Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رشتی‌باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است لذا پرورش دهندگان طیور باید به دقت، توصیه‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دنبال اقدامات پیشگیرانه از سه سال پیش تاکنون موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهده نشده است، اما با توجه به مشاهده مواردی از بیماری در استان‌های همجوار و ورود پرندگان مهاجر به خراسان رضوی، خطر شیوع بیماری وجود دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: دور نگه داشتن طیور از مناطقی که عمدتاً به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می‌گیرند، عدم استفاده از هیچ نوع امکانات مانند استخر‌های ذخیره آب که جذب کننده پرندگان مهاجر و وحشی خواهد بود، محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگهداشتن سیستم ضد عفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.
رشتی باف بیان کرد: بدین منظور هرگونه کاهش مصرف آب و دان و تولید و افزایش تلفات از سوی مرغداران بایستی بلافاصله گزارش شود و عدم گزارش به موقع تلفات، تعقیب قانونی برای مرغدار و مسئول فنی بهداشتی آن واحد در بردارد دارد.
او تصریح کرد: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی به مزرعه پرورش مرغ خودداری کنند و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور از سایر استان‌ها از جمله استان‌های درگیر پرهیز کنند.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی خراسان رضوی آنفولانزای پرندگان پرورش مرغ خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ۵ بازیکن سپک تاکرا و یک مربی از خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای دختران در کرمانشاه جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند دعوت شدند.

بهناز احمدنیا به عنوان مربی و ناهید ترابی، مهدیس هندویی، صبا طباطبایی، غزل شیرخانی و اعظم دادگر به عنوان ورزشکار در اردو حاضر هستند.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی