Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر، ولی زاده با اشاره به وضعیت نامناسب سایت کنونی پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه و پیگیری‌های جدی که محیط زیست در این زمینه انجام داده، اظهار کرد: هرآنچه در توان محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی بود انجام دادیم، از راهکار‌های قانونی که داشتیم استفاده کردیم و طی جلسات و کارگروه‌های مختلف و متوالی موضوع را با مسئولین مربوطه در استان در میان گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تاکنون طی چند مرتبه اخطار‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

او ادامه داد: با وجود همه این موارد هنوز هم برای ما جای سوال است که با این شرایطی که در زمینه بیماری کرونا داریم و تولید پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی افزایش یافته، بازهم اقدام برای تعیین تکلیف سایت پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه کند است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه  بیان کرد: در نهایت بر اساس آخرین پیگیری‌ها و جلساتی که در کارگروه مربوطه در استانداری داشتیم، مقرر شد با همکاری شرکتی که اکنون کار دفن پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه را انجام می‌دهد، فعلا همان محل قبلی سایت دفن پسماند‌های پزشکی بهسازی شود و توسعه یابد تا بتوانیم در شرایط اضطراری کنونی استفاده بهتری از آن داشته باشیم.

ولی زاده با بیان اینکه این مصوبه مربوط به هفته قبل است، افزود: ظاهرا از آن زمان شرکت متولی اقداماتی را آغاز کرده و امیداوریم تا پایان ماه جاری وضعیت سایت کنونی بهتر شود و بهسازی صورت گیرد.

او بهسازی سایت فعلی را صرفا جوابگو نیاز کوتاه مدت برای دفن پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه دانست و عنوان کرد: برای بلندمدت حتما باید سایت جدید دفن پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه تعیین تکلیف شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: برای این منظور نیاز است شهرداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی در قالب توافقنامه‌ای سایت جدید که مکان یابی زمین آن نیز انجام شده را تعیین تکلیف کنند و کار‌های اجرایی آن آغاز شود.

او اظهار کرد: در این مدت همچنان پیگیری‌های محیط زیست نیز تا رسیدن به نتیجه مورد نظر ادامه خواهد داشت.

ولی زاده سپس به افزایش تولید پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی کرمانشاه به دلیل شرایط بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اکنون با افزایش دو برابری تولید پسماند‌های عفونی نسبت به گذشته مواجه هستیم که میزان آن به حدود پنج تا شش هزار تن در روز رسیده است.

او با بیان اینکه در گذشته میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی ۱.۲ کیلوگرم به ازاء هر تخت بیمارستانی در روز بود و این میزان اکنون به بیش از دو تا سه کیلوگرم رسیده است، یادآور شد: باید به این میزان پسماند مطب‌ها و مراکز پزشکی را نیز اضافه کنیم. ضمن اینکه در شرایط کنونی بیماری کرونا حتی یک ماسک هم پسماند عفونی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تولید پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است

یک منبع در جنبش حماس با تاکید بر اینکه پشنهاد فعلی مصر، بهترین پیشنهاد ارائه شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته است، گفت که امکان دستیابی به توافقی در این زمینه طی روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، یکی از مسؤولان جنبش حماس امروز سه‌شنبه پیشنهاد فعلی مصر را بهترین پیشنهاد ارائه شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته دانست و ضمن اشاره به وجود اختلاف‌نظری درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد شوند، اظهار کرد: پیشنهاد مصر درباره قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل و آتش‌بس در غزه مورد قبول دو طرف است.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این منبع در حماس گفت: امکان دستیابی به توافقی طی روزهای آتی وجود دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: «به نظر می‌رسد السنوار  برای تایید چراغ سبز داده است.»

امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم نشستی داشت.

همچنین قرار است کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز نشستی برای بررسی قرارداد تبادل اسرا و موضوع عملیات احتمالی رفح داشته باشد.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «AWP» گفت: قرارداد میان دو طرف قریب‌الوقوع است و اگر برخی مشکلاتی که مانع از اجرای قرارداد شده، سریعا برطرف شوند، امکان امضای ان ظرف چند روز آینده وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان