Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی و روشنگری بود گفت: آیت‌الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی و روشنگری بود، بینش بالای سیاسی و خلوص انسانی این عالم شجاع و مبارز تصویری روشن و واقعی از ابعاد مختلف شخصیت این اندیشمند بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضا یعقوبی، امام‌جمعه فرمهین در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله یزدی گفت: در شب سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، خبر ارتحال فقیه عالی‌قدر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رحمت‌الله علیه موجب تأسف و تأثر عمیق همگان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسلط ایشان به علوم نقلی و عقلی و همچنین توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای این عالم متخلق، نقش به سزایی در رشد فکری و هویتی فضلای حوزه داشته است.

یعقوبی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتم مهر ۱۳۷۴ در حکم انتصاب حضرت آیت الله مصباح یزدی به ریاست موسسه امام خمینی (ره) چنین می نگارند: «جنابعالی را که از برکات ماندگار حوزه علمیه قم و از چهره ‌های موصوف و معروف به علم و عمل و جد و ابتکار می باشید به ریاست و مدیریت این موسسه منصوب می کنم...».

امام جمعه فرمهین گفت: فضل، اخلاص و تقوای آیت‌الله مصباح یزدی، وجود این کمالات ایشان در مدیریت موسسه امام خمینی (ره) موجب افزایش برکات الهی شد.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب به آیت الله مصباح به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی داشت، اظهارکرد: خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت ‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر کرد.

یعقوبی اظهارکرد: آیت الله مصباح از عزت نظام در مقابل دشمن به درستی دفاع می کرد، رائول مارک مأمور سابق CIA در مرود ایشان گفته؛ «بگذارید راحتتان کنم، تنها مانع ما برای ایجاد دموکراسی (آمریکایی سازی)، آیت الله مصباح یزدی است، او تنها کسی است که دموکراسی(آمریکایی) را به چالش کشیده است».

امام جمعه فرمهین خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری بود، بینش بالای سیاسی و خلوص انسانی این عالم شجاع و مبارز تصویری روشن و واقعی از ابعاد مختلف شخصیت این اندیشمند بزرگ است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای