود: کامیون‌داران قصد سلب آسایش مردم را ندارند و چنانچه مکان مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد در اجرای طرح پیشگام می‌شوند کمااینکه سالها پیشنهاد داده‌ شده تا زمینی برای احداث پارکینگ به کامیون‌داران اختصاص دهند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

طهماسبی‌فر تصریح کرد: پارکینگی مناسب ماشین‌های سنگین است که ضمن اینکه ایمنی مناسبی داشته باشد بلکه یک نگهبان دائمی داشته باشد و خدماتی نظیر تعمیرگاه و باطری‌سازی در مجاورت آن ایجاد شود.

وی تعداد ماشین‌های سنگین موجود در بروجن را بیش از یک هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر آن از آنجاکه بروجن در مسیر تزانزیتی فلات مرکزی به جنوب کشور قرار دارد کامیون‌های متعددی از این مسیر تردد می‌کنند که با احداث یک پارکینگ مناسب با مساحت موردنیاز می‌توان به این رانندگان نیز خدمات‌رسانی کرد و از پارک ماشین‌های سنگین در کنار خیابان‌های شهر جلوگیری شود.

اجرای مطلوب طرح نیازمند زیرساخت‌های مناسب

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بروجن و لردگان نیز اگرچه بر ضرورت ساماندهی کامیون‌ها در شهر بروجن تاکید دارد و معتقد است که تردد و پارک کامیون‌ها هم از مردم سلب آرامش کرده و هم زیرساخت‌های شهری را تخریب می‌کند اما زیرساخت‌های موجود برای سرویس‌دهی به رانندگان را ناکافی می‌داند.

فرج‌الله منصوری به خبرنگار ایرنا گفت: در سالهای گذشته طرح ساماندهی کامیون‌ها مطرح و اجرا شد اما موفقیت‌آمیز نبود و به سبب نبود زیرساخت‌های لازم رانندگان با این طرح همکاری کردند.

وی تصریح کرد: در طرح جدید هم انتظار می‌رود ضمن اینکه سرویس‌دهی به رانندگان در پارکینگ‌های مدنظر افزایش یابد بلکه میزان کرایه‌ای که ماهانه از رانندگان گرفته می‌شود باید کم شود تا رانندگان انگیزه لازم را برای همراهی با این طرح داشته باشند.

بررسی این طرح از فرماندار و نیروی انتظامی شهرستان بروجن نیز پیگیری شد که پاسخی از این دو منبع دریافت نشد.

به گزارش ایرنا، بروجن در 60 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن شهرداری بروجن چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن شهرداری بروجن چهارمحال وبختیاری بروجن شهرداری بروجن چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور پارک ماشین های سنگین خبرنگار ایرنا گفت زیرساخت های مناسب اجرای این طرح رییس انجمن صنفی پارک کامیون ها نظر گرفته شده پارکینگ ها یکم دی ماه کامیون داران کامیون ها داشته باشند تا رانندگان شهر بروجن اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم

یکی از روش هایی که برای متوقف کردن خودروهای خاطی و سارقان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از ریل هایی است که کف خیابان پهن می شوند و با شیوه های مختلف خودرو را متوقف می کنند. یکی از این ریل ها با استفاده از توری، لاستیک خودروی خاطی را قفل کرده و موجب توقف آن می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن