Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:32:44 GMT

برپایی نمایشگاهی از نامه‌های «ونگوگ»

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۳۸۸۰

برپایی نمایشگاهی از نامه‌های «ونگوگ»

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، موزه ونگوگ آمستردام برای اولین بار در تاریخ هنر، ۴۰ نامه دست‌نویس به جا مانده از ونسان ونگوگ را به نمایش گذاشته است. برای آن دسته از علاقه‌مندانی که امکان سفر به آمستردام و بازدید از این نمایشگاه را ندارند هم کتابی از این نامه‌ها منتشر شده که می‌توان آن را در خانه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا باید نامه‌های مردی را بخوانیم که به نقاشی‌هایش معروف است، نه نوشته‌هایش؟ دلیلش آن است که نامه‌های ونگوگ به نوبه خود یک اثر هنری هستند. نقاشی‌های این هنرمند حتی بدون آن که چیزی درباره خالق آنها بدانیم، همچنان مجذوب و شیفته‌مان می‌کنند اما این نامه‌هایش هستند که از چهره پشت نقاب پرده برمی‌دارند.

نینکه باکر (Nienke Bakker) متصدی نمایشگاه و ویراستار کتاب نامه‌های ونگوگ در این باره می‌گوید: او (ونگوگ) دقیقا می‌دانست چگونه مقصودش را برساند و افکارش را سروسامان دهد. حتی پیش از آن که به یک هنرمند تبدیل شود، استعداد تصویر کردن یک صحنه یا داستان را داشت.

بیش از ۸۰۰ نامه از ونگوگ به جا مانده که بیشترشان در موزه ونگوگ نگهداری می‌شوند. این کلکسیون شامل نامه‌هایی است که وی به برادر کوچکتر و حامی مالیش، تئو، نوشته بود. این دسته از نامه‎های شخصی ونگوگ، جزء اصلی نمایشگاه و کتاب مذکور در آمستردام هلند هستند. این نمایشگاه تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی ۹۹) ادامه خواهد داشت. 

به گفته باکر، ونگوگ نگارشی جذاب داشت. نامه‌های وی درباره زندگی روزمره‌اش هستند اما طوری نوشته شده‌اند که همه می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کرده و درکشان کنند.  

ونسان ونگوگ یک نقاش پسادریافتگر هلندی در سده نوزدهم بود که از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دهه دوم زندگی‌اش دست به قلم نشد. او بسیاری از کارهای شناخته‌شده‌اش را در دو سال آخر عمرش تکمیل کرد و در یک دهه بیش از دو هزار و ۱۰۰ کار هنری تولید کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از ۱٬۳۰۰ نقاشی با آبرنگ، طراحی و چاپ هستند.

این هنرمند پرآوازه اواخر عمر به شدت با بیماری روانی اختلال دوقطبی و فشار روحی دست به گریبان بود. افسردگی و مشکلات روانی او روز به روز وخیم‌تر می‌شد تا این که در نهایت در ۳۷ سالگی به زندگی خود پایان داد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی حوزه هنری ونسان ون گوگ آمستردام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی حوزه هنری ونسان ون گوگ هنرهای تجسمی حوزه هنری ونسان ون گوگ آمستردام اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲