Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه محور اصلی در خصوص اشتغال، گفت: ۳۴ طرح پیشنهادی در حوزه طرح‌های سرمایه‌گذاری،  ۳۲ طرح در حوزه تامین مالی و پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای توسط زیرمجموعه‌های اداره کار و تعاون، طرح‌هایی بود که در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفت که با کلیات طرح موافقت و قرار شد هر معاون در حوزه کاری خود به آن بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰ درصد از این طرح‌ها در وزارتخانه به توسعه کارآفرینی و اشتغال مربوط می‌شود، افزود: بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی برای اولین‌بار سیاست کارآفرینی و اشتغال در روستاها مطرح شد که این امر نیز توسط معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال بیان شده است.

عباسی تصریح کرد: طرح‌های بسیاری تاکنون برای توسعه روستاها اجرا شده که به علت بی‌برنامگی به نتیجه نرسید و معضلاتی را ایجاد کرد لذا هرچه در روستاها به کارآفرینی و اشتغال بپردازیم به نبود مدرسه، آسفالت، تلفن، برق و ... می‌ارزد زیرا که اگر این درآمد‌زایی در استان ایجاد شود همه امکانات را به همراه خود می‌آورد.

وی در پایان به برخی از پیشنهادات در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: فعال شدن سامانه کار برای ثبت‌نام طرح‌های جدید، بازنگری طرح‌ها با توجه به تورم، اعطای تسهیلات تا سقف ۴۰ درصد، شناور کردن سهم بخش‌ها، رفع محدودیت‌های وزارت تعاون برای پرداخت تسهیلات و تجهیزات دفاتر ict روستایی، احداث هتل‌ها، افزودن طرح‌های مرتبط با تولید مصالح روستایی و... از جمله پیشنهاداتی است که برای رفع مشکلات اشتغال در استان می‌توان مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال توسعه چهارمحال و بختیاری کارآفرینی اقبال عباسی استاندار کارآفرینی و اشتغال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای ۳ فرزندند تقدیر و تجلیل شد توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استاندار زنجان تجلیل و تقدیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر یک روزه وارد استان زنجان شد. وی در برنامه نخست با محسن افشارچی استاندار زنجان دیدار کرد.

نکته قابل توجه دیدار امروز این دو مسئول با یکدیگر اینجا بود که در این جلسه در راستای تشویق سیاست‌های فرزندآوری از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای 3 فرزند هستند تقدیر و تجلیل شد.

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و 13 هزار نفر عضو  جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

استاندار زنجان به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسئولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴