Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:48:40 GMT

ضرورت تدوین پیوست تاب‌آوری برای پروژه‌های شهری

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۲۹۳۸

ضرورت تدوین پیوست تاب‌آوری برای پروژه‌های شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدن؛ کامران گردان ظهر امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک و محیط زیست با حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی،  افزود: با توجه به موفقیت شهرداری همدان در بحث تاب‌آوری بر این اساس دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور در همدان راه‌اندازی می‌شود که ابن امر افتخاری برای این کلان‌شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدیریت شهری همدان از سال‌های گذشته در زمینه تا‌ب‌آوری وارد شده و با تلاش تیم مدیریت بحران شهرداری و کمک مسئولین استان توانسته به موفقیت‌های کسب شده در این خصوص، دبیرخانه شهرهای تاب‌آوری کشوری را دریافت کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری همدان به ویژه مدیریت بحران و خانم روحی رئیس این مجموعه اظهار کرد: زحمات و تلاش این مجموعه در معرفی همدان و مطرح شدن آن به عنوان شهرتاب‌آور در سطح کشور و جهان یکی از افتخاراتی است که باید قدردان این بزرگواران باشیم.

وی با اشاره به وجود ۴۱ بلای طبیعی در جهان، اظهار کرد: همدان مستعد ۳۱ مورد از بلایای طبیعی است که باید در راستای پیشگیری از این بلایا و بروز آسیب‌های ناشی از این حوادث آموزش‌های لازم به اقشار مختلف داده شود.

گردان با بیان اینکه توجه به مدیریت بحران به عنوان مطالبه مردم تبدیل شده است، یادآور شد: مدیریت بحران شهرداری همدان اقدامات و مسئولیت های زیادی را دارد و اکنون نیز فعالیت های خوبی در دست اقدام دارد اما متاسفانه این مدیریت با کمبود نیرو مواجه است و باید با توجه به حجم کار و مسئولیت های واگذار شده به آن تقویت نیروی انسانی را جزو اولویت‌های این مجموعه قرار داد.

همدان الگوی تاب‌آوری کشور

وی با تاکید بر اینکه باید به جریان سازی پیرامون برنده تاب‌آوری شهر همدان کمک کنیم، افزود: نگرش تاب‌آوری در همه حوزه‌های شهرداری باید وجود داشته باشد.
گردان همچنین بر صدور مجوز برای به‌کارگیری پژوهشگر جهت موضوع برند تاب‌آوری تاکید کرد و گفت: با توجه به راه‌اندازی دبیرخانه شهرهای تاب‌آورکشور، باید ضمن دقت به این موضوع،  دستورالعمل‌های آن رعایت شود .

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری به جریان تاب‌آوری کمک کنند تا در تمام سازمان‌ها و مناطق شهرداری موضوع تاب‌آوری نهادینه شود، افزود: همدان در بحث تاب‌آوری الگویی در سطح کشور شده و این باعث افتخار مدیریت شهری همدان است.

وی تاکید کرد: برای ماندگاری دبیرخانه در شهر همدان باید پیگیری های بعدی و فعالیت ادامه داشته باشد چرا که با عدم فعالیت این دبیرخانه را از دست خواهم داد باید بر این اساس باید برای نگه داشتن تلاش کنیم.

علی‌ضمیر: راه‌اندازی دبیرخانه شهرهای تاب‌آور کشوری برای نخستین بار در همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری همدان با زحمات و فعالیت‌های موثر در بحث تاب‌وری به نتیجه و دستاورد بزرگی دست یافته اما این زحمات مظلوم واقع شده است.

وحید علی‌ضمیر اضافه کرد: دبیرخانه شهرهای تاب‌آور کشوری برای نخستین بار است که در سطح کشور در شهر همدان تشکیل می‌شود و این افتخاری برای این کهن شهر است.

وی به ارائه گزارش کوتاهی از فرآیند شکل‌گیری و روند رسیدن به نتیجه تاب‌آوری پرداخت وافزود: از آنجایی که دبیرخانه به مدت یک سال در همدان مستقر خواهد بود برای نگه داشتن آن باید تلاش کنیم که دبیرخانه در همدان تداوم داشته باشد.

علی‌ضمیر با اعلام اینکه هفته آینده با حضور مقامات کشوری دفتر دبیرخانه تاب‌آوری کشوری در همدان افتتاح می‌شود، افزود: این مراسم در قالب همایش بصورت وبینار برگزار خواهد شد.
 
روحی: تدوین محورها و گام‌بندی فعالیت دبیرخانه شهرهای تاب‌آور

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان هم در این جلسه به بیان خلاصه‌ای از روند اخذ دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور در همدان پرداخت و گفت: شهرداری همدان براساس فعالیت‌ها و موفقیت‌هایی که در بحث تاب‌وری داشته به عنوان دبیرخانه کشوری شهرهای تاب‌آور انتخاب شده است.

بیتا روحی با اشاره به اینکه شهرداری همدان  فعالیت رسمی خود را در بحث تاب‌وری از اواخر تیرماه سال 98 آغاز کرد، افزود: برای عضویت در کمپین شهرهای تاب‌آور، سایر شهرداری‌های استان بعد از طرح موضوع  و تصویب در شورای اسلامی هر شهر درخواست عضویت به امضای شهردار و به همراه مصوبه شورای شهر، به شهرداری همدان ارسال  و مراحل انجام آن صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا جلسات توجیهی، آموزش مباحث نحوه تاب‌آورسازی شهرها، جلسه با شهرداران مراکز شهرستان‌های استان همدان برای اجرای هرمی طرح و نیز به منظور ارتقا سطح آگاهی شهرداران برگزار شد؛ بنا به مصوبات و دستورات مدیریت بحران استان  شهر لالجین و نهاوند به عنوان پایلوت مرکز آموزشی انتخاب و کارگاه های آموزشی بسترسازی 10 اصل تاب آور سازی برگزار شد.

مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان با بیان اینکه  به منظور انتقال دانش فنی و پیاده‌سازی اصول دهگانه تاب‌آوری، ارزیابی شهرهای نهاوند، لالجین در طی دو دوره، ارزیابی صورت گرفت، اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی با حضور شهرداران، کارشناسان و با تدریس رضا بطحایی(مدافع رسمی کمپین شهرها و نماینده آن کمپین در ایران)، شهر نهاوند به عنوان پایلوت مرکز آموزش شهرهای جنوبی و شهر لالجین نیز به عنوان پایلوت مرکز آموزش شهرهای شمالی استان انتخاب شده و دوره های آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: در نهایت درمسیر دستیابی به تاب‌آوری شهر و استان همدان ، با بهره‌گیری از تجربه و نظرات مدیران، اندیشمندان و صاحبنظران علمی، تخصصی داخلی و خارجی که نقشی موثر در نیل به این مقصود ایفا می‌کند نخستین همایش همدان استان تاب‌آور را در تاریخ دیماه سال ۹۸ و با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همراه با رونمایی کتاب چگونه شهرها را تاب‌آورتر و دستگاه شتاب نگاشت در مرکز همایش‌های بین المللی و قرآنی شهرداری همدان برگزار و از مسئولین، اساتید، دانش‌پژوهان و کارمندان حوزه مدیریت بحران شهرداری‌ها و شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها در این همایش دعوت به عمل آمد.

روحی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های شهرداری همدان و حمایت‌ها و مساعدت مدیر کل مدیریت بحران استان و عنایت ویژه ریاست سازمان مدیریت بحران کشوری تشکیل دبیرخانه کشوری شهرهای تاب آور در شهرداری همدان موافقت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محورها و گام‌بندی فعالیت دبیرخانه تدوین شده است، گفت: هم اکنون نیز در حال تهیه سند ملی تاب‌آوری از جمله تاب‌آورری برای حوادث و نیز تاب‌آورری شهری هستیم.

انتهای پیام/ 3140

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان تاب آوری محیط زیست خدمات شهری مدیریت بحران شهرداری شهرداری همدان شورای اسلامی خدمات شهری تاب آور بحث تاب شهر همدان تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی

علی حسین عباسی گفت: پروژه قائم – رحمت از پروژه‌های مهم شهرداری کلان‌شهر شیراز است که اجرای آن نقش مهمی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک خواهد داشت.
 
او با اشاره به این موضوع که بخش مهمی از اجرای این پروژه به جابجایی تأسیسات شهری اختصاص‌یافته است، افزود: برای اجرای پروژه قائم – رحمت جابجایی شبکه برق فشار قوی ضروری است.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه جابجایی پست ۶۶ کیلووات به همراه افزایش ارتفاع سه دکل و احداث سه پست زمینی اجرا شد.
 
به گفته رئیس سازمان عمران شهرداری شیراز، دو هزار متر طول کابل فشارقوی در راستای اجرای این پروژه نوسازی می‌شود و پس از جابجایی تأسیسات، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.
 
عباسی از اجرای تعهدات شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر مبنی بر پیشبرد پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده خبر داده و افزود: در تلاش هستیم تا فاز اول این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 
بر اساس این گزارش، هزینه جابجایی شبکه‌های برق در حدود ۶۰ میلیارد رالس برآورد می‌شود که شهرداری شیراز متقبل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد