Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله خدارحمی دوشنبه در بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دیدار با تشکل‌ها، فعالان و نخبگان بوکان افزود: رمز استفاده از منابع بانکی ارایه طرح و سرمایه گذار خوب است که بتواند در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات راه اندازی گلخانه نداریم، اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های دولت است و مکلف هستیم از این قشر حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در بوکان بیان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات برای گلخانه ها مناطق محروم با تسهیلات و بهره ۱۲ درصد در اولویت خواهند بود این در حالی است که در دیگر مناطق تسهیلات با بهره ۱۸ درصد است.

وی افزود: در ارزیابی‌ها حتما به نظر کارشناسی رجوع می‌کنیم و قبول داریم در شرایط کنونی قیمت‌ها افزایش یافته است ولی تلاش می‎کنیم فاصله رقم مصوب با هزینه واقعی کم شود.

خدارحمی در خصوص صدور کارت کشاورزی برای کشاورزان گفت: کارت‌های کشاورزی که توسط شعبات کشاورزی صادر می‌شود، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است و با این کارت کشاورزان می‌توانند نهاده های کشاورزی را تا سقف تعیین شده خریداری کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر تلاش کرده ایم جریان تامین و تزریق منابع به بخش کشاورزی را توسعه دهیم و تا حدی در این زمینه موفق بوده ایم.

سالانه ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع بوکان برداشت می‌شود

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن، قطب تولید گندم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انور حبیب زاده با بیان اینکه شهرستان بوکان دارای پتانسیل خوبی در عرصه های مختلف است، افزود: با این وجود از محروم ترین مناطق در سطح استان به شمار می رویم که امیدواریم مسوولان کشوری و استانی به مشکلات شهرستان رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان بوکانی در زمینه تامین آب با مشکل مواجه هستند و برای تامین آب می توان از ظرفیت دشت رحیم خان و دشت فیض الهی بیگی می توان استفاده کرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شواری اسلامی در خصوص ساخت سد سیمینه نیز بیان کرد: ساخت این سد از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است ولی به دلیل ستاد احیای دریاچه ارومیه متوقف شده که امیدواریم دوباره ساخت آن از سر گرفته شود.

پروژه آبیاری دشت رحیم خان از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است

فرماندار بوکان با بیان اینکه حل مشکل آب دشت رحیم خان از مطالبات کشاورزان منطقه است، افزود: پروژه آبیاری دشت رحیم خان از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است و با وجود پیشرفت فیزیکی خوب به دلیل عدم تخصیص اعتبار راکد مانده است.

محمد امین زاده افزود: شهرستان بوکان در زمینه تولید گندم و نخود مقام نخست آذربایجان‌غربی را دارد ولی با این وجود با مشکلات زیادی در این بخش مواجه است که امید است برخی از مشکلات این شهرستان با حضور ویز جهاد کشاورزی در استان حل شود.

فرماندار بوکان در خصوص سد سیمینه بوکان نیز گفت: شروع به کار سد شهریکند یکی از مطالبات به حق کشاورزان بوکانی است که با بهره برداری از این سد ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان به آبی تبدیل می شود.

وی خواستار تبدیل میدان دواب بوکان از سنتی به صنعتی شد و ادامه داد: میدان دواب بوکان برزگترین میدان دام شمال غرب کشور به شمار می‌رود و قیمت گوشت کشور در این میدان تعیین می شود.

امین زاده اضافه کرد: رفع مشکلات بخش کشاورزی و دام شهرستان بوکان با همت مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی قابل حل است .

در این جلسه نمایندگان تشکل های کشاورزی به بیان دیدگاه و مشکلات این بخش پرداختند.

در جریان سفر ۲ روزه "کاظم خاوازی" وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان‌غربی، همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال در استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود.

"روح‌الله خدارحمی" مدیرعامل بانک کشاورزی و نماینده وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه به بوکان سفر کرده بود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی آذربایجان غربی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی آذربایجان غربی بوکان اخبار کنکور آذربایجان غربی پیشرفت فیزیکی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد