Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ۱۱۱ بانوی قزوینی بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی وارد چرخه اشتغال شدند.

فرشاد پیله‌چی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که امروز ۱۸ دی در سالن استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت زنان ریاست جمهوری به‌عنوان کارفرما، وزارت کار به‌عنوان ناظر و جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری تحت عنوان توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت این طرح ۶۰۰۰ نفر بود که از این میزان تعداد ۱۱۱ نفر به استان قزوین اختصاص داده شد، بعد از ابلاغ تفاهم‌نامه با برگزاری جلسات مختلف به دنبال ایجاد نقشه راه مناسب برای این طرح بودیم و برای پیشبرد علمی کار، شورای علمی ایجاد کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: در گام اول رسته‌های شغلی که در استان قزوین مفید هستند را از طریق پژوهش‌های میدانی و اسناد بالادستی احصا کردیم، بعد از احصای این موارد به دنبال افرادی بودیم که متقاضی این امر هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به این که دامنه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار بود بنابراین امکان فراخوان و اطلاع‌رسانی عمومی وجود نداشت لذا احصای جمعیت آماری سخت بود، از طرفی اطلاعات موجود افرادی بودند که تحت پوشش ارگان‌های حمایتی قرار داشتند در حالی که در این طرح زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ سازمانی نباشند را مد نظر داشت بنابراین دامنه احصای افراد سخت بود.

پیله‌چی خاطرنشان کرد: با تعاملی که صورت گرفت ۶۱۱ نفر از شهرستان‌های مختلف را شناسایی کردیم و بعد از احصای افراد، با هریک از آن‌ها به صورت جداگانه مصاحبه صورت گرفت و بعد از غربالگری انجام شده ۱۲۱ نفر را شناسایی کردیم که با شرایط طرح بیشتر هماهنگ بودند.

وی تأکید کرد: بعد از مهارت‌سنجی و ارزیابی این افراد، توانستیم هر فرد را در یک رسته توانمندسازی کنیم، رسته پوشاک بیشترین متقاضی را داشت و بعد از آن قالی‌بافی و چرم‌سازی بیشترین علاقه‌مندی را داشتند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین یادآور شد: بعد از شناسایی افراد نیاز داشتیم که زنجیره را تکمیل کنیم، یکی از مهم‌ترین حلقه‌های این زنجیره پیشران‌ها هستند که در خط مقدم فعالیت دارند، ضمن تعامل با دستگاه‌ها توانستیم پیشران‌های متعهد، متخصص و دارای مهارت را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این بودیم که متقاضیان به معنای واقعی توانایی حضور در بازار کار را به دست بیاورند و پیشران‌ها نقش مهمی در این بخش داشتند، در مجموع بیش از ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی و دوره‌های عملی در فضای پیشران‌ها برگزار شد.

پیله‌چی بیان کرد: در گام اول ۱۱۱ نفر ظرفیت داشتیم که از این تعداد ۸۵ نفر در فاز اول وارد کار شدند و در سالی جاری نیز مابقی را به چرخه اشتغال وارد کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان قزوین پیشران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به توجه به مطالبات کارگران، گفت: در سال گذشته با حمایت ویژه از جامعه کارگری یک‌ هزار و ۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نقش مهم کارگران در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و اظهار داشت: احقاق حقوق کارگران در اولویت برنامه دستگاه قضا قرار دارد.

وی از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به دادخواست‌های کارگران در دادگستری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: حل مشکلات و تحقق مطالبات کارگران همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بازدید مستمر از صنایع و شهرک‌های صنعتی را یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا استان دانست و بیان کرد: با حمایت ویژه از جامعه کارگری در سال 1402 بیش از 1200 نفر از کارگران به اشتغال خود بازگشتند.

مهرانگیز توجه به حقوق عامه از جمله کارگران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تمام مسئولان دستگاه قضا و دادستان‌های استان بوشهر بر توجه به بررسی حقوق عامه توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کار و کارگر اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از کارگر در  صنایع و واحدهای تولیدی منطقه ویژه بوشهر فعالیت می‌کنند که توجه ویژه‌ای برای احقاق حقوق آنان می‌شود.

احمد دشتی‌زاده بیان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کاهش چالش‌های کارگران و کارفرمایان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به کار می‌گیریم تا شاهد دستیابی به بهترین نتیجه باشیم.

در این مراسم تعدادی از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اهدای لوح، از تلاش مدیرعامل این منطقه تجلیل کردند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار