Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،گروه‌های مقاومت فلسطینی برای اولین بار مقابل چشم نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تمرین نظامی دوروزه‌ای را برای مقابله با تهدیدات احتمالی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه انجام دادند.

در این مانور صحنه درگیری با نیرو‌های متجاوز و نحوه همکاری گروه‌های مقاومت شبیه‌سازی شد تا در زمان حمله احتمالی تلفات و ضایعات دشمن به حداکثر و تلفات و خسارات خودی به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانور غزه هشداری جدی برای ارتش اسرائیل بود

نوار غزه با بیش از دو میلیون جمعیت از سال ۲۰۰۷ تابه‌حال تحت محاصره نیرو‌های اسرائیلی است.

در ابتدای مانور سخنگوی اتاق عملیات مشترک که شامل شاخه نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین ازجمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود، آغاز این عملیات بزرگ را اعلام کرد. سخنگوی اتاق عملیات مشترک که صورتش با چفیه پوشیده شده بود، اعلام کرد: ما به صورتی متحد این مانور نظامی را شروع می‌کنیم تا سطح آمادگی گروه‌های مقاومت را در برابر حملات اسرائیلی‌ها به مردم غزه محک بزنیم. این مانور همچنین به‌منظور افزایش همکاری بین گروه‌های مقاومت در صورت مقابله با ارتش اسرائیل صورت گرفت.

بیشتر بخوانید

بازار میلیارد دلاری پرنده‌های بدون‌سرنشین به دنبال فروشندگان تازه‌نفس/ ارتش انگلستان هم سراغ کپی‌کردن از دکترین پهپادی ایران رفت + تصاویر

اگرچه گروه‌های فلسطینی دلایل اجرای این مانور را روشن ساخته بودند؛ اما رسانه‌های اسرائیلی ادعا کردند که این تمرین نظامی نمایش قدرت ایران بود. این رسانه‌ها آویختن پوستر‌های بزرگی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران در مکان‌های مانور را اثباتی بر ادعا‌های خود برشمردند. سردار سلیمانی روز سیزدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله پهپادی نیرو‌های آمریکایی به شهادت رسید.

به‌عنوان بخشی از ترتیبات این مانور مشترک، گروه‌های مقاومت مشارکتی مساوی از منظر تعداد نیروها، طراحی عملیات، تجهیزات نظامی و ارتباطاتی داشتند. اگرچه یک روز قبل از مانور روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت ادعا کرده بود که گروه‌های مقاومت در این مانور تحت فرماندهی حماس عملیات خواهند داشت. این روزنامه ادعا کرده بود که این مانور در پاسخ به تمرین نظامی لشکر غزه نیرو‌های رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است.

مانور دوروزه گروه‌های فلسطین موردتوجه خاص رسانه‌های اسرائیل قرار گرفت. روزنامه‌ها و رسانه‌های آنلاین اسرائیلی از طریق خبرگزاری‌های بین‌المللی اخبار این مانور را پوشش گسترده دادند و کانال‌های تلویزیونی با ارائه کلیپ‌های خبری از طریق تلویزیون الاقصی در غزه پوشش کاملی از این مانور داشتند. نهاد‌های جاسوسی اسرائیل هم این مانور را با به‌دقت زیر نظر گرفتند.

«الکس فیشمن»، تحلیلگر نظامی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطینی مانور را با شلیک چندین راکت با برد حدود ۱۰۰ کیلومتر به سوی دریای مدیترانه آغاز کردند. در این میان نیرو‌های مخصوص به نمایش تمرینات نظامی دست زدند.

وی ادامه داد که این یک تمرین نظامی مهم است که در سی و سومین سالگرد تأسیس حماس انجام می‌شود. از طرفی نیرو‌های اسرائیلی اعلام آماده‌باش کرده بودند که مبادا این مانور به عملیاتی واقعی علیه آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی مبدل شود.

«شائی لوی»، روزنامه‌نگار اسرائیل هم به کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: علی‌رغم حمله هوایی چند روز پیش اسرائیل به غزه شاخه نظامی همه گروه‌های مقاومت در این مانور شرکت جستند و تصریح کرد که حماس به تلاش در جهت تقویت توان نظامی خود ادامه می‌دهد.

«مندی رسایل»، گزارشگر رادیو اسرائیل گفت: اسرائیل به آخرین حمله راکتی از غزه پاسخ نداد و گفت که این اقدام عبور از مرز حساب نمی‌شود. اما به‌هرحال این گروه‌های مقاومت هستند که عملیات نظامی درست در جلوی چشم ارتش اسرائیل انجام می‌دهند.

گروه‌های مقاومت در غزه متحد هستند

در این میان، فیشمن پیش‌بینی کرد که غزه با انجام این مانور قصد این را داشته که با شلیک راکت‌هایش پیام خاصی را در زمان انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن در آمریکا به اسرائیلی‌ها بفهماند.

به گفته کانال ۱۲ این مانور دو پیام داشت. اول اینکه دشمن صهیونیستی باید در خصوص حمله به غزه محتاط باشد و دوم اینکه به اسرائیل بفهماند گروه‌های مقاومت در دفاع از غزه متحد هستند.

«گال بورگر»، تحلیلگر نظامی-سیاسی شبکه «کان» اسرائیل گفت که وی نمی‌تواند بفهمد که چگونه گروه‌های مقاومت فلسطینی در شرایط بحران شدید اقتصادی و گسترش کرونا توان انجام یک چنین مانور بزرگی را داشته‌اند.

در همین میان، فیشمن این نکته را مهم جلوه داد که در این شرایط بی‌سابقه اقتصادی و گسترش بیماری کرونا حماس آنقدر قوی شده که این مانور را در سی و سومین سالگرد تأسیسش انجام دهد.

از طرفی «امیرا هاس» در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که اسرائیل با محاصره طولانی‌مدت غزه اوضاع زندگی در این باریکه را ویران کرده است. وی اذعان داشت که بااین‌همه فشار بر غزه امکان ندارد که این باریکه بتواند به‌تن‌هایی به این میزان توانمند شده باشد بلکه این توان نتیجه یک سیاست ۳۰ ساله مقاومتی است.

«لیور آکرمان»، تحلیلگر سیاسی اسرائیل و سرتیپ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به «مدیا لاین» گفته است که تمام منظور این مانور رساندن این پیام به اسرائیل است که گروه‌های مقاومت در غزه توانایی قدرت‌نمایی در حد بالا هستند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی غزه گروه های مقاومت ارتش اسرائیل تمرین نظامی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که رسانه‌های عبری زبان مدعی‌اند که در صورت آزادسازی اسرای صهیونیستی از سوی حماس در نوار غزه، سران تل آویو آماده بازنگری در حمله زمینی به شهر رفح هستند، مقامات حماس با رد ادعاهای اشغالگران، پیشنهاد صهیونیست‌ها را عاری از واقعیت و «نمایشی» خواندند و آن را کارت بازی اشغالگران در فشار علیه گروه‌های مقاومت توصیف کردند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که غازی حمد، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که صهیونیست‌ها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

عضو حماس با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، خاطرنشان کرد: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

این مقام حماس همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

کد خبر 6089420

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت