Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع اعضای ستاد مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با فوق العاده خواندن پیشینه علمی این دانشگاه، بر بهره مندی از این توانمندی برای تدوین راهنماهای بالینی حوزه سلامت، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در دویست و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس با بیان اینکه استان فارس همواره در حوزه علوم پزشکی در کشور نمونه نظم و کارآمدی بوده است، اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را الگویی برای دیگر استان ها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این عضو ستاد ملی کروناویروس در کشور افزود: اندیشمندان خوبی در حوزه های عمومی و تخصصی سلامت فارس مشغول به خدمت هستند و کرونا باید باعث شود حجم مطالعات در این حوزه گسترش یابد؛ چرا که در سال های آینده نیز با تکرار این ویروس ها مواجه هستیم و امکان وجود جهش بیماری و ایجاد زمینه های خطرناک تر وجود دارد، بنابراین می بایست با یک دید قوی، تحلیل درست و استانداردسازی اقدامات، در مقابل این بحران ها ایجاد آمادگی شود. دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در ابتدای پاندمی کروناویروس، مدل روشنی برای مواجهه نداشتیم و لازم است مراکزی مانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به توان علمی موجود، به تدوین پروتکل ها پرداخته و آموزش داده شود. نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با مقدم برشمردن پیشگیری بر درمان و اثبات این اهمیت در بحران کووید ۱۹، گفت: در طی این ماه ها، هنوز هم در سطح دنیا به درمان قاطعی برای این بیماری دست نیافته اند و به هر میزان در امر پیشگیری تمرکز کنیم، اقدامات موثرتر خواهد بود. او همچنین در خصوص اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، افزایش پایبندی عمومی به قرنطینه بیماران را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: لازم است در کنار ثبت تجربیات موفق، کاستی ها و چالش ها نیز مستند شود تا بتوانیم از تکرار آنها جلوگیری کنیم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خوبی این صلاحیت را دارا بوده تا بتواند اقدامات موثری در این زمینه به ثبت برساند. حضور ایثارگرانه جامعه پزشکی در کنار مردم، همانند روزهای دفاع مقدس عضو ستاد ملی کروناویروس در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات مدافعان سلامت در بحران کروناویروس پرداخت و گفت: جامعه پزشکی همانند روزهای دفاع مقدس نشان داد که ایثارگرانه در بحران ها کنار مردم است و شما در خط مقدم این مبارزه بودید.   دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به اقدامات مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بحران و حمایت مجلس شورای اسلامی از این خدمات، افزایش اعتبارات حوزه سلامت کشور را نمودی از این حمایت ها خواند و گفت: در حال حاضر مشخص نیست تا چه مدت با این بحران درگیر هستیم و نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی، پیگیری دردها و مشکلات مردم است و امید است بحران کووید۱۹ نیز طی ماه های آینده به پایان رسیده و از مسایل اقتصادی مردم گره گشایی شود. ضرورت ترویج پرهیز از عادی پنداری کرونا با تلاش مسوولان او اظهار کرد: در حال حاضر که بیماری یک روند نزولی را در کشور طی کرده است، لازم است بکوشیم تا زمان انجام واکسیناسیون و پایان این بحران، این شرایط را حفظ کنیم، جامعه پرهیز از عادی پنداری را از رفتار مسوولان درک می کند و همه باید به واسطه تلاش ها و اقدامات ما، از جدیت و اهمیت این موضوع آگاه شوند. این پزشک متخصص با هشدار نسبت به شیوع بیماری های مشترک انسان و دام که انتشار ویروس های خطرناکی مانند کرونا با خطر سرایت بالا را در پی داشته است، تاکید کرد: در این راستا لازم است به استانداردهایی دست یابیم که بر حسب شرایط فرهنگی و بومی مناطق، بتواند در مواقع مشابه در جامعه آمادگی ایجاد کند و این امر نیازمند تولید دانش است؛ دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در زمینه ثبت داده ها توانمندی خوبی داشته و می تواند کانون آموزش کشور شود. او با قدردانی از کادر سلامت استان فارس، آنان را افرادی باسواد و زحمتکش خواند و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد پایان این بحران و رفع چالش ها و مشکلات مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز