Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رجالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دانشگاه های کشور امکانات خوبی برای آموزش دانشجویان رشته های علوم پایه فراهم شده است اما دانش آموختگان آنها نمی توانند بعنوان معلم جذب نظام آموزشی شوند.

وی با بیان اینکه در آیین نامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که دانش آموختگان دانشگاه های دیگر با گذراندن دوره های آموزشی در این دانشگاه می توانند به استخدام آموزش و پرورش درآیند، اظهار داشت: لازم است این آیین نامه حتی در حد محدود هم اجرا شود تا به تقویت دروس علوم پایه در مدارس و اصلاح نظام تربیت معلم منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر فردی برای شغل معلمی باید از دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی دانش آموخته شده باشد، تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود و بررسی امکانات این ۲ دانشگاه مشخص شد که برخی از پردیس های این دانشگاه ها در برخی از زمینه ها فاقد متخصص مورد نیاز هستند اما در این رشته ها دانشجو معلم جذب شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد افرادی که بعنوان معلم استخدام می شوند با امکانات محدود دانش آموخته شدند، افزود: افرادی که در محیط های با آزمایشگاه ها و امکانات آموزشی محدود، دانش آموخته می شوند، متناسب با نظام آموزشی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور نخواهند بود.

رجالی ادامه داد: به عنوان مثال در رشته ریاضی دانشگاه فرهنگیان بحث آنالیز با ۲ واحد درسی آموزش داده می شود درحالیکه یک معلم ریاضی با گذراندن فقط ۲ واحد آنالیز نمی تواند دبیر خوبی باشد.

عضو هیات موسس خانه ریاضیات اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان به دلیل اینکه امکان استخدام شدن برای جوانان را از ابتدای تحصیل در دانشگاه فراهم کرد، اقدامی مطلوب است اما بررسی ها نشان می دهد برخی از این افراد بدلیل محدودیت امکانات از آموزش دلزده می شوند یا به ادامه تحصیل در رشته های دیگر می پردازند.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی کشور چندی پیش با انتشار بیانیه ای خواهان فراهم شدن زمینه جذب دانش آموختگان رشته های علوم پایه برای شغل معلمی شد، تصریح کرد: دانش آموختگان رشته های علوم پایه دانشگاه های خوب کشورمان می توانند با گذراندن یک دوره مناسب آموزشی و کارآموزی که توسط متخصصان علوم تربیتی و دبیران با سابقه هدایت می شود، آماده تدریس در مدرسه ها شوند.

وی، معلم را مهمترین عامل تولید نیروی انسانی خواند و گفت: تجربه سال های گذشته در دنیا نشان داد کشورهایی به توسعه پایدار دست یافتند که وضعیت حقوق و معیشت معلمان آنها مناسب است مانند کره، سنگاپور، چین، ژاپن و فنلاند.

رجالی با اشاره به اینکه در کشورهایی مانند امریکا چندان به وضعیت معلمان توجه نمی شود و آموزش تحت تاثیر آن قرار گرفته است، تاکید کرد: لازم است در کشورمان به تربیت و نگهداری معلمان توجه بیشتری شود.

در بیانیه اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی کشور که آذر امسال منتشر شد، از مسوولان و تصمیم‌گیران حوزه آموزش کشور درخواست شد که " با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای توجه به رشته‌های علوم پایه و ریاضی در کشور، شرایط ورود دانش آموختگان دانشگاه‌ها به ویژه در رشته‌های  علوم  پایه  به  حرفه  معلمی از طریق  ضوابط  اجرایی  ماده  ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به نحو بایسته فراهم شود".

در این بیانیه با اشاره به اینکه " ارتقای علوم پایه در کشور به عنوانی که ضرورت انکارناپذیر برای توسعه پایدار کشور در آینده، ریشه در تحول و تقویت آموزش علوم پایه در مدارس کشور دارد و این مهم در گرو تربیت معلمان متخصص، توانمند و آشنا با علوم و فناوری‌های نوین است" درخواست شده که ضوابط اجرایی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان کشور به نحوی تدوین شود که ضرورت حضور دانش آموختگان رشته‌های  علوم پایه  دانشگاه‌ها  در حرفه  معلمی بطور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، خانه ریاضیات اصفهان، به عنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان به دنبال تشکیل ستاد ملی سال جهانی ریاضیات در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد.
این مرکز به عنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان و با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش­ها و پژوهش­های علمی کاربردی جهت ارتقای دانش ریاضی فعالیت می کند.

برچسب‌ها دانشگاه فرهنگیان اصفهان معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان اصفهان معلم دانشگاه فرهنگیان اصفهان معلم اخبار کنکور رشته های علوم پایه دانشگاه فرهنگیان دانش آموختگان علوم پایه دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی