Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه از روند نزولی مبتلایان و مرگ‌و میرهای ناشی از کووید19 خبر داد و گفت: میزان مرگ‌ومیرهای در موج سوم این همه‌گیری از میانگین روزانه پنج فوتی به متوسط روزانه مرگ صفر تا یک نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ دکتر رضا چمن با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت و همراهی‌های مردم در جریان طرح محدودیت‌های کرونایی در چند هفته اخیر اظهار کرد: میانگین بستری‌ها در موج سوم این همه‌گیری در شاهرود و میامی به بستری روزانه 55 بیمار رسید این در حالی است که این رقم خوشبختانه امروز به کمتر از پنج نفر به طور متوسط در هر شبانه‌روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مهم طرح محدودیت‌های هوشمند و طرح سردار سلیمانی در کاهش شیوع این بیماری عالمگیر پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه همکاری و همدلی بسیار خوبی در اجرای این طرح‌ها در جمعیت تحت پوشش دانشگاه شاهرود وجود داشت.

دکتر چمن از طرح شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح جهادی موثر نام برد و خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و 600 نفر در قالب 160 تیم عملیاتی در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در دو شهرستان شاهرود و میامی مشارکت فعال داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کلیه پزشکان، پرستاران ، بهورزان و کادر درمان دانشگاه به‌عنوان یک بسیجی در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی در طرح سردار سلیمانی مشارکت فعال داشتند.

وی با برشمردن بخشی از خدمات این تیم‌ها در دوران اوج موج سوم کروناویروس از انجام 739 نفر مراقبت از بیماران کرونایی در منزل خبر داد و افزود: انجام بیش از هشت هزار و 536 نفر، پیگیری و رصد تلفنی بیماران و اطرافیان آنان و مراقبت از 80 بیمار در نقاهتگاه‌های دانشگاه از دیگر خدمات این تیم‌ها در این دوره بوده است.

این متخصص همه‌گیری، به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تیم‌های ذیل طرح سردار سلیمانی از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کروناویروس اشاره و اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی و حمایتی به حدود 7900 خانوار نیازمند با همکاری سپاه و بسیج و...از دیگر خدمات بیادماندنی جهادگران و ایثارگران این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به خطر شیوع این بیماری همه‌گیر از عموم مردم خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از گردهماهی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و...را به طور جدی مدنظر داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در استانها کرونا در سمنان کرونا در شاهرود مرگ و میر کرونایی سردار سلیمانی موج سوم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ابراهیم پارسانژاد فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز و رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: زوج‌هایی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند بر اساس میزان مشکلاتشان از احتمال موفقیت مختلفی برخوردار خواهند بود. میزان موفقیت حاصل از انجام روش‌های کمک باروری (IVF) در سیستم‌های بین المللی ۳۵ تا ۴۰ درصد، و این میزان در مراکز ناباروری کشور ماهم صدق می‌کند.

محمد ابراهیم پارسانژاد فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین  برای ان‌ها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

او افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای ان‌ها به صد درصد می‌رسد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارود می‌توانند در فرایند درمان قرار گیرند تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک باروری استفاده میکنند بچه دار می‌شوند.

اود تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می‌شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ  بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه‌ها قبل انجام شده بود، اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکارد‌ها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می‌کنند مسئولین سالن مجوز کار نمدهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان میکنند.

او خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست محترم دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱  اردیبهشت ماه در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.
پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان‌های مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم به تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.   آنها هم با بزرگواری پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹  اردیبهشت ماه در خدمت آنها باشیم.

با توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران عزیز ما در سراسر کشور در جهت تهیه بلیط و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست محترم دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی گردید حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود.

گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال