Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نمکی با قدردانی از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در همکاری با وزرات بهداشت در بحران کرونا گفت: در اوج تحریم ظالمانه و با خزانه و بانک مرکزی نسبتاً تهی ۱۰ به یک از دنیا جلو افتادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر سعید نمکی دوشنبه (15 دی) در سفر به کرمان و در ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا گفت: استاندار کرمان، خیزِ بسیار چشمگیری در امور اجرایی استان دارد و امیدوارم که با استمرار این حرکت های تندتر از قبل ما شاهد تحولات بیشتر در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از همه کسانی که در مدیریت بیماری در استان تلاش کردند، بیان کرد: اولین روزهای بیماری در اوج غربت، تنهایی و تحریم بودیم آن هم تحریم های که کمرشکن و ظالمانه ترین نوع تحریم ها بود.

 

 

وی با بیان اینکه فکر نمی کنم بعد از آنچه که بر فرزندان پیامبر(ص) و اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا آمد بر قومی مانند قوم ما در این ایام اینقدر ظالمانه و وقیحانه همه راه ها را بسته باشند، ادامه داد: بدانید که به شدت ما در این ایام و در فشارهای ظالمانه بیرون از این مرزها، مظلوم واقع شدیم اما در این شرایط سخت عزیزان ما در بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در اوج تنهایی همه در کنار ما بودند و سردار سلامی بارها با تماس تلفنی به ما انرژی دادند که «ما کنار شما هستیم» و نمی دانید که این همه «ما کنار شما هستیم» آن هم از این قد و قواره ها شنیدن چقدر یک مدیر خدمتگذار در جمهوری اسلامی را دلگرم می کند.

 

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه حقیقتاً همه این بزرگواران در صحنه بودند، هستند و خواهند بود و عزت جمهوری اسلامی هم در همین وفاق، همدلی و مشارکت در کنار هم است که حفظ شده است؛ خاطر نشان کرد: در این ایام همه و مردم شریف و کسبه همراهی کردند با وجود اینکه ضرر اما پای ما ایستادند و این واقعاً ستودنی است.

 

 

وزیر بهداشت افزود: البته وقتی وزن اثربخشی کرونا را در اقتصاد ملی می بینید، به شکل قابل توجهی آسیبی که اقتصاد ما در کرونا دید به مراتب کمتر از آسیبی بود که خیلی از کشورهای مقتدر دنیا دیدند زیرا ما اولین کشوری بودیم که پروتکل های بهداشتی را نوشتیم که چگونه اقتصاد و معیشت را در شرایط بحران اداره کنیم و معیشت مردم را کمتر متأثر از کرونا قرار دهیم و خیلی از این کشورهای اروپایی بعد از ما شروع به نوشتن پروتکل ها و حتی کپی برداری کردند.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بُرد در کرونا و مدیریت کرونا، بُرد جمهوری اسلامی بوده و این بُرد یک وزارتخانه نیست بلکه عزت ملی است و خدایی نکرده شکست در کرونا هم شکست و آبروریزی و فضاحت ملی است، گفت: کسانی منتظر بودند ما زانو بزنیم و فرو بپاشیم و شکست ما را ببینند اما هرگز هیچکس این روز را برای جمهوری اسلامی در بحران ها نخواهد دید.

 

 

وی ادامه داد: حتی روزهای اول در واردات ماسک آمریکایی ها فرودگاه را قفل کرده بودند و اگر دیدید که این طوفان ویروسی که به ما رسید یک بیمار در قم و گیلان و ... پشت در بیمارستان ها سرگردان نشده بود به دلیل این است که ما سنگرآرایی کردیم و با شیوه بسیجی و برگرفته از دفاع مقدس، صحنه را به گونه ای مدیریت کردیم که سنگر در مقابل ویروس دشمن آماده بود.

 

 

نمکی بیان کرد: به محض اینکه ویروس به خود دشمنان رسید، فهمیدند که ایران مقتدر و دچار تحریم و ایرانی که به ازای هر یک نفر علیرغم همه توصیه ها در این دولت، 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر دارد و فرانسه ای که بیماران در پشت در بیمارستان ماندند، در بدترین شرایط نزدیک به 7 تخت به ازای هر هزار نفر دارد؛ تازه فهمیدند که این ایران دست بسته که با دست بسته در اقیانوس بلا شنا کرد چه عظمتی را با غیرت، همت و رشادت بچه های این سرزمین خلق کرد.

 

 

وی ضمن درود به روان پاک همه شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: این شهدا سرمایه های گرانبهای معنوی این نظام هستند و تا دعای نیمه شب یک مادر شهید و آه و نفس های گران قدر یک یک مجروح و جانباز قطع نخاع است، پایه های جمهوری اسلامی  هم استوار است و پاسداری از این عظمت و عزت، پاسداری ارجمندی است؛ چه پاسداری از مدافع سلامت و جانباخته ما یا کسی که در دفاع مقدس شهید شد و یا عزیزی که در دفاع از حرم به شهادت رسید.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن درود بر روح بلند حاج قاسم و درود به عظمت بلندای شهادت این عزیز، اظهار کرد: حاج قاسم بزرگترین کاری که کرد این بود که صحنه ی جنگی که برای ما طراحی شده را هزار کیلومتر آن طرف تر زمین گیر کرد تا کوچکترین گزندی به مرزنشین در این مملکت وارد نشود و یا توطئه ای به شکل موذیانه به داخل ورود پیدا نکند.

 

 

وی افزود: درود بر روح بلند این فرزند کرمان که فرزند ایران، جهان اسلام و تشیع بود و حاج قاسم در دامن یک ملت تربیت شد و این ارتفاع را دریافت کرد و شاید قرن ها بگذرد تا چنین پدیده ای را تکرار کنیم و دوباره تربیت شود.

 

 

نمکی اظهار کرد: من کوچکترین و کمترین سرباز این کشور هستم و باور کنید همکاران ما در کادر درمان که به شهادت رسیدند یگانه دردانه های این مملکت بودند که برای سلامت همه جانفشانی کردند تا آبرو و عزت این سرزمین را زنده و پایدار نگه دارند.

 

 

وی گفت: اولین پدیده ای که در این شرایط به کمک ما آمد فضل الهی بود و این پاداش قومی است که بر اصول و مبانی اعتقادی می ایستد و از خداوند پاداش می گیرد؛ این اولین پاداشی است که این ملت صبور و فهیم در مقابل این ایستادگی ها و ظلم می گیرد که تنها و بی کس در عرصه بین المللی، در اوج تحریم ظالمانه و با خزانه و بانک مرکزی نسبتاً تهی ۱۰ به یک از دنیا جلو می افتد.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دومین مسئله یک رهبری متفاوت از جهان است و تا زنده ام خواهم گفت نقشی که رهبر فرزانه این مملکت در هدایت، حمایت و رعایت داشت، بی نظیر بود؛ چیزهایی در این ایام دیدم و نوشتم که بعدها خواهم گفت که چقدر مقام معظم رهبری هدایت کرده و همه را به رعایت پروتکل ها توصیه کردند و خطاهای ما را ایشان محبت کردند و تحسین کردند و ما شرمسار شدیم.

 

 

وی بیان کرد: سومین اتفاقی که در این کشور افتاد و ما توانستیم این بیماری را مدیریت کنیم، همین جمع صمیمی امروز است و این وفاق و همدلی شاه بیت پیروزی در این غزل است و این هم برگرفته از وفاقی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و این شیوه بی بدیل که کنار هم قرار بگیریم و این شیوه وفاقی است که زیر بیرق رهبری در دفاع مقدس تجربه کردیم.

 

 

نمکی خاطر نشان کرد: نکته دیگر مسیری است که ما رفتیم؛ حدود 30 سال پیش نیز در واکسیناسیون فلج اطفال در کشور با کمک بسیج موفق شدیم و سال قبل از اینکه موج کرونا ما را گرفتار کند نیز در کنترل فشارخون با کمک بسیج کارهای بسیار خوبی انجام شد و حدود 30 میلیون و 700 هزار فشارخون کنترل کردیم.

 

 

وی با بیان اینکه ما طی 50 روز از یک وارد کننده ماسک به یک تولید کننده و صادر کننذه تبدیل شدیم، افزود: بیش از 2 هزار و 500 تخت آی سی یو در کشور راه انداختیم و کسی در دنیا این را باور نمی کند و ما امروز خودمان به تولیدکننده و صادر کننده ونتیلاتور تبدیل شدیم.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امروز خوشبختانه در نقطه خوبی از مدیریت ایستادیم و این همدلی و وفاق جواب داد و این عنایت پروردگار و حمایت های رهبری و ستاد ملی و دولت جواب داد اما همواره نگران هستم که باز با عادی انگاری برگردیم به سیاه چاله ای که در ماه های اول سال داشتیم؛ تقاضای من این است که این تیم، وفاق و همدلی را سست نکنید و کم شدن موارد باعث کم شدن پیوند شما به هم نشود زیرا هر آن ممکن است از گوشه های این زمین گل هایی به شما زده شود زیرا این ویروس یکی از پیچیده ترین مخلوقاتی است که تا به امروز پا به عرصه طبیعت گذاشته است و باید جدی گرفته شود.

 

 

وی اظهار کرد: هر کسی که فکر کند واکسن تنها علاج بیماری است تفکر عالمانه ای نیست؛ واکسن کووید 19 مسائل خاص خودش  را دارد و با واکسن فلج اطفال و سرخک فرق می کند و نمی دانیم چه خواهد کرد و نمی دانیم چقدر ایمنی دارد و دنیا هم نمی داند؛ اگر چه امیدهایی از تولید واکسن در کشور داریم اما باید بدانیم که با واکسن هم نمی شود قاطع به مردم جهان گفت از شر ویروس خلاص شدیم.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این را باید بپذیریم که این ویروس مهمان مستمرتری است که باید آن را بیرون کنیم و با پذیرش این واقعیت سرمایه اجتماعی که شکل گرفته را نباید تضعیف کنیم که یکی از این سرمایه های اجتماعی همین وفاق و همدلی است که الان ما داریم بر ویروس می تازیم.

 

 

وی اظهار کرد: این سرمایه اجتماعی می تواند برای همه مصیبت های آینده این نظام حفظ شود و این وفاق، همدلی، صمیمیت و محبت بین قوه مجریه، قضاییه، مقننه، مردم و سازمان های مردم نهاد و محله محور و خانه محور، ذخیره ارزشمندی برای نظام است و نباید این را تضعیف کنیم و از استاندار کرمان تقاضا می کنم که این محوریت را برای تجمیع و هم افزایی این قوا برای استان حفظ کند.

 

 

نمکی با بیان اینکه تست کرونا در کشور باید افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: تا امروز دنبال این بودیم که علامت داران بیماری چه کسانی هستند؟ بعد برویم سراغ کسانی که اطرافیان آن ها بودند؛ اما هنوز تست های انجام شده در استان کافی نیست و باید خانه به خانه مثبت های نهفته شناسایی شوند که از طریق انجام تست ممکن است.

 

 

وی ادامه داد: ما زمانی می توانیم محکم حرف بزنیم که ادعا کنیم حتی یک مبتلا به ویروس بدون علامت در منطقه نیست زیرا در غیر این صورت می تواند منشاً نقل و انتقال ویروس شود پس تست بزرگترین راهکار مبارزه با بیماری است.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: درمانگاه های 16 ساعته را کم نکرده و به دلیل کمبود مریض تعطیل نکنید زیرا مردم باید به نزدیکترین محل دسترسی داشته باشند و شما بتوانید بیماریابی کنید و در آنجا هم حتماً باید تست داشته باشید.

 

 

وی با بیان اینکه حتماً تست و داروی رایگان به عنوان مشوق اصلی جذب مریض باشد، ادامه داد: در کرمان افاغنه زیادی است و نباید محدودیتی در پرداخت هزینه های درمانی کرونا برای آن ها ایجاد شود.

 

 

نمکی با بیان اینکه باید شبکه بهداشتی و درمانی کشور تکمیل و تقویت شود و آنچه که برای زیرساخت شبکه نیاز داریم را اعلام کنند، در پایان گفت: تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی در کشور داریم که امسال علیرغم همه سختی ها، فشارها و تحریم ها 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی را با اولویت محروم ترین نقاط در کشور افتتاح می کنیم و خواهش ما این است که پروژه های نیمه کاره اعم از بهداشتی و درمانی و تخت بیمارستانی را در دستور کار قرار دهند که تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد استانی کرونا دکتر نمکی وزیر بهداشت استانداری کرمان درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی وزیر بهداشت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم.

به گزارش تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور ازشان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت