Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی برخی کوچه‌های خیابان احمدی‌روشن مهرشهر بیرجند از عدم‌گازرسانی به این محله توسط مسئولان گلایه دارند و وجود چند چاه در وسط کوچه‌ها را بهانه‌ی پاس‌کاری و بی‌مسئولیتی ادارات می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مالکان اراضی کوچه‌های احمدی‌روشن یک، سه و پنج در محله مهرشهر بیرجند از عدم‌گازرسانی به این کوچه‌ها به دلیل وجود چند چاه در وسط کوچه‌ها که امکان گازرسانی به این منطقه را با مشکل مواجه کرده گلایه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی این محله که در حال ساخت مسکن است در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پس از سال‌ها تحمل مستاجری، به امید داشتن یک سقف برای خانواده با زحمت فراوان توانستم تسهیلات بگیرم و با سرجمع‌کردن تمام سرمایه‌های زندگی در خیابان احمدی‌روشن محله مهرشهر، یک زمین خریداری کردم.

وی افزود: پس از زحمات فراوان وقتی قسمتی از خانه ساخته شد و نوبت به دریافت امتیازات آب، برق و گاز رسید، من و سایر اهالی این منطقه با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدیم.

این شهروند با بیان این‌که پس از پیگیری‌های مکرر و امروزوفرداکردن مسئولان بالاخره توانستیم امتیازات آب و برق را بگیریم، عنوان کرد: در حال حاضر برای گازرسانی به سه کوچه‌ی احمدی‌روشن یک، سه و پنج به دلیل وجود چاه‌هایی در این منطقه که به دلیل وجود قنات در این محدوده حفر شده با مشکل مواجه هستیم و ادارات مختلف، من و سایر اهالی را بین یکدیگر پاس می‌دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر من و سایر افرادی که در این محدوده در حال ساخت مسکن هستیم علاوه بر تحمل اجاره خانه، هزینه‌های جاری بسیار زیاد دیگری که روز به روز در حال افزایش است را در کنار بی‌مسئولیتی مدیران ادارات برای سنگ‌اندازی و عدم‌گازرسانی تحمل می‌کنیم.

این شهروند خاطرنشان کرد: تعدادی از اهالی به دلیل عدم‌توانایی پرداخت اجاره خانه در خانه‌ای که فاقد گاز است مستقر شده و به سختی زندگی می‌کنند.

وی افزود: طی مراجعات متعدد به اداره گاز استان برای گازرسانی این منطقه، مسئولان این اداره عدم‌توسعه شبکه را وجود چاه در مسیر لوله‌گذاری عنوان کرده‌اند.

این شهروند بیرجندی گفت: این چاه‌ها متعلق به اداره اوقاف است و بارها برای پیگیری مشکل به اداره اوقاف و امور خیریه مراجعه کردیم اما نه‌تنها برای رفع مشکل از سوی اداره اوقاف اقدامی نمی‌شود بلکه مسئولان در اداره اوقاف شهرستان بیرجند عنوان می‌کنند که نباید در این محدوده ساخت‌وسازی انجام می‌شد.

وی با اشاره به این‌که اداره اوقاف بیرجند از صدور مجوز جهت ساخت‌وساز در این محدوده اظهار نارضایتی دارد، گفت: اوقاف به پرکردن این چاه‌ها به شرط صدور مجوز از طرف شرکت آب منطقه‌ای استان برای حفر چاه در وسط شهر و زمین‌های خشکی که محل زندگی است، رضایت دارد.

این شهروند افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان در سال‌های گذشته قبول کرده تا به اوقاف شهرستان بیرجند مجوز حفر چاه در وسط شهر را بدهد اما در حال حاضر معتقد است این اقدام منطقی نیست و نماینده شرکت آب منطقه‌ای طی جلسه‌ای که در سال‌های گذشته در فرمانداری برگزار شده و صورت جلسه را در این خصوص امضا کرده، اشتباه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث ساخت‌وساز در این منطقه از شهر چندین سال است که انجام شده و می‌شود و اقدام جدیدی نیست که اکنون اوقاف در پی گرفتن چاه‌ها باشد و از صدور مجوز برای ساخت‌وساز اظهار نارضایتی کند.

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: به نظر می‌رسد اهالی این منطقه وسیله‌ای برای رسیدن ادارات مربوطه به خواسته‌هایشان شده‌اند.

وی با بیان این‌که حدود 200 خانواده قرار است در این منطقه زندگی کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که مسئولان کار گازرسانی به روستاهایی در نقاط صفر مرزی را در برنامه داشته و انجام می‌دهند، زیبنده نیست در یک منطقه از مرکز استان مردم گاز نداشته باشند و به سختی زندگی کنند.

این شهروند در مورد وجود چاه‌هایی که اداره اوقاف متولی آن است، افزود: مشابه همین چاه‌هایی که در این کوچه‌های خیابان احمدی‌روشن قرار دارد، وسط خیابان اصلی نیز چاهی وجود داشته که به دلیل تصادف و افتادن یک خودرو داخل چاه، مسئولان طی برگزاری یک جلسه فوری به فکر پرکردن آن افتادند و بدون هیچ مشکلی پر شده است.

وی عنوان کرد: مسکن مهر منطقه مهرشهر روی چاه‌هایی که پر شده، بنا شده است.

این شهروند تأکید کرد: مسئولان به جای این‌که در پاسخ اهالی منطقه برای عدم‌گازرسانی پیشنهاد استفاده از نفت و کپسول گاز مایع را مطرح می‌کنند، مشکلات خود را با ادارات متولی برطرف کرده و فکر اساسی برای رفع مشکل مردم و گازرسانی اهالی این چند کوچه بردارند چراکه نفت و گاز مایع جوابگوی نیازهای مردم نیست.

در حال بررسی است

احمد قندهاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در این خصوص در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: پرونده در کمیته مدیریت منابع آب شرکت در حال بررسی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در صورت حصول نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیگیری اوقاف از طریق دادستانی

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برای پیگیری این مشکل سوم دی ماه دیداری با دادستان بیرجند انجام شده است.

وی افزود: طبق نتایج این جلسه قرار شد نامه‌ای به درخواست دادستان از تمامی اقدامات انجام شده و مکاتباتی که اوقاف شهرستان بیرجند با فرمانداری بیرجند انجام داده است، لیست و به دادستانی ارسال و مسئله از طریق دادستانی پیگیری شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند بیان کرد: قرار شده دادستان بازدیدی از این چاه‌ها داشته باشد و پس از آن دستورات لازم صادر شود.

در صورت بازگشایی مسیر و صدور مجوزهای لازم گازرسانی انجام می‌شود

مسئول روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی نیز در این رابطه به خاورستان، گفت: مطالعات مهندسی گازرسانی به املاک واقع در کوچه‌های احمدی‌روشن 1، 3 و 5 انجام شده و در صورت بازگشایی مسیر و صدور مجوزهای لازم توسط مراجع ذی‌صلاح، گازرسانی به متقاضیان در دستور کار اداره گاز شهرستان بیرجند قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خیابان احمدی روشن شرکت آب منطقه ای شهرستان بیرجند عدم گازرسانی اداره اوقاف حال حاضر چاه در وسط انجام شده صدور مجوز چاه هایی کوچه ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد از تملک ملک واقع در مسیر خیابان کشاورز خبر داد و گفت: پرونده خیابان کشاورز در نهایت تعیین تکلیف و این خیابان بازگشایی شد.

مجید گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از بازگشایی خیابان کشاورز خبر داد و اظهار کرد: ملک واقع در معبر عام در خیابان کشاورز به مساحت ۱۱۶ مترمربع توافق و تملک شد.

وی افزود: توافق با ملک کشاورز به جهت التزام قانونی شهرداری در قبال پلاک‌های تفکیکی شهرداری که پشت این ملک واقع شده بود، توافق شد و به دلیل اینکه الباقی ملک قابلیت صدور پروانه نداشت، شهرداری در باقرخان معادل ۱۱۶ مترمربع زمین معوض را در ۸۰ متر همکف مسکونی ساخت و به مالک تحویل داد.

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: فرایند توافق با مداخلات دستگاه‌های قضائی به سرانجام رسید و شهرداری سرانجام موفق شد تکلیف پرونده خیابان کشاورز را به سرانجام برساند.

کد خبر 748223

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان