Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه پنجم انتصاب مدیران زن را در بین استان‌های کشور دارد.

وی افزود: سال ۹۲ از بین ۴۱ درصد از کارکنان زن در کشور تنها پنج درصد از زنان مدیر بودند، اما امروز ۲۴ درصد از مدیران رده‌های عالی و میانی از زنان شایسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت، شاخص انتصاب مدیران زن در کشور به ۳۰ درصد برسد.

ابتکار به اثرگذاری سهم زنان در سیاست گذاری‌ها اشاره کرد و افزود: زنان سهم مهمی در وقوع انقلاب اسلامی ایران داشته اند و نیمی از افراد حاضر در صحنه‌های انقلاب اسلامی، زن بوده اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور همچنین از اینکه در دولت دوازدهم شاخص عدالت جنسیتی در انتصاب مدیران رعایت شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: در این دوره حرکت علمی مبتنی بر واقعیت‌های کف جامعه و برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تدوین شده، آغاز شده است.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، شاخص‌های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، تدوین و ابلاغ شده است و سیاست‌های خانواده محور کشور نیز ارائه خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز برای تقویت و تحکیم خانواده آن را اجرایی کنند.

وی افزود: در استان قزوین وام‌های خوبی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و ۷۳۱ زن سرپرست خانوار نیز از آن بهره‌مند شده اند.

ابتکار خاطرنشان کرد: اجرای استارت آپ‌ها و دیجیتال مارکت، نیز طرح‌های خوبی هستند که امیدواریم در قزوین هم انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی، از جمله طرح‌های مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و برای جوامع در معرض آسیب، ارائه شده تا راه برای تغییر آن‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه حفظ امید یکی از مهارت‌ها برای تاب آوری است، افزود: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌های کرونایی، وضعیت ابتلای بیماران و فوتی‌های کرونایی بهتر شده است، اما دلیل نمی‌شود تا چارچوب‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت:باید تلاش کنیم تا همه طیف ها، اقشار و سلایق جامعه در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد اثابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: باید به نحو مقتضی به خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی پاسخگو باشیم.

در پایان این نشست، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من رونمایی کرد.

معصومه ابتکار در ادامه سفر به قزوین، مراکز توانمندسازی بیماران مزمن بانوان و خانه آرزو را بهره برداری خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور دستگاه اجرایی انتصاب مدیر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با تبریک بزرگداشت روز معلم، گفت: علم، یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

 وی با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان داشت: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شباهت بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد.

 معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این مطلب که همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنابر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد؛ بنابراین باید به دنبال حل مسائل باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم؛ چرا که آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت‌ موشکی و‌ پهبادی به کار گرفته شد.    حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک‌، شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است.   باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم