Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا؛ روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور شکست خورده انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده؛ اما او همچنان سرسختانه از پذیرش نتایج انتخابات آمریکا امتناع کرده و آنچه را که نتوانست طی دو ماه اخیر به طرق گوناگون از جمله توسل به سازوکارهای حقوقی بدست آورد؛ نهایتا با به دست گرفتن رهبری آشوبگران و شورشیان حامی وی، درصدد تعلیق روند تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده برآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنگره آمریکا ساعتی پیش (روز پنجشنبه به وقت تهران) رسما تایید کرد که جو بایدن با 306 رای الکترال ، چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد شکست خورده در انتخابات اخیر هم بلافاصله بعد از تایید جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا از سوی کنگره، دقایقی پیش و برای نخستین بار اعلام کرد که روز ۲۰ ژانویه کاخ سفید را برای مهیا کردن زمینه انتقال قدرت ترک می کند.

شب گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه خبری نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند را به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.
توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.
با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.
در تیراندازی ها درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند.  که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 53 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.
با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.
بایدن در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش طرفداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پلیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را در ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت محلی از سر گرفت.

به این ترتیب،  جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تایید شد.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور ترامپ به ساختمان کنگره طرفداران ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهوری جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان