Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:45:07 GMT

علامه مصباح یزدی شمشیر برنده اسلام بود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۴۶۷۹

علامه مصباح یزدی شمشیر برنده اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت الاسلام احمد ابوترابی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سومین روز ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی که با حضور جمعی از روحانیون و مردم دارالعباده در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، با بیان این‌که آیت الله مصباح در بین افراد جامعه اسلامی به عنوان یک فیلسوف بزرگ اسلامی مطرح بودند، اظهار کرد: بنا به نظر بسیاری از علمای دینی، علامه مصباح یزدی در طول عمر با برکت خود شمشیر برنده اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قاطعیت در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی را از جمله ویژگی‌های رفتاری آیت الله مصباح دانست و افزود: ابعاد مختلف شخصیت علامه مصباح هنوز برای خیلی از افراد جامعه پنهان است که باید برای همگان تبیین شود.

رییس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی در ادامه اخلاص در عمل و رفتار را یکی از مهمترین دلایل تأثیرگذاری وجود مبارک علامه مصباح عنوان کرد و گفت: آیت الله مصباح در همه امور رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) را ملاک عمل خود قرار می‌داد.

حجت الاسلام ابوترابی دیدگاه‌های علمی و فقهی آیت الله مصباح را منبع بسیاری از پژوهش‌های بزرگ عصر حاضر دانست و بیان کرد: علامه مصباح در اوج فروتنی با کمال میل و روی گشاده پای صحبت و ارائه پژوهش‌های مخالف نظر خود می‌ایستاد و با خوش رویی نظر خود را اعلام می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از این‌که صدا و سیما در انتشار سخنرانی‌ها آیت الله مصباح آن طور که باید عمل نکرده است، تصریح کرد: بسیاری از علمای دین و نظام اسلامی مقام علامه مصباح را خیلی بیشتر فیلسوف دینی می‌دانستند و خدمت ایشان ارادت خاص داشته و دارند.

رییس مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی، علامه مصباح یزدی را بازوی توانمندی برای مقام معظم رهبری در پاسداری از معارف دینی و ارزش‌های اسلامی دانست و بیان کرد: آیت الله مصباح مظهر مقاومت علمی بودند.

وی در پایان با بیان این‌که بالاتر از جان حفظ آبروست، گفت: آیت الله مصباح برای پاسداری از دین و ارزش‌های اسلامی از آبروی خود هم مایه گذاشتند و می‌گفت حاضرم برای اسلام تمام آبروی خود را خرج کنم.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طول عمر حجت الاسلام ابوترابی آیت الله مصباح علامه مصباح مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری