Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلایی گفت: اولویت مدیریت شهری، استفاده از سیستم‌های حمل ونقل پاک به ویژه حمل‌ونقل برقی است لذا در مسیر برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد، داشتن نقشه راه و اینکه بدانیم به کجا و چگونه حرکت می کنیم بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا کلائی»  در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شرق کشور و امضا تفاهم نامه انجام مطالعات جامع برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد که در انتهای مسیر خط بی آر تی پایانه مسافربری برگزار شد؛ با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری، استفاده از سیستم‌های حمل ونقل پاک به ویژه حمل‌ونقل برقی است؛ گفت: در مسیر برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد، داشتن نقشه راه و اینکه بدانیم به کجا حرکت می کنیم و چگونه حرکت می کنیم بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار مشهد بخشی از کارها در برقی شدن سیستم حمل ونقل عمومی را ایستگاه‌های شارژ عنوان کرد و افزود: امروز شاهد افتتاح اولین ایستگاه در شرق کشور بودیم، بخشی اتوبوس برقی است که در حال همکاری در تولید اولین اتوبوس برقی با شرکت مپنا هستیم و بخش دیگر استفاده از موتورهای برقی است که در این مسیر اقدامات خوبی هم انجام شده است.

 

کلائی با بیان اینکه مجموع این اقدامات در برنامه زمانبندی مشخصی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد؛ اظهار داشت: امروز در کنار افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد، مطالعات برقی کردن مسیر خط یک بی آرتی به شهرداری مشهد تحویل داده شد و تفاهم نامه ای نیز برای انجام مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد با شرکت مپنا به امضاء رسید.

 

وی با تاکید بر سرعت در انجام مطالعات و برنامه ریزی ها برای برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی مشهد، افزود: هم از نظر احساسی می خواهیم اولین شهر و بهترین شهر در این مسیرباشیم و هم به لحاظ اجتماعی به این کار نیاز داریم.

 

شهردار مشهد با بیان اینکه به عنوان مدیریت شهری مصمم هستیم، مشهد اولین شهری باشد که در کشور اتوبوس های آن برقی شود؛ گفت: در این راستا مطالعات جامع حمل و نقل برقی سامان گرفته و امیدواریم به تدریج آن را اجرایی کنیم.

 

وی بخشی دیگر را استفاده از موتورهای برقی به عنوان یک موضوع اجتماعی و بسیار مهم دانست و بیان کرد: در این مسیر اقدامات خوبی هم انجام شده است و معتقدیم مجموع این اقدامات در برنامه زمانبندی مشخصی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: انرژی های پاک حمل و نقل برقی شهرداری مشهد سیستم حمل ونقل عمومی مشهد مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه (۱۴۰۲) کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا…) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر ۳ ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تأمین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

تخصیص ۴ هزار میلیارد با سود ۹ درصدی برای واردات اتوبوس به تعاونی‌های مسافری

سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود. با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال و (قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه (۸ اردیبهشت)، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

کد خبر 6088035 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد