Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دولت باید تا پایان سال دو نوبت یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی، سه نوبت یارانه نقدی 45 هزار تومانی و سه نوبت یارانه معیشتی بنزین را واریز کند.
دولت باید تا پایان سال دو نوبت یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی، سه نوبت یارانه نقدی 45 هزار تومانی و سه نوبت یارانه معیشتی بنزین را واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به امتیاز‌های اقتصادی که توسط دولت برای کنترل بازار به کالا‌های اساسی و یا تولیدکنندگان داخلی پرداخت می‌شود، یارانه گفته می‌شود . یارانه بر روی برخی از کالای اساسی با هدف حمایت از دهک‌های پایین جامعه پرداخت می‌شود این کالا‌های اساسی شامل خواربار و نان می‌شود . به برخی از خدمات مصرفی نیز یارانه پرداخت می‌شود که می‌توان به قیمت گاز، برق و آب اشاره کرد، پرداخت این یارانه‌ در زمانی که دولت با کمبود نقدینگی مواجه است باعث کمبود منابع مالی طرح‌های عمرانی می‌شود.
دولت موظف است در سه ماه باقی مانده تا پایان سال سه یارانه نقدی، معیشتی بنزین و معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، اما همه‌ی افراد این یارانه را دریافت نمی‌کنند. هر کدام از این یارانه‌ها به چه کسانی می‌رسد؟
2 نوبت یارانه معیشتی بنزین
60 میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت می‌کنند که مبلغ آن برای خانوارها با توجه به تعداد اعضا بین 55 تا 205 هزار تومان است.
حدود هفت میلیون خانوار از بین یارانه‌بگیران معیشتی مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند که قسط 35 هزار تومانی آن از یارانه‌شان کسر می‌شود.
اولین قسط این وام از یارانه دی ماه کسر شد، خانوارها این یارانه را در روز چهارشنبه گذشته دریافت کردند.
دولت باید یارانه معیشتی دو ماه بهمن و اسفند را واریز کند.
3 نوبت یارانه نقدی
78 میلیون نفر از جمعیت کشور ماهانه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان را دریافت می‌کنند که این یارانه هر ماه در روز بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
21 میلیون خانوار از این یارانه‌یگران ماهانه 35 هزار تومان از یارانه خود را برای اقساط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت می‌کنند. شش قسط آن از ابتدای تابستان از یارانه هر ماه کسر شده و 24 ماه دیگر باقی مانده است.
این یارانه در سه ماه باقی ماده در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود.
3 نوبت یارانه معیشتی کرونا
قرار است سه مرحله دیگر یارانه معیشتی کرونا به حساب 34 میلیون نفر واریز شود. اولین نوبت آن در روز 28 آذر ماه پرداخت شد.
این یارانه برای حدود 9 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ 120 هزار تومان و برای حدود 25 میلیون نفر دیگر به مبلغ 100 هزار تومان واریز می‌شود.
این 34 میلیون نفر علاوه بر این یارانه، یارانه‌های بنزین و نقدی را نیز دریافت می‌کنند.
منبع: تجارت نیوز

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوبت یارانه معیشتی معیشتی بنزین یارانه نقدی هزار تومانی هزار تومان میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ