Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:11:47 GMT

کوتاه از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۴۱۲

کوتاه از کرونا

استرداد آسانژ به امریکا منتفی شد قاضی دادگاهی در لندن امروز در حکمی با استرداد جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس به امریکا مخالفت کرد. قاضی ونسا بارایتسر در حکم خود با اشاره به مسائل مربوط به سلامتی و خطر احتمال خودکشی این افشاگر اسرار اطلاعاتی امریکا، گفت: من حکم می‌دهم که استرداد آقای آسانژ  که در انگلیس زندانی است، عادلانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آسانژ در صورت استرداد به امریکا احتمال داشت با 175 سال زندان به دلیل انتشار اسناد محرمانه جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان و هزاران سند محرمانه دیپلماتیک امریکا مربوط به سال‌های 2010 تا 2011، مواجه شود.      ---   ‌نجات 6 نوزاد گرفتار در آب‌های مدیترانه یک کشتی امدادی با پرچم اسپانیا ۲۶۵ مهاجر ازجمله شش نوزاد گرفتار در آب‌های مدیترانه را نجات داد و قصد دارد این افراد را به مکانی امن انتقال بدهد. « اتر کمپس»  یکی از امدادرسانان گروه «آغوش باز» گفت: «کشتی نجات جای مناسبی برای نوزادان نیست. این کشتی‌ها قرار است مردم را نجات بدهند و هر چه سریع‌تر به بندر امنی برسانند.» این کشتی دو روز قبل هم در عملیاتی دیگر ۱۶۹ مهاجر را نجات داده بود. با توجه به کمبود امکانات در کشتی نجات، وضعیت نوزادان نجات یافته که کوچک‌ترین‌شان یک پسر ۱۰ ماهه است بیش از همه نگران‌کننده است.     ---   آغاز تزریق واکسن آکسفورد نیم میلیون دوز  از  واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد بریتانیا و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی استرازنکا، از امروز آماده تزریق است. این دومین واکسن کروناست که در بریتانیا استفاده می‌شود. این کشور پیشتر تزریق واکسن امریکایی فایزر را شروع کرده بود. نخستین فردی که واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را دریافت کرد، یک مرد ۸۲ ساله در بیمارستان چرچیل شهر آکسفورد بود. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را «پیروزی دانش بریتانیا» خواند.     ---   یک فقره سود چین از کرونا چین طی سال میلادی ۲۰۲۰ حدود ۵ هزار و ۶۶۰ تن تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا به کشورهای اروپایی صادر کرده است.  این تجهیزات شامل ماسک، لباس‌های محافظ و دستگاه‌های ونتیلاتور است که به کشورهای آلمان، صربستان، لهستان، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است. در سال گذشته میلادی ۲۱۵ قطار باری از ووهان به سمت اروپا حرکت کرده است.        ---   ریاست پلوسی با رأی ناپلئونی همزمان با آغاز به کار کنگره جدید در امریکا، نانسی پلوسی، از حزب دموکرات امریکا به ریاست مجلس نمایندگان انتخاب شد. این چهارمین دوره‌ای است که پلوسی به ریاست مجلس نمایندگان انتخاب می‌شود. او نخستین و تنها زنی است که به این سمت رسیده است. البته تا 17 روز دیگر که کاملا هریس به معاونت ریاست جمهوری برسد، دیگر پلوسی، قدرتمندترین زن در سیاست امریکا نخواهد بود.  پلوسی 80 سال سن دارد و ۳۲ سال است که در مجلس نمایندگان امریکا حضور دارد. او یکی از نمایندگان شهر سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا است. پدر و برادر او هر دو شهردار بالتیمور در ایالت مریلند بودند.  پلوسی در این دوره با آرای لب مرزی توانست به ریاست برسد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند

درخشان  ضمن بیان اینکه واکسیناسیون حاجیان حج تمتع از هشتم آغاز و تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد، گفت: برای سال جاری بالغ بر یک هزار حجاج برابر مننژیت واکسینه می‌شوند.

وی انجام این واکسیناسیون را برای حجاج ضروری دانست و افزود: برای ایمنی مسافران سفر حج این اقدام انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام باید واکسن را دریافت کنند، ابراز داشت: انجام این واکسیناسیون اجباری است.

درخشان در ادامه تصریح کرد: متقاضیان که طی دو سال گذشته واکسن را تزریق نکردند می‌بایست برای انجام واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس