Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام احمدی با اشاره به افزایش ضریب حفاظت از مناطق حفاظت‌شده و برخورد با شکارچیان و متخلفان افزود: این شکارچیان هنگام شکار دستگیر شدند و از آنها یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد. شکارچی‌ها یک قطعه اردک هم شکار کرده بودند که پس از دستگیری با ضمیمه کردن ادوات شکار به پرونده، به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، هرگونه شکار یا زنده‌گیری پرنده وحشی بدون داشتن مجوز از اداره  کل حفاظت محیط زیست غیرقانونی است و امسال هیچ‌گونه مجوز شکار صادر نشده است و با متخلفان این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

احمدی به کمبود نیروی محیط‌بان در مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون ۹۱ محیط‌بان از ۲۵۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان به صورت شبانه‌روزی حفاظت و حراست می‌کنند و افزایش ضریب حفاظت و بازرسی از این مناطق با توجه به کمبود نیرو افزایش پیداکرده است.

منطقه حفاظت‌شده شیدا در منطقه شمالی شهرستان‌های شهرکرد و بن واقع شده است و کل، بز، قوچ و میش گونه‌های شاخص این منطقه است.

کد خبر 577402 برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان چهار محال و بختیاری محیط زیست ایران حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا