Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد بین‌المللی غدیر در پی ارتحال علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (ره) پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد: ایشان حکیمی فرزانه بود که سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) سپری کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: بنیاد بین المللی غدیر در پی ارتحال علامه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (ره) پیام تسلیت صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، متن این پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عالم ربانی ، فقیه بصیر ، متفکر برجسته و فیلسوف مجاهد مرحوم علامه آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی «قدس سره» موجب تأثر و تألم حوزه های علمیه و جهان تشیع گردید.

حضرت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» حکیمی فرزانه بود که سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) سپری کرد و الگوی بسیاری از اندیشمندان و محققان جهان اسلام شد.

تلمذ در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، مرحوم علامه طباطبائی(ره) و آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) ، سلوک معنوی و روحانی ، مراتب والای زهد ، وارستگی ، اخلاص و شیفتگی به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام»، تسلط به علوم نقلی و عقلی و همچنین توانمندی های فکری و اندیشه ای، این عالم ربانی را به استادی بزرگ در حوزه معارف و هدایتگری موفق در عرفان و اخلاق عملی تبدیل کرد که  نقش به سزایی در رشد حوزه علمیه و  نظام مقدس اسلامی داشت.

مبارزات انقلابی و همراهی بی نظیر ایشان با امام و رهبری ، بینش نافذ ، اتقان کلام و شجاعت در بیان مواضع و نیز همچنین کوشش عالمانه در دفاع و حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه از او  شخصیتی منحصر بفرد ساخته بود. اعتقاد عمیق و باورمندی او به ولایت فقیه و تبعیت محض از ولی فقیه مثال زدنی است .

علامه مصباح یزدی حقیقتاً مطهری زمان بود که تبیین معارف اسلامی، ترویج و گسترش معارف قرآنی و حکمت اسلامی  را وجهه  اهتمام خود قرار داد و در این مسیر آثار متعدد، ارزنده و ماندگاری در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی را به جامعه اسلامی عرضه کرد. آن بزرگوار مبارزه با بدعت ها ،مقابله با خطوط انحراف اعتقادی در جامعه را تکلیف می دانست و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

پیشگامی ایشان در عرصۀ تحوّل و ارتقاء آموزش‌های حوزوی ، تلاش عالمانه درزمینه  تحول در علوم انسانی و ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه، نشانه‌ی نگاه بلند و درخشان ، دید همه جانبه ، همّت رفیع و عزم راسخِ این اندیشمند الهی است.

مرحوم علامه مصباح یزدی  سال‌های متمادی از عمر مبارک خود را در تعلیم و تربیت شاگردان عالم و ممتاز سپری ساختند و در کنار آن با طرح هایی نظیر طرح ولایت هزاران هزار جوان دغدغه مند را بهره‌مند از اخلاق، عرفان، معنویت و معارف الهی  و مجهز به سلاح دفاع از ارکان معرفتی انقلاب اسلامی کردند.

عمار انقلاب در همه فراز و فرودها ی انقلاب نه تنها مصباح هدایت بود بلکه شجاعانه در صف اول دفاح از حق ایستاد و در صراط مستقیم الهی، تلخ ترین توهین ها ، سنگین‌ترین تهمت ها و سرزنش‌ها و ملامت‌های دشمن و دوست کمترین خللی در اراده پولادین او ایجاد نکرد.

حضور در عرصه های مختلف نظام مقدس اسلامی، از جمله مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگ دیگری از کارنامه سراسر نور این مجاهد بصیر و انقلابی است

بنیاد بین المللی غدیر ضایعۀ غمبار ارتحال این دانشمند بزرگ و فقیه بااخلاص را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری ، حوزه های علمیه و مجامع دیگر علمی و به شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه همسر و فرزندان و دامادمحترمشان تسلیت عرض نموده و و از خداوند رحمان مغفرت و رحمت الهی و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نماید.

بنیاد بین المللی غدیر

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد بین المللی غدیر آیت الله مصباح یزدی پیام تسلیت بنیاد بین المللی غدیر مصباح یزدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

علم قدرت آفرین است

در ابتدای این جدیدار، دکتر روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت