Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز کتابخانه‌های کشور به وای‌فای رایگان و امکان بهره‌مندی اعضا، مراجعان و همکاران به اینترنت پرسرعت و رایگان در فضای کتابخانه‌ها، استان یزد پیشگام توسعه فناوری و تجهیز کتابخانه‌ها به وای‌فای از سال ۹۵ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در فاز اول با تأمین تجهیزات سخت‌افزاری لازم، ۴۳ کتابخانه استان در پایان سال نخست اجرای طرح به وای‌فای رایگان مجهز شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: با تجهیز ۳۲ کتابخانه دیگر به وای‌فای رایگان در ایام شیوع کرونا، میزان کتابخانه‌های مجهز به این امکان در استان یزد به ۷۵ درصد رسید.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به تعطیلی فعالیت‌های فیزیکی کتابخانه‌ها در ایام شیوع کرونا و لزوم استمرار فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی واحد فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان، استان یزد در پاییز سال ۹۹ به آمار چشمگیر ۷۵ درصد کتابخانه نهادی مجهز به وای‌فای رسید که آماری کم‌نظیر در کشور است.

او با بیان اینکه راه‌اندازی وای‌فای در کتابخانه‌ها، کمک زیادی به برنامه‌های تحقیقاتی پژوهشگران و دانشجویان مراجعه کننده کرده است، ابراز امیدواری کرد: با تأمین هزینه سخت‌افزار مورد نیاز طرح، می‌توان ۱۰۰ درصد کتابخانه‌های استان را در سال آینده به این امکان مجهز کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از حمایت ویژه شرکت مخابرات استان یزد و معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دلیل تأمین زیرساخت مطلوب برای اجرای موفق این طرح، قدردانی کرد.

 در حال حاضر ۱۰۰ کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد در استان یزد فعال هستند که از این تعداد ۷۵ باب کتابخانه به وای‌فای رایگان مجهز شده‌اند.

مجموع کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان یزد نیز هم‌اکنون ۱۱۴ باب است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت رایگان کتابخانه های عمومی معرفی کتاب کتابخانه های عمومی وای فای رایگان کتابخانه ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری