Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شناسایی و معرفی فرصت‌های متعدد صادراتی حوزه قطعات و مجموعه‌های خودرو در کشور روسیه برای تولیدکنندگان ایرانی از طریق دبیرخانه قطعات و مجموعه‌های خودرو نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در ۹ ماهه امسال خبر داد.

«اصغر مصاحب» افزود: ظرفیت‌های متنوع و خوبی برای توسعه بیشتر صنعت پیمانکاری فرعی کشور (ISPX ) وجود دارد که یکی از آن‌ها صنعت قطعه‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: پارسال قراردادهای مناسبی توسط قطعه‌سازان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده و امسال نیز به دنبال افزایش تعداد قرارداد به‌خصوص برای صنایع کوچک در این زمینه هستیم.

مصاحب بیان‌داشت: از دیگر اهداف مهم نظام مبادلات پیمانکاری فرعی، شناسایی، ایجاد و توسعه بازار، توسعه فرآیند پیمان‌سپاری، ارتقاء و توانمندسازی پیمانکاران صنعتی، تسهیل ارتباطات کارفرمایان و پیمانکاران، الگوبرداری از چگونگی فعالیت بنگاه‌های صنعتی کوچک با کلاس جهانی برای افزایش توان رقابتی واحدهای صنعتی داخلی است.

وی گفت: دبیرخانه قطعات و مجموعه‌های خودرو نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در استان خراسان‌رضوی از ابتدای امسال فرصت‌های صادراتی متعددی برای شرکت‌های قطعه‌سازی خودروی کشور در حوزه میل‌لنگ، میل‌بادامک، بلوک سیلندر، شاتون، چرخ‌دنده، استارت و کارتر تراکتور در کشور روسیه شناسایی و در قالب نقشه‌های فنی به شرکت‌های ایرانی ارائه کرده است.

احصای ۶۵ نیازمندی فناورانه راه‌آهن روسیه

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین با اشاره به دستاورد به‌وجود آمده درباره احصای ۶۵ نیازمندی فناورانه راه‌آهن روسیه، خاطرنشان‌کرد: در شرایطی که کشور با تحریم‌های متعدد بین‌المللی روبه‌رو بوده، شرکت‌های ایرانی موفق به اخذ استاندارد Gost-R روسیه در زمینه تولید میل‌لنگ شده‌اند و برای نخستین بار یکی از این شرکت‌ها ضمن صادرات این محصول به روسیه، موفق به اخذ کد OEM برای محصولات خود شده است.

وی بیان‌داشت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال فعالیت‌های توانمندسازی در حوزه صادرات از طریق دبیرخانه قطعات و مجموعه‌های خودرو به شرکت‌های عضو ISPX ارائه شده و بیش از هفت شرکت موفق به اخذ استانداردهای بین‌المللی در این حوزه شده‌اند.

مصاحب اظهارداشت: در سال‌های اخیر شاهد روند نزولی انعقاد قرارداد در بخش خودروسازی با شرکت‌های قطعه‌ساز بوده‌ایم که این موضوع، اهمیت توجه به صادرات و توسعه بازار خارج از کشور را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی افزود: توسعه بازار شرکت‌های قطعه‌سازی نیازمند توسعه مشارکت‌های بین بنگاهی، سرمایه‌گذاری برای ارتقای سامانه‌ها و فناوری‌های تولید، توسعه مراکز طراحی قطعات و حمایت از بنگاه‌های تولید ماشین‌سازی و تجهیزات مرتبط با این صنعت است.

به گزارش ایرنا، اکنون از حدود یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه‌ساز رسمی فعال در رده‌های ۱، ۲ و ۳ با جمعیت حدود ۵۵۰ هزار نفری، نزدیک به ۴۰۰ واحد تعطیل و ۳۰۰ واحد نیمه تعطیل هستند.

برچسب ها: قطعات خودرو ، صادرات و واردات ، قطعه سازی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LUU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قطعات خودرو صادرات و واردات قطعه سازی قطعات و مجموعه های خودرو پیمانکاری فرعی قطعه سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی