Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در جامعه برای افراد معلول مشکلات و مسائل بسیاری وجود دارد که موجب می شود نتوانند آنچنان که باید توانمندی خود را به نمایش بگذارد چراکه یک فرد معلول حق دارد همانند افراد عادی به تمامی امکانات رفاهی جامعه دسترسی داشته باشد و انجام مناسب سازی معابر شهری برای این افراد یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : ۴۳هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که معلولان جسمی حرکتی بخش عمده‌ای از این آمار را تشکیل می‌دهند که مناسب سازی معابر میتواند در‌های جامعه را بر روی آن‌ها بگشاید.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه راه اندازی سامانه پیامکی معبر را گامی مهم در این زمینه برشمرد و افزود: سامانه پیامکی معبر به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ به منظور طرح مشکلات و پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت درحوزه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی راه اندازی شده است و دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان آمادگی دریافت و پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی هم استانی‌ها از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را دارد.

 محمدی افزود: مناسب سازی معابر تنها با مشارکت شهرداری‌ها امکان پذیر نیست و به عزم و تعامل تمام ادارات و همراهی مردم نیازمند است چرا که نه تنها در معابر شاهد بحث مناسب سازی نیستیم بلکه بسیاری از ساختمان‌های اداری مناسب سازی نشده و حتی آسانسور و رمپ نیز وجود ندارد.

او وجود مطب در ساختمان‌های مسکونی و بافت‌های قدیمی را معضلی بزرگ در امر مناسب سازی عنوان کرد.

مددجویان دارای سهام عدالت بشتابند

مددجویان دارای سهام عدالت برای احراز هویت و دریافت کد بورسی در سامانه سجام ثبت نام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کلیه مددجویان دارای سهام عدالت تحت پوشش بهزیستی خواست نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت خود اقدام کنند.

محمدی افزود: این ثبت نام کلیه مددجویانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند و یاتاکنون به سامانه سهام عدالت مراجعه نکرده اند را در بر می‌گیرد.

او افزود: کلیه مددجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام به نشانی sejam.ir به صورت غیرحضوری نسبت به ثبت نام و دریافت کد اقدام کنند. زیرا دریافت سود سهام اتی وتعیین تکلیف سهام خود منوط به ثبت نام در این سامانه میباشد.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه سجام ادامه داد: دارندگان سهام عدالت در مرحله اول باید با وارد کردن تمامی اطلاعات خود در سامانه ثبت نام نمایند تا اطلاعات هویتی آن‌ها کنترل و تایید شود بعد از تایید، پیامک پیگیری را از طریق شماره تلفنی که اعلام نموده اند دریافت نمایند.

او گفت: برای ثبت‌نام در سامانه سجام کد ملی، یک خط تلفن و شماره شبا یکی از بانک‌های فرد صاحب حساب ضروری است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی کمک های مردمی معلولان و جانبازان بهزیستی استان کرمانشاه مناسب سازی معابر سامانه سجام سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد