Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر می‌کند.

 به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، خلیل‌زاد در دوحه با دو طرف افغان دیدار خواهد کرد و توافق بر سر کاهش فوری خشونت و طراحی نقشه راه برای آتش‌بس و تقسیم قدرت و تسریع روند صلح را تشویق خواهد کرد.

خلیل‌زاد همچنین از دولت‌های دو کشور در پاکستان و ترکمنستان به عنوان همسایگان افغانستان درخواست خواهد کرد تا از پایان درگیری‌ها و یافتن راه حل سیاسی در این کشور حمایت به عمل آورند.

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در کابل نیز با مقامات دولت این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان که در ۱۲ سپتامبر سال گذشته در دوحه٬ پایتخت قطر آغاز شد٬ به‌دلیل اختلاف نظرها در دستور کار  به تعلیق درآمد و هیئت‌های دو طرف دوباره با توافق بر سر دستور کار، گفت‌وگوها را از سر گرفتند. همچنین در پی نهایی شدن دستور کار گفت‌وگوهای صلح در دوحه٬ طرف‌ها در ۱۴ دسامبر سال گذشته برای آغاز دور بعدی مذاکرات پس از ۲۳ روز توافق کردند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان