Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:26:31 GMT

برگزاری کلاس آموزش «عکاسی خبری»

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۵۴۳۵

برگزاری کلاس آموزش «عکاسی خبری»

کارگاه آموزشی و تولید محتوای ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم در بخش «عکس» با حضور محمدصادق حیدری مدیر آژانس بین المللی عکس ایفنا و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم در حاشیه این کارگاه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امسال رویکرد جشنواره ابوذر «آموزشی» و «کارگاه‌محور» است؛ چراکه همه برای ارتقای کار خود، نیازمند افزایش دانش و آگاهی در زمینه حرفه ای خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حسامی‌نژاد، با تاکید بر اینکه نیاز به آموزش و مطالعه مستمر در هر حرفه ای «تعطیل‌بردار» نیست؛ افزود: امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، تجهیزات عکاسی و ابزار رسانه ای و نیز تنوع رسانه ها در نحوه انتشار خبرها، نیاز به آموزش مداوم، بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز جشنواره های تخصصی در زمینه رسانه و عکاسی می تواند، برگزاری این چنین کارگاه های آموزشی در زمینه های گوناگون با حضور استادان و کارشناسان برجسته کشوری و استانی باشد.

وی تاکید کرد: همه نیازمند آموزش و فراگیری هستیم و ضرورت دارد، ضمن بهره گیری از علم و تجربه استادان و کارشناسان خُبره؛ عکاسان و اهالی رسانه با شرکت در این کارگاه ها، تجربه ها و دیدگاه های خود را با یکدیگر به «اشتراک» بگذارند.

حسامی‌نژاد افزود: این مساله، ضمن ارتقای معلومات و اطلاعات افراد، سبب می شود تا ارتباط بین نسل های مختلف اهالی رسانه و عکاسی ایجاد شود و شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر رسانه ها در آینده باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم که بازهم، کارگاه های آموزشی در زمینه عکاسی خبری در حاشیه جشنواره ابوذر برگزار نماییم، تا دانش «عکاسی خبری» را در عکاسان فعال و علاقه مند رسانه های استان افزایش دهیم تا شاهد ارایه آثار ارزشمندتر و فاخرتری در رسانه ها باشیم.

وی تاکید کرد: حضور افراد ماهر و با دانش در رسانه ها، موجب افزایش سطح رسانه ها و خروجی بهتر مطالب در آنان می شود که این مساله در افزایش آگاهی و انتقال بهتر پیام به مخاطب و نیز جذب مخاطب بیشتر نقش بسزایی دارد.

این کارگاه آموزشی از سوی جشنواره ابوذر با همکاری سازمان بسیج رسانه و انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم در ساختمان شهید ماهرخ واقع در بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد) برگزار شد.  

«اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار، جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله با آن موضوع‌های «بخش اصلی»؛ و «هویت شهری» و «اخلاق شهروندی» 2 محور موضوعی «بخش ویژه» ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم هستند.

این جشنواره؛ در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش ویدیویی و عکس‌نوشت و کاریکاتور برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به جشنواره مذکور تا پایان دی‌ماه جاری تمدید شده است و باید اثرهای ارسالی از ابتدای دی‌ماه ۹۸ تا پایان دی‌ماه ۹۹ تولید و در فضای رسانه‌ای استان قم منتشر شده باشد.

اهالی رسانه استان قم می‌توانند آثار خود را در محورهای اعلام شده از طریق شماره ۰۹۳۳۳۴۴۷۹۵۲ و ارتباط با آن در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و واتس‌آپ ارسال کنند.» نشانی کانال بسیج رسانه استان قم در پیام‌رسان ایتا @brqom_ir است. نشانی پایگاه عکس خبری بین‌المللی ایفنا به مدیریت محمدصادق حیدریhttp://iphna.com  است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره ابوذر استان قم رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود