Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده در صورتی که هم‌حزبی‌هایش اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را از دست بدهند، نزاعی «شدید» و «داغ» به راه می‌افتد.

«چیپ روی»، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس نیوز»، هشدار داد در صورتی که هم‌حزبی‌هایش اکثریت کرسی‌های سنا را از دست بدهند، نزاعی «شدید» و «داغ» به راه خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «هافینگتون پُست»، این نماینده جمهوریخواه هشدار داد که او معتقد است در صورتی که دموکرات‌ها در انتخابات دور دوم مجلس سنا در ایالت جورجیا اکثریت کرسی‌های این مجلس را تصاحب کنند، این اتفاق خواهد افتاد.

وی در مصاحبه روز گذشته خود با فاکس نیوز با اشاره به انتخابات دور دوم سنا که قرار است امروز، پنجم ژانویه بر‌گزار شود گفت: «در صورتی که مجلس سنا تحت کنترل دموکرات‌ها باشد، فردا چه اتفاقی خواهد افتاد، منظورم این است که ما اکنون با یک نزاع شدید و داغ روبه‌رو هستیم و در عین حال در یک جنگ سرد داخلی به سر می‌بریم.»

صحبت‌های این نماینده آمریکایی در حالی مطرح شده که دور دوم انتخابات سرنوشت‌ساز سنا امروز پنجم ژانویه (۱۶ دی) برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در تجمع انتخاباتی نامزدهای جمهوری‌خواه کرسی‌های سنای ایالت جورجیا شرکت کرد. 

ترامپ تقریبا سه هفته قبل به منظور حمایت از نامزدهای این حزب برای دو کرسی سنای ایالت جورجیا به این ایالت رفته و در کنار آقای پردو و خانم لوفلر سخنرانی کرده بود.

سفر دوباره ترامپ به جورجیا به منظور تضمین حفظ اکثریت حزب جمهوری‌خواه بر مجلس سنای ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد چرا که در صورت پیروزی دموکرات‌ها و کسب دو کرسی سنای این ایالت، جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های این مجلس را از دست خواهند داد. در حال حاضر، جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا را در اختیار دارند.

حزب دموکرات امیدوار است با کسب هر دو کرسی ایالت جورجیا در سنا، به ۵۰ کرسی دست یابد که در این صورت با توجه به پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حزب جایگاه ریاست مجلس سنا را در اختیار دارد و می‌تواند روی یک رای رئیس سنا حساب کند. طبق قوانین موجود در آمریکا، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس مجلس سنای این کشور است و دارای حق رای می‌باشد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اکثریت کرسی ایالت جورجیا دموکرات ها مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز به کار فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه از بامداد سیزدهم اردیبهشت‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقیمانده به مرحله دوم کشیده شده و رأی‌گیری برای تعیین این دو کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: این چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا آقایان «جهانبخش امینی» با کد انتخاباتی ۱۱، «ابراهیم رحیمی زنگنه» با کد ۲۲، «فضل‌الله رنجبر» با کد ۳۳ و «عبدالرضا مصری» با کد ۴۴ در این دوره از انتخابات حضور دارند و از امروز از طریق فرآیند رسمی در روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها شعب اخذ رأی به اطلاع عموم خواهد رسید و در سطح شهر نیز این اطلاع‌رسانی را خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازه زمانی تبلیغات از ساعت صفر بامداد سیزدهم اردیبهشت تا ۸:۰۰ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت است که شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند.

آمویی ادامه داد: با توجه به اینکه کدها نسبت به دور اول دو رقمی شده و از هشت حوزه انتخاباتی که در کشور امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه کرمانشاه است که دستگاه‌های اخذ رأی آن به‌صورت مکانیزه مستقر شده و شهروندان می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

وی گفت: با هدف آشنایی بیشتر رأی‌دهندگان با نحوه رأی دادن به صورت الکترونیک، کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده است که هم‌وطنان می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و دو کرسی باقی‌مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه مؤثر خواهد بود.

کد خبر 749750

دیگر خبرها

  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند