Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر جبرئیل موفق گزارش داد: این مسابقه را معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای فرهنگ‌سازی سلامت و ارتقای دانش مصرف منطقی دارو، سلامت خانواده و جامعه و پیشگیری از مسمومیت‌ها از  ۱۰ دی ماه برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه دوره اول و دوم و ابتدایی راه اندازی کرده است و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک و خطرات مصرف بی‌رویه آنها، مصرف آنتی‌بیوتیکها در بیماری‌های ویروسی، هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها در کودکان و پیشگیری از مسمومیت ناشی از شوینده‌های خانگی  از جمله محورهای این مسابقه علمی به شمار می‌رود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نحوه اجرای مسابقه به صورت پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای از طریق سایت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش است و محتوای مسابقه به صورت ۱۰ اسلاید حاوی پیام‌های علمی وآموزشی در نرم افزار شاد بارگذاری شده است.

موفق افزود: به ۱۰۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جوایزی اهدا می‌شود.

پادزیست یا آنتی بیوتیک ماده‌ای است که از یک میکروارگانیسم تولید یا از آن گرفته می‌شود و میکروارگانیسمهای دیگر را از بین می‌برد یا مانع رشد آنها می‌شود. انواع مختلف آنتی‌بیوتیک‌ از لحاظ خصوصیات شیمیایی، فیزیکی، داروشناسی، طیف ضد میکروبی و مکانیسم عمل با هم متفاوت هستند. آموکسی سیلین، تتراسایکلین، آمپی سیلین و اریترو مایسین از جمله آنتی بیوتیکهای پرکاربرد هستند.

هم اکنون انواع آنتی بیوتیک بیش از ۳۳ درصد از داروهای تجویزی در نسخه‌های طبی پزشکان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد و مصرف بی‌رویه، خودسرانه و کامل نکردن دوره درمان با آنتی بیوتیک باعث ایجاد مقاومت میکروبی شده و بدین صورت این نوع دارو کارایی خود را برای درمان بیمار از دست می‌دهد.


 

برچسب‌ها مشهد آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد نرم افزار شبکه شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد نرم افزار شبکه شاد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار