Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهادی فقهی زاده روز یکشنبه در نشست با فعالان قرآنی شهرستان قاینات افزود: هزینه ثبت‌نام این آزمون در خراسان جنوبی از شرکت‌کنندگان دریافت نخواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و با همت فعالان قرآنی به صورت مجازی در حال اجرا است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲ برابر شدن سهمیه بیمه فعالان قرآنی خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های این معاونت بیمه فعالان قرآنی است و از سال گذشته تا آذر امسال بیش از سه هزار و ۸۰۰ قاری و حافظ قرآن کریم در کشور بیمه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تعداد بیمه شدگان در سال ۱۴۰۰ به هفت هزار نفر و تا پایان دولت به ۱۰ هزار نفر برسد.

فقهی زاده با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶ میلیارد تومان اعتبار برای موسسه‌های فرهنگی قرآنی کشور اختصاص داد گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۲ درصد در این خصوص جذب کردیم.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: باید از خیران و نیکوکاران در این حوزه کمک کرفت.

وی درباره پیشنهاد نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث اولین دارالقرآن عمومی در شهرستان قاینات نیز قول پیگیری و حمایت داد.

مدیرکل دفتر ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به فعالیت سامانه جامع قرآنی در کشور گفت: با همکاری شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی مرحله اول سامانه راه‌اندازی شد و مرحله دوم آن دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت الاسلام علی ملانوری به راه‌اندازی سامانه حمد در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه نیز یک تجربه موفق بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در شهرستان قاینات ارائه و خاطرنشان کرد: شهرستان قاینات بعد از مرکز استان بیشترین موسسات قرآنی را در خراسان جنوبی استان دارد که نشان دهنده فعالیت گسترده قرآنی در این شهرستان است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به این که اولین مکتب خانه قرآنی در جنوب خراسان در قاینات تاسیس شد، خواستار صدور مجوز و احداث ساختمان اولین دارالقرآن عمومی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت در این شهرستان شد.

سلمان اسحاقی افزود: در کنار اعتبارات سازمانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردم، خیرین و مسوولان شهرستان نیز برای احداث و راه‌اندازی این موسسه قرآنی مشارکت خواهند کرد.

امام جمعه قاین نیز در این نشست گفت: قرآن وحی الهی است که از مصدر عصمت و ذات مقدس الهی با واسطه جبرئیل امین و گاهی بدون واسطه بر قلب مقدس پیغمبر خدا وحی شده است.

حجت الاسلام علی رحمانی افزود: بیش از ۵۰۰ جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان و بالغ بر ۱۸۰ جلسه در سایر ماه‌های سال در شهرستان قاینات برگزار می‌شود.

فرماندار قاینات هم با اشاره به فعالیت هفت موسسه قرآنی در این شهرستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان این شهرستان تاکنون در آزمون‌های سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت و گواهینانه دریافت کرده‌اند.

محمد کریمی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در موسسات قرآنی شهرستان قاینات و موسسات تابعه، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌ و هزار و ۲۰۰ مربی قرآنی در قاینات از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: اولین بار رسانه آموزشی آنلاین توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت تربیت مدرس قرآن کریم قاین طراحی شد و از زمان شیوع کرونا دوره‌های آموزش‌های قرآنی توسط این سامانه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی دارالقرآن موسسات قرآنی و ردیف اعتبار ویژه برای فعالیت‌های قرآنی از دیگر درخواست‌های فرماندار قاینات از معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز سفر به خراسان جنوبی و در حاشیه بازدید از موسسه تربیت مدرس قرآن کریم قاین، از سامانه آموزش آنلاین "زینو" (زندگی نو) رونمایی کرد.

وی روز گذشته در بیرجند با مدیران موسسات قرآن و عترت و فعالان قرآنی استان خراسان جنوبی دیدار کرد.

بازدید از موسسه قرآنی سفینه النجات، افتتاح کارگاه همنویسی و نمایشگاه خوشنویسی سردار دل‌ها در بیرجند و دیدار با مسوولان استان از دیگر برنامه‌های فقهی زاده در سفر به خراسان جنوبی بوده است.

برچسب‌ها عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی قاینات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی قاینات اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات فعالان قرآنی قرآن و عترت خراسان جنوبی موسسات قرآن راه اندازی فقهی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک