Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره حادثه پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی، گفت: این داغ از سال گذشته تاکنون بر دل تمام ملت مسلمان و مسیحی ایران ماند.

 «حسین امیرعبداللهیان» روز پنجشنبه در اولین سالگرد بزرگداشت جانباختگان حادثه پرواز ۷۵۲ در بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: هرگز داغ از دست دادن قربانیان هواپیمای اکراینی را فراموش نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسئول اصلی بروز این حادثه دولت آمریکای جنایتکار است، عنوان کرد: افزایش حساسیت امنیتی در شبی که سپاه پاسدارن با موشک باران پایگاه عین الاسد، جواب ترور سردار سلیمانی را داد موجب بروز خطای انسانی و سقوط هواپیمای اکراینی شد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: آمریکایی ها پس از ترور کور سردار سپهبد قاسم سلیمانی با قلدری تمام مسئولیت این حادثه تلخ را قبول کردند که جواب دندان شکن سپاه پاسداران موجب عزت ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه امروز دولت تروریستی آمریکا خون خواه شهدا و قربانیان پرواز ۷۵۲ شده اند، بیان داشت: ملت ایران هنوز مورد هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی در سال ۶۸ توسط ناو آمریکایی را فراموش نکرده اند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: دولت آمریکا بجای برخورد با عاملان سقوط هواپیمای ایرانی در سال ۶۸ به فرمانده ناو مدل افتخار داد و امروز این دولت جنایتکار با پررویی تمام ادعای خون خواهی قربانیان پرواز ۷۵۲ را می کند.

وی با اشاره به کارشکنی های دولت های آمریکا طی دوران طاغوت و پس از انقلاب، افزود: دولت بایدن نیز مانند ترامپ و دولت های قبل از آن در برخورد با سایر ملت ها خوی استکباری داشته و خواهد داشت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: صحنه های شورش شهروندان و کشته شدن چهار نفر از شهروندان آمریکایی که از روز گذشته در رسانه ها پخش می شود بیانگر بخش کوچکی از وضعیت زیرپوستی جامعه آمریکا است.

وی با بیان اینکه میخ آخر به سیستم لیبرال دموکراسی آمریکایی ها روز گذشته زده شد، گفت: امروز کار مدعیان آمریکایی حقوق بشر، دموکراسی و آزادی به جایی رسیده است که از فردی دروغگو، مفسد، وقماربازی مانند ترامپ حمایت می کنند.

وی با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگی های سردار حاج قاسم سلیمانی طی دوران دفاع مقدس و در جبهه مقاومت، بیان داشت: امروز جهانیان امنیت خود را مدیون این شهید بزرگوار و یارانش هستند و اگر امروز این شهید بزرگوار زنده بود به حتم در مراسم سالگرد شهدای هواپیمای اوکراینی شرکت می کرد.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خانواده جانباختگان حادثه نیز به این محل مراجعه خواهند کرد، به خبرنگاران گفت: یکسال از این واقعه دردناک گذشت و در سالگرد این حادثه و برای بزرگداشت هر یک از این جانباختگان و همدردی با خانواده آنها، نهالی غرس شد تا یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

 یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

همچنین روز چهارشنبه -۱۷ دی- همزمان با نخستین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی محل سقوط هواپیما توسط بالگردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلباران شد.

در این ارتباط سعید اوحدی رییس بنیاد شهید طی روزهای گذشته اعلام کرد ۱۲۷ پرونده برای ۱۲۷ نفر قربانیان ایرانی از ۱۴۸ مسافر این هواپیما در بنیاد تشکیل شده است که از بنیاد طبق قوانین خدمات می گیرند./ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرواز ۷۵۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد