Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوب شرق ایران با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه شهید باهنر کرمان افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوب شرق ایران در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور دکترمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.   در این آیین دکتر رضایی باتشکر از رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان که طی این مدت اخیر حمایت کردند تا پژوهشکده علمی در جنوب شرق شکل گیرد، اظهار داشت: قریب سه سال است که این بحث مطرح شده که امروز الحمدالله می‌بینیم این پژوهشکده تاسیس می‌شود و شروع به کار می‌کند و امیدوار هستیم که دستاورد‌های خوب این تلاش را در جنوب شرق ایران ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این پژوهشکده که در دانشگاه شهیدباهنر کرمان بوجود آمده، می‌تواند از بین این سیاست‌های بیست و چند گانه که ما داریم چند سیاست را انتخاب کنید و راهکار‌های راهبردی اجرای این سیاست‌ها را در چهار استان پیگیری کنید، یکی سیاست‌های کلی جمعیت، سلامت، اصل ۴۴، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و نظام اداری.

رضایی در ادامه گفت: در حقیقت انتظاری که ما از این پژوهشکده داریم این است که به مدیران اجرایی و بخش خصوصی کشور چه صنعت، کشاورزی، خدمات و کارآفرینان این مناطق کمک کنید که آن‌ها فعالیت‌ها و کسب و کار‌های شان را بر حسب سیاست‌های کلی ساماندهی و تنظیم و اجرایی کنند و از طرفی دیگر بازخورد این سیاست‌ها به مجمع منتقل کنید.

وی افزود: ما در سیاست‌های کلی هر برنامه‌ای داریم به طور مثال هم اکنون سیاست‌های کلی برنامه هفتم را تنظیم می‌کنیم که خدمت مقام معظم رهبری پیشنهاد کنیم که ایشان می‌بینند و اصلاح می‌کنند به دولت و مجلس ابلاغ می‌کنند و با این کار ما می‌توانیم از شما بازخورد بگیریم و از سیاست‌های کلی نظام که قبلاً بوده و ارزیابی که شما در صحنه عمل دارید و ما در اصلاح سیاست‌ها برنامه‌ای از کاری و مطالعاتی که شما اینجا انجام می‌دهید استفاده کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این می‌تواند یک رابطه دوطرفه‌ای باشد که شما در اجرایی سازی این سیاست‌ها به عنوان یک نهاد واسطی که در حقیقت بالاتر از برنامه‌های دولت، قوه قضائیه، مجلس و همچنین نهاد‌های فرهنگی به عنوان یک حلقه واسطه اجرایی سازی سیاست‌های کلی با صحنه‌های اجرایی و همچنین برگشت بازخورد این سیاست‌ها در عمل به سیاست‌گذاران که در حقیقت در مرکز هستند که این می‌تواند مهمترین وظیفه دوستان ما در اینجا باشد.

رضایی گفت: این پژوهشکده میتواند یک کانون و دبیرخانه ایجاد کند و از همه دانشگاه‌ها، نخبگان و بخش خصوصی این منطقه پیشنهادات برای سیاست‌های کلی برنامه هفتم اعلام نمایند و به ما منتقل کنید و این پژوهشکده می‌تواند جلسات و نشست‌های بگذارد و نظرات نخبگان را در رابطه با سیاست‌های کلی برنامه هفتم ارائه دهند و بتوانیم این پژوهشکده را مدل الگوی اجرایی سازی و سیاست کلی مقام معظم رهبری بکنیم یک گام خیلی بلندی برداریم.

در ادامه این آیین محمدمهدی زاهدی نمایندۀ مردم کرمان و راوربا بیان اینکه جای تشکر از مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه شهیدباهنر کرمان است که اقدام به تشکیل پژوهشکده راهبردی کردند، اظهار داشت: وقتی ما واژه راهبردی را به کار می‌گیریم مقداری باید با احتیاط برخورد کنیم وعملکرد آن نباید شبیه پژوهشکده‌های معمولی باشد و اهداف آن باید در راستای بیانیه گام برداشته شود و همگی ما در خصوص بیانیه گام دوم باید حرکت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم درراستای تحقیقات راهبردی کار کنیم باید بدانیم یک بخشی از آن در درون استان است که اولویت این مرکز تحقیقاتی است، اما فراتر از این، باید در هم آمیختگی و پیچیدگی ارتباط با خود کشور و دنیا را هم در نظر گرفت و در باب خود منطقه باید حتماً یک ارتباط تنگاتنگی با سیستم اجرایی در منطقه داشته باشیم ارتباط با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دیگر و باید اول چالش‌ها و کمبودی‌های منطقه را بشناسیم، نگاه به آینده ببینیم چه هست و براساس آن و شناخت منابع به خصوص منابع انسانی، طبیعی و خدادادی ببینیم چگونه می‌توانیم آنجا حرکت کنیم و با اینکار دستگاه‌های اجرایی خیلی بهتر می‌توانند به ما کمک کنند و ما باید این ارتباط را داشته باشیم.

سپس طاهر، رئیس دانشگاه شهید با هنر کرمان در سخنانی گفت: این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه جنوبِ شرقِ ایران است و برای حل مسائل منطقه‌ای اقلیمی ظرفیّت‌های فراوانی دارد. آغاز به کار پژوهشکدۀ تحقیقات راهبردیِ جنوبِ شرقِ ایران، راهی مطمئن برای بهره‌گیری از این ظرفیّت و حلّ بسیاری از مسائل منطقۀ جنوب شرق قلمداد می‌شود.

وی افزود: ظرفیّت علمی دانشگاه، در آمیزش با توانمندی‌هایِ پژوهشکدۀ تحقیقات راهبردیِ مجمع تشخیص مصلحتِ نظام جان تازه‌ای می‌گیرد.

طاهر گفت: مجموعۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان و جامعۀ دانشگاهی استان کرمان، امیدوار است افتتاح این پژوهشکده، که اقدامی در راستایِ اهداف گام دوم انقلاب است، در توسعه و بومی‌سازیِ ظرفیّت پژوهشی و نیز سیاستگذاری و برنامه‌ریزیِ اقتصادی برای جنوبِ شرقِ ایران راهگشا و مؤثّر باشد. ظرفیّت‌های عظیم استان کرمان در حوزه‌های صنعت و معدن، انرژی، کشاورزی و محیط زیست و نیز علمی بودن اندیشۀ توسعۀ دریامحور در جنوب شرقِ ایران، دانشگاه کرمان و پژوهشگران استان کرمان را ترغیب می‌کند تا بیش از گذشته به گسترش پژوهشِ علمی و بسط فعّالیّت‌های دانش‌بنیان برای کمک به امور زیربناییِ منطقۀ جنوب شرق ِ ایران اهتمام ورزند. بنده معتقدم، انجامِ این نوع فعّالیّت‌ها، با رویکردِ اجتماعی عاملِ گسترش و عمومی سازیِ دانش در حوزه‌های مختلف خواهد بود و باعث پیوند جامعه و دانشگاه و ارتباط علم و صنعت می‌شود.

رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان خاطرنشان کرد: فعّالیّت پژوهشکدۀ تحقیقات راهبردیِ جنوبِ شرق، گامی استوار در جهتِ مشارکت دانشگاهیان در توسعۀ منطقه و کشور و نیز عامل انتقال و توزیع دانش در حیطه‌هایِ مختلف خواهد بود. البتّه باید در نظر داشت که تجاری‌سازیِ دانش، مستلزمِ حمایت و همکاریِ دستگاه‌ها و بخش‌هایِ مختلف است.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که پژوهشکده در همین سپیده‌دمِ آغاز، نشریّه‌ای را با سطح بین‌المللی، به هدف دریافت و ثبت تحقیقات مورد نظر پیش‌بینی کند و برای توسعۀ فضای فیزیکی پژوهشکده با نهاد‌های حامی و ذیربط رایزنی کند.

گفتنی است در پایان اساسنامه پژوهشکده به امضای حاضران در مراسم رسید و از لوح آغاز بکار پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوب شرق ایران رونمایی شد.

این آیین با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام، محمدمهدی زاهدی نمایندۀ مردم کرمان و راور، علی زینی وند استاندار کرمان در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه و حضور مجازی دیگر مدعوین در بستر فضای مجازی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید باهنر کرمان بسیج دانشجویی کرمان محسن رضایی مصلحت نظام دانشگاه شهید باهنر کرمان مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه شهید دانشگاه شهید سیاست های کلی سیاست ها دبیر مجمع ظرفی ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند