Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر ایران برای سال ۱۴۰۱ از سوی فدراسیون والیبال را به باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که این رشته که در مسیر پیشرفت و حرفه‌ای شدن قرار دارد، به مسیر درست چند سال قبل برگردد و استعدادیابی و کشف ستاره‌های آینده در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی در شرایطی برای این مسئولیت انتخاب شده است که فدراسیون والیبال قصد دارد دو تیم نوجوانان را با شرایط سنی و فنی متفاوت برای آینده آماده کند. اتفاقی که می‌تواند برای المپیک بعدی یک تصمیم درست و حرفه‌ای باشد.

فدراسیون البته چند ماه قبل وکیلی که سرمربی تیم نوجوانان بود را از سمتش برکنار کرد که با واکنش‌های زیادی هم از سوی شاگردان او همراه بود. همان زمان (فروردین‌ماه سال جاری) محمدرضا داورزنی در مورد دلیل این برکناری در گفتگویی که عنوان شده بدون هماهنگی منتشر شده است، گفت: «باید مربی را انتخاب کنیم که طرز برخورد با نوجوانان را بلد باشد نه اینکه آنها را کتک بزند. ما می‌خواهیم از این بازیکنان آینده تیم ملی را بسازیم کسانی که منتقد هستند دلایل این تصمیم را بپرسند اگر قانع نشدن بنویسند».

صحبت‌های داورزنی که از سوی وی تاکید شد منظورش محمد وکیلی نبوده است واکنش بازیکنان دور و نزدیک والیبال را به همراه داشت که همگی به حمایت از سرمربی تیم نوجوانان پرداختند. فرهاد قائمی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد کریمی و … از جمله بازیکنانی بودند که با انتشار عکس‌هایی قدردان زحمات مربی خود شدند.

محمد وکیلی سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد پس از برکناری اش در گفتگو با مهر گفت: پیش از این اتفاقات تصمیم به رفتن گرفته بودم اما اینگونه ناجوانمردانه قصد کنار گذاشتنت را داشته باشند دردآور است. این یک بدعت برای ورزش کشور خواهد بود. حدود ۳۰-۴۰ سال در این کار بوده‌ام و از ابتدا هم مخالفانی داشتم. این رفتار درست نبود. نباید اینگونه رسانه‌ای می‌شد. افرادی که باعث و بانی این اتفاقات شدند بدانند به هدفشان نخواهند رسید چرا که ورزش روح جوانمردی سالم می‌خواهد و وجدان بیدار مردم این را ثابت کرد.

محمد وکیلی در کنار داورزنی

حالا پس از گذشت چند ماه، رییس فدراسیون والیبال هدایت تیم نوجوانان را بار دیگر در سال ۱۴۰۱ در حالی به محمد وکیلی سپرد. این در حالی است که مسعود آرمات از حدود دو ماه پیش سرمربی این تیم شده و قرار است هدایت تیم در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) را برعهده داشته باشد.

برداشت اشتباه رسانه‌ها از صحبت‌های داورزنی
میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور مجدد وکیلی در راس هدایت تیم نوجوانان و در پاسخ به این سوال که اگر صحبت‌های داورزنی درباره کتک زدن وکیلی صحت داشت چرا مجدداً به این مربی یک بار دیگر روی آورده است؟ گفت: داورزنی در مصاحبه خود نامی از وکیلی نبرد. در واقع برداشت رسانه‌ها از صحبت‌های داورزنی نام وکیلی بود.

وی ادامه داد: محمد وکیلی نیز برداشت‌های خاص خودش را داشت. اصل داستان این است که تیم نوجوانان زیر ۱۶ سال در سال ۱۴۰۱ با هدایت محمد وکیلی به کار خود ادامه خواهد داد چرا که هدف ما پشتوانه سازی برای تیم نوجوانان است.

دبیر فدراسیون والیبال در ادامه اظهار داشت: هدف ما پشتوانه سازی برای تیم نوجوانان است. در رده نوجوانان به دلیل شرایط استان‌های مختلف همیشه جای خالی بازیکنان مستعد احساس شده است. امسال پیش بینی‌های لازم را برای پشتوانه سازی در این رابطه انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: شاید تقسیم بندی رده زیر ۱۶ سال و زیر ۱۹ سال در میادین بین‌المللی رسمی نباشد ولی این یک آینده نگری در والیبال ایران است. آرمات هدایت تیم زیر ۱۹ سال را بر عهده دارد و تیم ملی زیر ۱۶ سال که پشتوانه تیم زیر ۱۹ سال می‌باشد با هدایت محمد وکیلی در سال ۱۴۰۱ کار خود را آغاز خواهد کرد. دلیل انتخابمان این بود که از تجربه وکیلی استفاده کنیم.

تقوی در پاسخ به این سوال که آیا تفکیک تیم نوجوانان به رده زیر ۱۶ سال و زیر ۱۹ سال کارشناسی بوده یا خیر؟ گفت: قرار است مجموعه‌ای از والیبال را تحت آموزش فردی قرار دهیم که سابقه زیادی در این زمینه دارد، چشم انداز ما برای سال‌های آینده است. ادعایی نداریم که کارهایمان بدون اشتباه است. کار کارشناسی شده و توقع ما این است که با کمترین ضرر و بیشترین منفعت همراه باشد.

هجمه‌ها علیه آرمات
پس از برکناری محمد وکیلی هدایت تیم نوجوانان در تصمیمی که به مذاق برخی اهالی والیبال خوش نیامد به مسعود آرمات مربی کم‌سابقه در رده سنی نوجوانان سپرده شد. انتخابی که با حواشی بسیاری همراه شد.

وکیلی پرونده درخشانی در رده نوجوانان دارد و تیم نوجوانان با هدایت او موفق شد عنوان قهرمانی جهان و سومی جهان را به ارمغان بیاورد. همچنین بازیکنان خوبی به رده بزرگسالان تزریق شدند که حاصل کار وکیلی و همکارانش در یک پروسه زمانی بود.

مسعود آرمات

واکنش داورزنی به تغییرات
تغییرات در تیم والیبال نوجوانان بدون واکنش از سوی محمدرضا داورزنی نبوده و او درباره اهدافش از انتخاب دو سرمربی گفته است: مأموریتی به وکیلی داده‌ایم تا کارش را آغاز کند و استعدادهای والیبال را از اقصی نقاط کشور شناسایی کند. هدف ما هم این است که پشتوانه خوبی برای تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ داشته باشیم. به همین خاطر فدراسیون از هر دو تیمی که زیر نظر آقای آرمات و وکیلی فعالیت می‌کنند، برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی حمایت می‌کند.

بازگشت به مسیر استعدادیابی و بازیکن سازی
با توجه به قهرمانی تیم نوجوانان در جهان، مسعود آرمات کار سختی در رقابت‌های قهرمانی جهان به میزبانی ایران دارد. هر چند آرمات مسابقات جهانی را پیش رو دارد اما برای اینکه از رده نوجوانان به همراه تیمش راهی جوانان شود طبیعتاً باید عملکردش مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان از حالا پایان و یا ادامه کار او را مشخص کرد. اما وکیلی برای پیدا کردن استعدادها و ساختن پشتوانه‌ای برای تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ و رویدادهای بعدی کار سختی دارد.

کد خبر 5113942 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم والیبال نوجوانان ایران محمد وکیلی فدراسیون والیبال محمدرضا داورزنی لیگ برتر والیبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس والیبال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تیم فوتبال آلومینیوم اراک تکواندو جام جهانی فوتسال فدراسیون فوتبال اردوی تدارکاتی محمود فکری فدراسیون والیبال صحبت های داورزنی تیم نوجوانان مسعود آرمات محمد وکیلی زیر ۱۹ سال زیر ۱۶ سال هدایت تیم سال ۱۴۰۱ برای تیم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

به این ترتیب لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تنهاترین و آخرین راه صعود والیبال ایران به المپیک است، اما فدراسیون والیبال معتقد است باید برای حتی یک درصد شانس باقی مانده هم تلاش کرد.

در حال حاضر تیم‌های فرانسه به عنوان میزبان المپیک، لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا سهمیه مستقیم بازی‌های پاریس را به دست آورده‌اند که تنها پنج سهمیه باقی می‌ماند. از این تعداد هم یک سهمیه به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند. در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی بین سایر تیم‌های آفریقایی این سهمیه را دارد. به این ترتیب چهار سهمیه باقی می‌ماند.

برای چهار سهمیه باقی مانده چند تیم شرایط بهتر و شانس بیشتری دارند و می‌توانند در لیگ ملت‌ها با برنامه‌ای درست کار را تمام کنند و المپیکی شوند. ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی فاصله امتیازی مطمئنی دارند و صربستان هم چهارمین تیمی است که با توجه به رنکینگ و امتیازش شانس بالاتری برای المپیکی شدن دارد، اما نمی‌توان کار را تمام شده فرض کرد.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران هم هر چند شانس کمی دارند، اما نمی‌خواهند دست از تلاش برای المپیکی شدن بردارند و با امید ارائه بهترین نمایش و لغزش رقبا به لیگ ملت‌ها وارد می‌شوند تا شاید تلاش‌هایشان به پاریس ختم شود و خود را به بزرگترین رویداد ورزشی جهان برسانند.

در زیر، رده‌بندی جهانی و امتیاز‌های تیم‌های مدعی که هنوز سهمیه نگرفته‌اند را بررسی می‌کنیم:

(تن‌ها ۴ تیم برتر از فهرست زیر المپیکی می‌شوند.)

ایتالیا با ۳۴۲.۴۳ امتیاز، رتبه سوم

آرژانتین با ۳۱۴.۳۵ امتیاز، رتبه ششم

اسلوونی با ۳۰۷.۱۲ امتیاز، رتبه هفتم

صربستان با ۲۵۳.۲۲ امتیاز، رتبه نهم

کوبا با ۲۳۶.۹۶ امتیاز، رتبه یازدهم

هلند با ۲۱۴.۵۸ امتیاز، رتبه سیزدهم

ترکیه با ۲۱۰.۷۳ امتیاز، رتبه چهاردهم

ایران با ۲۰۷.۸۲ امتیاز، رتبه پانزدهم

بر این اساس ایران از نظر امتیازی فاصله زیادی با ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی دارد و شاید رقابت اصلی برای المپیکی شدن با صربستان باشد. البته این به معنی این نیست که تنها باید صربستان را ببریم، بلکه باید در حداقل ۹ مسابقه برنده از زمین خارج شویم و امید داشته باشیم که رقبایمان هم عملکرد خوبی از خود نشان ندهند.

نکته مهم دیگر این است که هر بردی نمی‌تواند امتیاز بالایی را برای ما داشته باشد. طبیعتا برد مقابل تیم‌هایی که در رنکینگ جایگاه بالاتری دارند، امتیاز بیشتری هم دارد و می‌تواند رنکینگ ایران را ارتقاء دهد. ایران در هفته اول با تیم‌های صربستان (نهم جهان)، ایتالیا (سوم جهان)، کوبا (یازدهم جهان) و آرژانتین (ششم جهان) مسابقه دارد و در صورت برد می‌تواند امتیازات خوبی به دست بیاورد.

برنامه مسابقات تیم ملی در لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

هفته نخست

پنجشنبه، سوم خرداد

ایران – صربستان، ساعت ۳:۳۰

شنبه، پنجم خرداد

ایران – ایتالیا، ساعت صفر بامداد

یکشنبه، ششم خرداد

ایران – کوبا، ساعت ۳:۳۰

دوشنبه، هفتم خرداد

ایران – آرژانتین، ساعت صفر بامداد

هفته دوم

سه‌شنبه، ۱۵ خرداد

ایران – ژاپن، ساعت ۱۳:۵۰

پنجشنبه، ۱۷ خرداد

ایران – برزیل، ساعت ۶:۳۰

جمعه، ۱۸ خرداد

ایران – بلغارستان، ساعت ۶:۳۰

شنبه، ۱۹ خرداد

ایران – ترکیه، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم

چهارشنبه، ۳۰ خرداد

ایران – آمریکا، ساعت ۱۴:۳۰

پنجشنبه، ۳۱ خرداد

ایران – هلند، ساعت ۱۰:۳۰

جمعه، یکم تیر

ایران – فرانسه، ساعت ۶:۳۰

یکشنبه، سوم تیر

ایران - آلمان، ساعت ۶:۳۰

منبع: ایسنا

tags # والیبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود