Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم سینمایی شیر سنگی به نویسندگی و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی پنج شنبه ۱۸دیماه بعد از خبر ۲۴ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

این اثر قدیمی و ماندگار محصول سال ۱۳۶۵ است که هنرمندانی چون مرحوم عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، ولی‌الله شیراندامی، علیرضا شجاع‌نوری، اصغر همت، حمید جبلی، احمد هاشمی، شمسی فضل‌اللهی، سوگند رحمانی، عطاءالله زاهد و بهزاد رحیم‌خانی مقابل دوربین محمود کلاری نقش آفرینی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان از آنجا شروع می شود که جسد یک انگلیسی که با داس کشته شده، در منطقه‌ی‌ «بختیاری»، روی لوله‌های نفت پیدا می‌شود. «کوهیار» پسر رییس طایفه‌ «علی‌یار» و «خدامراد»، که مجسمه‌ی شیر سنگی می‌سازد، جسد را می‌بینند و دفن می‌کنند. مأموری به ‌نام «عامری» برای پیگیری قتل و دستگیری قاتل به منطقه اعزام می‌شود. یک دیپلمات انگلیسی نیز او را راهنمایی می‌کند. «عامری»‌ کوهیار  را قاتل می‌داند و بین او و نامدار خان که هم خون علی یار و رییس طایفه ای دیگر است نزاع شکل می گیرد و...

تبیین نهضت فاطمی پیشاهنگ نهضت مهدوی

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۱۹دیماه ساعت ۱۷:۳۰ با موضوع تبیین و بررسی نهضت فاطمی پیشرو نهضت مهدوی از آستانه مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی با حضور حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی کارشناس مذهبی به تبیین موضوع نهضت فاطمی پیشرو نهضت مهدوی  می پردازد و حاج محمود تاری با نوای گرم و دلنشین تلاوت زیارت آل یس را برای حاضران و بینندگان قرائت می کند.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

نگاهی به تلاش‌ها برای خودکفایی تسلیحاتی در برنامه مهمات

برنامه مهمات این هفته چگونگی تامین نیازهای تسلیحاتی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی می کند.

در این قسمت از برنامه مهمات، که امروز ساعت ۵۰ : ۱۶ دقیقه پخش می شود، به روزهای تهاجم عراق به کشورمان اشاره شده است، روزهایی که ایران دیگر ژاندارم منطقه نبود و نه تنها سلاحی از غربی‌ها خرید نمی شد بلکه قرار هم نبود آخرین سفارش‌های ایران تحویل شود.

سید احمد موسویان، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی مهمات ‌با بیان این مطالب افزود :در بیست و سومین قسمت از این برنامه به تلاش نیروهای فنی ارتش بعد از اخراج متخصصان خارجی از ایران نیز اشاره شده است .

وی گفت : در این برنامه بینندگان با شرایطی که جنگ شروع شده بود و ایران با انبوهی از سلاح‌ها که نیاز به تجهیز و تعمیر و نگهداری داشت بیشتر آشنا می شوند شرایطی که هنوز دانش فنی این کار، بومی‌سازی نشده بود.

علاقمندان به اطلاعات بیشتر درباره چگونگی خودکفایی تسلیحاتی ایران امروز بیننده برنامه مهمات از شبکه یک باشند.

مجموعه برنامه مهمات به کارگردانی سید احمد موسویان و سید صادق شهربانویی سعی دارد با شیوه ای نو و نگاهی تحلیلی دفاع مقدس مردم ایران را از جنبه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نسل چهارم انقلاب معرفی کند.

این برنامه که با اجرای آقایان صمدی، زین العابدین، تقی پور، شهبازی و سید هادی موسوی تقدیم بینندگان می شود دارای بخش های متعددی است که بررسی عملیات های مهم، روایت مهمان، معرفی ، شهدای خاص ، پدیدار شناسی فرهنگی، قصه خوانی ،ناشنیده ها، تصاویری از پشت جبهه و تاپ ۱۰ از جمله این بخش ها است.

مجموعه برنامه مهمات کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیماست که با تهیه کنندگی سید احمد موسویان در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای ساخته شده است و چهارشنبه ها ساعت ۵۰ : ۱۶ از شبکه یک پخش می شود.

دلایل آلودگی هوا، از واقعیت تا انکار!

برنامه مثبت سلامت امروز با حضور غضنفری کارشناس و مجری برنامه در سه بخش و با موضوعات حوزه محیط زیست روی آنتن شبکه سلامت می رود.

در بخش اول که ساعت ۱۴:۴۵ پخش می شود؛ احسان عابدی عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور درباره احداث سایت پرورش میگو در جنگل حرای بوشهر و در بخش دوم که ساعت ۱۵:۴۵ روی آنتن می رود رضا فرخی زاده مسئول هماهنگی امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص نابسامانی وضعیت خانواده‌ی شهدای محیط‌بان، صحبت می کنند.

همچنین در بخش سوم که ساعت ۱۶:۴۵ روی آنتن می رود بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در مورد دلایل آلودگی هوا، از واقعیت تا انکار! گفتگو خواهد کرد.

حمله انیمیشن «رنگو» به سیاستهای انحصارگرایی غرب

انیمیشن رنگو و کشف پیامهای آن، محور برنامه سینما حکمرانی قرار گرفت‌.

محمد رضا حاجی جعفری، تهیه کننده مجموعه برنامه سینما حکمرانی، گفت: در برنامه این هفته که امروز ساعت ۲۰ : ۱۹دقیقه پخش می شود، انیمیشن رنگو که یک پویانمایی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۱ و برنده جایزه اسکار بهترین پویا نمایی است، تحلیل می شود.

حاجی جعفری افزود: رنگو در سال ۲۰۱۱ ساخته شده، سالی که بورس آمریکا دارایی مالی اکثر مردم را غارت کرده، شعار تغییر و امید اوباما، توخالی از آب درآمده، با افزایش اختلاف طبقاتی، طبقه متوسط و رویای آمریکایی ناپدید شده و جنبش اشغال وال استریت، در اعتراض به تبعیض و بی عدالتی ظهور کرده بود.

تهیه کننده مجموعه سینما حکمرانی افزود: در این انیمیشن شهردار به روشنی نمادی از هیات حاکمه آمریکاست که با ظاهری منطقی و دلسوز ولی باطنی ریاکار و انحصارگر ،با بدجنسی آب را به روی شهر بسته تا زمینهای مردم را ارزان از چنگشان درآورد و...

علاقمندان امروز بیننده برنامه سینما حکمرانی از شبکه یک باشند.

این مجموعه کاری از گروه جهش تولید است که با تهیه کنند محمد رضا حاجی جعفری، اولین فصل آن در ۱۰ قسمت تهیه و چهارشنبه ها حدود ساعت ۲۰ : ۱۹ دقیقه پخش می شود.

ستاره پسیانی بازیگر «زیرخاکی» شد

ستاره پسیانی به فصل دوم سریال زیرخاکی با نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا پیوست.

فصل دوم زیرخاکی که اخیرا کلید خورده، چهره های تازه ای را در جمع خود خواهد داشت که تاکنون هومن برق نورد و گیتی قاسمی از بین آنها معرفی شده اند. اخیرا گروه سازنده با بازیگر دیگری نیز به توافق رسیده اند که پس از سالها به تلویزیون برمی گردد.

ستاره پسیانی پس از ۱۲ سالی که از ایفای نقش او در سریال همه بچه های من میگذرد، با اندوخته سالها حضور در صحنه تئاتر و بازی در فیلم های سینمایی، حالا برای دومین بار در یک سریال تلویزیونی حاضر می شود. او برنده تندیس بهترین بازیگر زن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هم هست.

فصل اول زیرخاکی با پخش در رمضان سال جاری توانست عنوان پربیننده ترین سریال رمضانی را از آن خود کند و حالا با فراهم شدن شرایط، ساخت ماجراهای فریبرز باغبیشه در کنار کاراکترهای جدید ادامه پیدا می کند.

بازیگران این مجموعه تولید سیما فیلم عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و با حضور هومن برق نورد.

نگارش و ساخت دکور «شبکه کوچک» به پایان رسید

شبکه کوچک یکی از برنامه‌های نوین شبکه دو سیما که قرار است از بهمن‌ماه روانه آنتن شود، مرحله نگارش و ساخت دکور خود را به پایان رساند.

سید مسعود صفوی، تهیه‌کننده این مجموعه نمایشی ضمن اعلام خبر فوق افزود: علاوه بر اتمام طراحی و ساخت سازه‌های متنوع این مجموعه و به پایان رسیدن مرحله نگارش شبکه کوچک، تولید این برنامه نیز از ۲۰ روز پیش آغاز شده و طی این زمان ۴ بخش (آیتم) شبکه کوچک به صورت کامل تصویربرداری شده است.

تهیه‌کننده شکرستان با اشاره به طراحی ۱۰ آیتم ویژه برای شبکه کوچک اظهار داشت: فیلمبرداری بخش (آیتم) اصلی این برنامه از شنبه ۲۰ دی ماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده تا در بهمن‌ماه روانه آنتن شود.

طراحی مجموعه شبکه کوچک به گونه ای است که در قالب یک «شبکه تلویزیونی» در مقیاس کوچک و بخش های مختلف آن اعم از استودیوی خبر، سریال، برنامه عروسکی، استاپ موشن و ... داستان‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. در تولید «شبکه کوچک» ضمن استفاده از گونه‌های انیمیشن، رئال و عروسکی نوآوری‌هایی در فرم و محتوا صورت گرفته است.

طراحی دکور این مجموعه نیز بر اساس یک شبکه در مقیاس کوچک است، ۱۵ دکور مجزا برای آیتم‌های مختلف و زیرساخت‌هایی برای تولید بخش‌های انیمیشن تولید شده و کارهای زیربنایی از سقف تا کف، هواساز، نور، برق و ... این سوله که در شهرک سینمایی غزالی قرار دارد انجام شده و تا سال‌ها نیز قابل استفاده است.

سید مسعود صفوی تهیه کنندگی و امیرسلطان احمدی کارگردانی و سرپرستی نویسندگان این مجموعه را درطی  دو فصل برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو بر عهده دارد.

نقالی و مرشدخوانی داستان زال و سیمرغ امشب در «فیروزان»

برنامه ادبی فیروزان چهارشنبه ۱۷ دی و در ادامه روایت بخش پهلوانی شاهنامه، داستان زال و سیمرغ و دیدار زال و پدرش سام را روایت می‌کند.

این برنامه که در فصل اول خود به شاهنامه، اثر گرانقدر حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخته است امشب و در قسمت چهارم خود راوی دیدار باشکوه زال با پدر، بازگشت او به کاخ، آغاز زمامداری و پذیرش مسئولیتی که منوچهر به او می سپارد است که با نقالی و مرشد خوانی زورخانه ای فضای جذابی را بوجود می آورد و نکات حکمت آموزی را در بطن خود دارد.

گفتنی است این برنامه با هدف آشنایی نسل جوان و پیوند دوباره مردم این مرز و بوم با گنجینه ادبی سرزمین کهن مان ،  به معرفی ، تحلیل و روایت ادبیات فاخر ایران می پردازد .

فیروزان کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی ایمان شیعه که در فصل اول خود با ۲۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای  هرهفته چهارشنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

بررسی آثار زنده یاد رسول ملاقلی پور در برنامه نقد سینما

برنامه نقد سینما این هفته جمعه ساعت ۲۲ با هدف بررسی و تحلیل آثار زنده یاد ملاقلی پور، فیلمساز آرمانگرا روی آنتن می رود.

تازه‌ترین قسمت این برنامه جمعه این هفته ۱۹ دی ماه با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه نیز تماشایی می شود.

در بخش ابتدایی برنامه، امیررضا مافی، علی اکبر عبدالعلی زاده و آرش خوشخو به نقد و بررسی آثار رسول ملاقلی پور کارگردان فقید سینمای ایران می پردازند.

در ادامه برنامه و در بخش سلسله گفتگوهای مربوط به بررسی سینمای ایران در دهه نود به مناسبت فرارسیدن پایان سال سینما و آخرین سال دهه ۹۰ با حضور امیرحسین علم الهدی کارشناس فرهنگی ظهور و افول ستاره های سینما و نقش سلبریتی ها در دهه ۹۰ و تاثیر آن بر سینمای دهه نود ایران بررسی، تحلیل و تفسیر می شود.

بخش های دیگر برنامه این هفته شامل: رویدادها با حضور علیرضا مرادی روزنامه نگار سینمایی و علی پاکزاد به فراخوان های بازیگری و کارکرد آن آسیب شناسی خواهد شد.

در پایان این برنامه طبق روال همیشگی بهروز افخمی در میز آموزش فیلمسازی، بخش پایانی موضوع  فیلم نامه نویسی و فیلمنامه اصلی ( اورجینال ) را پی خواهد گرفت.

نقد سینما به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

مستندی از مبتکر ملی شدن صنعت نفت روی آنتن می‌رود

مستند عشق شمعدانی‌ها روایتی از وزیر امور خارجه ایران در زمان ملی شدن صنعت نفت است؛ وزیری که چند ماه بعد مجبور به زندگی مخفیانه در تهران شد.

عشق شمعدانی‌ها به تهیه‌کنندگی محمود اربابی و کارگردانی میلاد محمدی، پنجشنبه ۱۸ دی ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.
این فیلم مستند که موفق به دریافت جایزه بهترین نویسندگی از جشنواره سینماحقیقت شده است روایتی متفاوت از حسین فاطمی، شخصیت برجسته دهه ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ ایران است.

میلاد محمدی، کارگردان فیلم مستند عشق شمعدانی‌ها با اشاره به سوژه این اثر گفت: این فیلم مستند درباره یکی از مهجورترین شخصیت‌های تاریخ معاصر، دکتر حسین فاطمی است که وزیر امور خارجه دولت مصدق در زمان کودتا بوده است. او یکی از پیشنهاددهندگان اصلی تشکیل جبهه ملی و ملی شدن صنعت نفت بود و یکی از نفرات اصلی در تعطیلی سفارت انگلیس و اخراج آنان به شمار می‌رفت.

وی افزود: در این فیلم سعی کردیم نور را روی قسمتی از زندگی دکتر فاطمی بتابانیم که تقریبا هیچ اطلاعاتی از آن وجود ندارد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، دکتر فاطمی به مدت ۶ ماه زندگی مخفیانه‌ای دارد و فرمانداری نظامی دنبال دستگیری اوست. حتی برای دستگیری او جایزه تعیین کردند و همه‌جا برایش ناامن شده است.

کارگردان عشق شمعدانی‌ها درباره تاثیرپذیری فیلم خود از مستند یادی از دکتر فاطمی به کارگردانی محمد تهامی‌نژاد گفت: متاسفانه آن مستند را تا آخرین روزهایی که فیلمم را آماده می‌کردم ندیده بودم اما در آخرین روزها اثر آقای تهامی‌نژاد را دیدم و چند تکه‌ای از صدای مصاحبه‌هایش را استفاده کردم. بعضی از صحنه‌های مستند «یادی از دکتر فاطمی» بسیار تکان‌دهنده بود چرا که با شاهدانی عینی اعدام حسین فاطمی گفت‌وگو کرده بود. حتی با خواهر او هم مصاحبه کرده بود.

این کارگردان درباره تحقیق و پژوهش مستند خود گفت: از مدت‌ها قبل درباره کودتا کار می‌کردم و در مسیر پژوهش‌ها شخصیت فاطمی برایم برجسته می‌شد اماتحقیق و پژوهشم درباره شخصیت و زندگی حسین فاطمی نزدیک به دو سال طول کشید. خیلی سراغ اسناد رسمی نرفتم. استدلالم این است که می‌خواهم درباره بخشی از زندگی فاطمی فیلم بسازم که در منابع رسمی اسناد زیادی از آن وجود ندارد. بنابراین باید نقل قول‌ها، خاطرات، گفت‌وگوها و ... می‌ رفتم. بزرگترین کمک تحقیقاتی برای ساخت این فیلم را یادداشت‌ها و نقل قول‌های یکی از همکاران دکتر فاطمی به من کرد. از دست‌نوشته‌های او کتابی منتشر شده است که یکی از منابع ما برای تحقیقات بودم.

عشق شمعدانی ها پنجشنبه ۱۸ دی ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۰  خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون اخبار کنکور روی آنتن می رود عشق شمعدانی ها تهیه کنندگی سینما حکمرانی شبکه پنج سیما برنامه مهمات دکتر فاطمی تهیه کننده حسین فاطمی پخش می شود شبکه کوچک ساعت ۲۲ بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، مستند بلند «نائب الامام» که تولید آن بیش از ۵ سال طول کشیده است به زندگی و فعالیت های عالم بزرگ شیعه سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی پرداخته است. این مستند در قسمت جدید «کافه مستند» پخش می شود و در رابطه با آن گفت‌وگو خواهد شد.

او زعیم شیعیان شیراز و از برجسته ترین علمای فعال در مشروطیت بوده که فعالیت های او در سال‌های قبل و حتی پس از انقلاب، مسکوت مانده است، سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته است که نقش مهمی در تحولات سیاسی و مذهبی در سده اخیر داشته است.

«نائب الامام» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و مرکز هنر انقلاب اسلامی است که توسط مرحوم محمد جعفری تهیه شده است. این اثر علاوه بر مصاحبه و اسناد آرشیوی در تصویرسازی ها از انیمیشن نیز بهره گرفته است. همچنین به گفته کارگردان برای این اثر چند هزار سند تاریخی مطالعه شده است.

در بخش نقد هنری برنامه، داود مرادیان و مهدی انصاری میزبان محمدعلی یزدانی کارگردان اثر هستند و درباره نکات فنی و محتوای این مستند و همچنین اهمیت ساخت چنین آثاری به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

«کافه مستند» هر هفته روزهای جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

کد خبر 6095674 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • جدول فیلم‌ های امروز تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت + ساعت پخش
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)